K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 22:26   #1
canoz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
canoz er ny på vejen
Ikke Stolt af førtidspension

Jeg er ikke stolt når mine venner siger tillyke til mig at jeg har fået førtidspension
jeg er 32 år gammel. har været udsendt i kosovo som soldat, jeg har været alkoholiker og stofmisbruger. jeg har fået konstanteret flere diagnoser af (special) læger. Jeg har læst mange spørsmål som folk skriver her på k10 og nu har jeg lyst til at fortelle min historie, jeg ved ikke om det er det rigtige forum side
canoz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 22:38   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg tror heller ikke folk siger tillykke, fordi de forventer, du er stolt af at være førtidspensionist, men nok snarere lykønsker dig med, at du har fået fred og 'vundet' retten til at være syg.
Jeg har det rigtig fint med, at folk siger tillykke til mig, fordi jeg synes, det har været en kamp, som jeg nu ikke længere behøver at kæmpe. Det betyder ikke, at jeg ikke hellere ville være rask og i stand til at arbejde - der er ikke noget, jeg hellere ville, men sådan bliver det ikke.
Jeg vil ikke bruge mit liv på at tænke 'åh, hvis bare...' Fakta er, at jeg er syg, og derfor ikke kan arbejde. At dét er blevet anerkendt af samfundet er så rart, at lykønskninger er velkomne hos mig.

At sygdomserkendelse er noget, der kræver tid, er en anden sag, og jeg kan udemærket følge dig i, at det ikke er særlig fedt at være blevet syg. Nu har du dog muligheden for at forsøge at skabe dig et godt liv, hvor du ikke bliver tvunget til aktivering, arbejdsprøvninger eller evt. mistrohed fra jobcenteret. De har anerkendt, at du er syg. Der ligger, trods sygdom og deraf følgende begrænsninger, stadig en masse godt til dig ude i fremtiden!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 22:45   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det er det rigtige forum.

Jeg vil gerne høre om hvordan det har været, før og efter du har været udstationeret især, hvis du vil fortælle om det.

Altså hvordan det har, eller ikke har, påvirket dig

Sidst redigeret af Thomas1981; 02-03-2013 kl. 22:49.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 22:53   #4
canoz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
canoz er ny på vejen
Om mig

Jeg har været udsent som soldat i kosovo efter jeg kom hjem gik det ikke godt
Er der nogle der læser det her. Jeg vil skrive om hvordan jeg fik min førtidspension og hvorfor jeg fik den, kan jeg godt fortelle min baggrund eller skal jeg bare kun fortelle om Ftp zzzzz
canoz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 23:18   #5
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Det er klart den rigtige side at skrive på hvis du spørger mig om det, og vi er helt sikkert nogle der læser det du skrive.

Fortæl om det du har lyst til, nogle gange kan det hjælpe en selv at komme frem med sin historie, også til fremmede
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 23:19   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ikke sådan at man SKAL fortælle sin historie herinde eller noget - de fleste kommer her fordi de har nogle spørgsmål angående fleks og/eller førtidspension.

Der er også mange der bare læser med på sidelinjen, uden at blande sig i diskussionerne.

Man bestemmer helt selv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 23:29   #7
canoz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
canoz er ny på vejen
mig

Hej Hvis vi går tilbage til min barndom eller ca 7. klasse sad jeg i frikvarteret alene og kikkede ud på de andre der spillede bold. jeg var gernert sage folk!!!!
Og jeg blev hurtigt et ofre for moperi. Jeg begyndte at gå med de (seje) gutter fordi så var der ingen der turde drille mig. men som ung begyndte jeg at ryge hash og osse tage stoffer (Jeg kan kun fortelle kort om mit liv så i kan gætte jer til resten ) Jeg kom ind i militæret og jeg blev osse udsendt i kosovo i 6 måneder
nu kommer vi til det sjove. posttraumatisk stress, angst. og jeg får konstanteret ADHD Social Angst. belastningsreaktion, uspecificeret, personligforstyrelser og andre ting nu gider jeg ikke skrive mere næste gang vil jeg fortælle om min ansøning til ftp. Det er meget kort fortalt om mig og grunden til jeg idag er på førtidspension
PS det er min tråd jeg kan skrive om mig selv hvis jeg vil og nu i kender min baggrund så kan jeg skrive mit lange forløb til at søge ftp

Sidst redigeret af canoz; 02-03-2013 kl. 23:33.
canoz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 20:52   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af canoz Se meddelelser
Det er meget kort fortalt om mig og grunden til jeg idag er på førtidspension
PS det er min tråd jeg kan skrive om mig selv hvis jeg vil og nu i kender min baggrund så kan jeg skrive mit lange forløb til at søge ftp
Velkommen på siden.

Så længe man opfører sig ordentligt er der faktisk meget vide rammer herinde, og hvis nogen ikke har lyst til, at læse din historie kan de jo bare lade være.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 00:58   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Velkommen til dig canoz *ss*

Du kan skrive akkurat lige det der passer dig, lidt eller meget, skørt eller med tårene trillende, der er grundlæggende kun 3 regler:

Opfør dig ordentligt (dvs ingen mudderkast)
Placer dine indlæg i de rigtige grupper
Det er 100% op til den enkelte hvad denne ønsker at fortælle (inden for rimelighedens grænser altså spam, eller fx links til egen salgs stilet hjemmeside, ol)

Men du lyder nu meget fornuftig så tvivler på du jokker så meget ved siden af at du ryger af H til... her plejer at være højt til loftet så vil man gerne fortælle om en skør oplevelse med en hundehvalp, er der også plads til det, bare man lige gider smide det, det rigtige sted.

Nu du ikke er så glad for tillykke med din FP, vil jeg i stedet sige velkommen til dit nye liv, det tager lidt tid at forliges med det, for de fleste, men det bliver hverdag for flertallet, helt sikkert også for dig.

Nu skal du til at finde ud af at du ikke er udulig, eller mindre værd... du er skam født lige så nøgen og hjælpeløs som alle andre.

Dog er der mange der ikke har lyst til at fortælle de er FP´er, for sjovt nok har mange glemt hvor skrøbelige de faktisk er, og sender grimme signaler (så vel fysiske som psykiske) eller kommer med ofte velmenene men MEGET uvidende kommentere.

Det, med ikke at snakke om det, har jeg personlig svært ved at fatte, ikke fordi jeg er stærk, men fordi de mennesker som ikke vil respektere at verdenen er farveri, kan rande mig et hvis sted og jeg kan faktisk godt lide at vide hvor jeg har dem, og det ved jeg kun ved at være ærlig omkring hvem jeg er.
Misforstå mig ret, jeg forstår godt man gerne vil undgå de velmenene råd/ord, undgå de skæve blikke og til tider bagtalen, ol ubehageligheder, men mig personligt... jeg vil hellere have rent bord, det andet kan jeg bare slet ikke arbejde med.

Men sådan er vi mennesker så forskellige og det er jo netop med til at gøre verdenen dejlig farverig og DET elsker jeg, jeg elsker min venindes mand for at være alkoholiker, jeg elsker min far for at være forretningsmand til fingerspidserne, jeg elsker min venindes veninde for at være blind, jeg ELSKER det spænd der er alle de farver, jeg elsker farver både bogstaveligt og overført betydning.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 10:21   #10
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Velkommen til k10. velkommen til dit nye liv det bliver et anderledes end du havde for ud set. Men et godt liv
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En gang gik jeg stolt under de røde faner. Indiansummer Politik og Samfund 7 01-05-2012 18:50
Ikke rett til førtidspension. FjellHeidi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-11-2011 00:17
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Sundhedsminister er stolt !!!!! Stella Det er da strengt ! 3 14-01-2009 02:16
A - ikke pille ved førtidspension FlemmingLeer Midlertidig Førtidspension 2 25-08-2008 12:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension