K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2014, 14:23   #1
smine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2014
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
smine er ny på vejen
Et dillema

Hej
Jeg er sygemeldt med stress. Min sag skal revuderes. Jeg kan anmelde det som en arbejdtsskade og på den måde er jeg sikker på, at jeg bliver forlænget. Men jeg orker ikke rigtig alt uroen det ville skabe.Min læge mener ikke min tilstand er stationær og at jeg er klar til jobpraktik med langsom opstart. Jeg har selv fundet en jobpraktik. Jeg er i psykologbehandling og det går langsomt fremad. Jeg får pn sovemedicin. Lægen skønner ikke der skal anden behandling igang lige nu. Jeg har fået en belastningsskade på grund af dårligt psykisk arbejdtsmiljø. Jeg vil gerne høre om der er nogen der kunne sige noget om mine chancer for forlængelse. Jeg skal anmelde det på mandag, hvis det er min sidste udvej gør jeg det. Selv om jeg bare ønsker fred og ro til, at komme mig. Stedet jeg har arbejdet på er anmeldt af mig til Arbejdstilsynet og har fået påbud om psykisk arbejdsmiljø.
VH Stine
smine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2014, 14:50   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En arbejdsskade skal anmeldes, hvis den er relevant.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...e/sygedagpenge

Sidst redigeret af stampe; 27-09-2014 kl. 14:52.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2014, 17:50   #3
smine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2014
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
smine er ny på vejen
Det er vel mig der bestemmer om den skal anmeldes? Jeg har stress og vil bare gerne være i fred. Systemet er ikke just godt for ens helbred. Men tak for svar. Jeg har læst alle pargrafferne. Min sagbehandler talte om en paragraf 3 - men min læge skriver at behandlingen skal vare i mindst 6 måneder endnu. Der er intet tidperspektiv for, hvornår jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på fuld skrue fra ham af så tænker ikke det er en forlængelses mulighed. Min fagforening talte om paragraf 2 fordi jeg er praktik klar.
smine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2014, 18:09   #4
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Jeg ville klart anmelde det! Det er vigtigt at få fokus på de psykisk betingede arbejdsskader. Min fagforening kørte min arbejdsskadesag for mig, måske du har samme mulighed?
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2014, 21:06   #5
smine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2014
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
smine er ny på vejen
Ja jeg har samme mulighed.
smine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 00:31   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis din sagsbehandler på Jobcenteret mener dine sygedagpenge kan forlænges efter sygedagpengelovens §27.3 giver den dig 134 uger til at blive rask. Det er immervæk 2½ år! Og det lyder som om din læge er enig med dig i at du skal have ro og tid til at blive rask, når han siger mindst 6 måneder.
Sygedagpengeloven §27.3:
den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 134 uger regnet fra revurderingstidspunktet,
kilde:https://www.retsinformation.dk/Forms...id=164165#Kap9

Jeg forstår ikke helt det med tidsfristen for at anmelde det som en arbejdsskade lige nu. SKAL det anmeldes som en skade på mandag for at du kan rejse en sag? Eller er det pga høringssvar frist i din sygedagpenge sag, så du kan søge forlængelse efter § 27.6 nu?
27.6: der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade ellerarbejdsskade?

Åh hvor er det svært at skulle tage beslutninger når man helst bare vil være i fred og ro. Håber du har nogle omkring dig du kan vende det med også
Knus, Akva

Sidst redigeret af Akvamarin; 28-09-2014 kl. 00:33. Årsag: ord der var faldet ud
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2014, 06:23   #7
smine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2014
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
smine er ny på vejen
Nej det er fordi jeg har et år til, at anmelde det i og på mandag er sidste dag for at anmelde. Ja det er lidt frusterende , at systemet ikke rigtigt er gearet til stress ramte. Ro ro og ro er det der skal til. Det er som om der er nogen mennesker omkring en der stresser på grund af loven og som så smitter mig. Jeg har andre, at tale med det om, men det er jo mig der skal rage beslutningen. :-)
VH Stine
smine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension