K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2010, 01:36   #1
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
Arbejde på trods af FTP

Hej Alle.

Som i sikkert ved har mange kommuner skrevet ud til deres førtidspensionister, og hørt dem ad om de ikke helt frivilligt kunne tænke sig at arbejde lidt.

Synes selv at tanken er besnærende men er alligevel lidt nervøs for at bevæge mig ind på området, da jeg er bange for at få gjort noget forkert,så de fjerner pensionen igen.

For hvor meget må man arbejde, når man ikke er blevet arbejdsprøvet osv.
Modtager også invalidepension fra mit forsikringsselskab og her er heller ingen klare regler for hvor meget man mp jobbe og hvor meget man må tjene. De siger at de vurdere hvert enklet sag induviduelt.

Havde forestillet mig at man måske kunne arbejde en 6 - 10 timer om ugen bare for hyggens skyld. Er jo godt klar over at den økonomiske gevinst er ringe. Kunne bare være rart med lidt fortsat tilknytning til arbejdsmarkedet selvom man er på FTP.

Hvad synes i om kommunernes tiltag og hvordan forholder i jer til det ?
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 23:38   #2
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
90 visninger og ikke et eneste svar. Gad vide hvad jeg har gjort forkert !!
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 00:04   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej mlaa32..

du har såmænd ikke gjort noget galt.. det hænder også for mig at jeg skriver indlæg som ikke bliver besvaret også selvom jeg sidder her og trænger til svar..:-)

men lige dit spørgsmål her, er også omtalt i en anden tråd.. og så har der været stor aktivitet på siden de sidste dage, så måske har der ikke lige været tid og overskud til at sætte sig ned og tænke over hvad vi mener om dit spørgsmål eller om kommunernes tiltag..

det sker jeg læser noget og gerne vil svare, men at jeg kan mærke på det der er tilbage af min hjerne, at svaret vil blive uforståeligt og underligt, og så svarer jeg ikke lige den dag.. og måske har jeg så glemt det næste dag..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 00:41   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det tilbud er ikke noget JEG har fået, det er åbenbart kun nogle kommuner der er med i forsøget...

Ellers synes jeg det er en meget god ide, for der er da nogen der stadig har en lille rest erhvervsevne, men som ikke kan overskue hele møllen med at finde et lille job - hvis de kunne blive hjulpet til en, måske, mere indholdsrig tilværelse uden at gå i stykker på det, jamen så må det da være genialt!!!
Sådan en lille hyggetjans hvor man måske møder nye ansigter og føler man kan bruges, det må da være guld værd.

Men der er jo sikkert et dilemma for nogen, alt efter hvad arbejdsprøvningen i sin tid viste og/eller om der i det hele taget ér en erhvervsevne tilbage.
Den er jo ikke så god hvis der står at man ikke har nogen erhvervsevne, og så pludselig kan magte et lille job. Så det er måske også noget man lige skal tænke nærmere over - i hvertfald dem der har fået tilkendt førtidspension på de nye regler.

Og jeg forestiller mig også, at man vil forsøge at prøve med flere tiltag, at få de pensionister der alligevel føler de kan klare et lille job, til måske at kunne klare et lidt større job med henblik på delvis selvforsørgelse via fleksjob.
Men det er så absolut kun en tanke der spirre i mit eget hovedet, det er ikke sikkert de tænker sådan.
Men de har jo før talt om førtidspensionister, som de mener i virkeligheden kunne klare et fleksjob. Så er denne måde da en udmærket metode til at finde ud af hvem, der kunne tænkes at være kandidater for den slags......

Men jeg er da ikke i tvivl om, at en stor tilslutning overfor forsøget, vil lune rigtigt godt hos regeringen, der i forvejen mener, at der er mange førtidspensionister der gerne vil ud og lave noget. Ligesom de også vil kunne bruge det som hvilepude med de nye hårdere reformer på området.

Så hvis tilslutningen er stor, så er de måske alligevel inde på noget af det rigtige.

Sidst redigeret af Ninja; 24-09-2010 kl. 00:45.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 10:35   #5
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Jeg tror ikke du skal være så bange for det. Jeg har været inde til en snak omkring ovenstående, da jeg også kan tænke mig at arbejde lidt. Skånejobbene er jo netop til folk som ikke kan arbejde på ordinære eller flexjob-vilkår. Timelønnen er naturligvis mindre, da det ikke forventes at man kan yde en indsats på niveau med en rask medarbejder. Til gengæld får man mulighed for at yde lidt, at få kolleger, og en arbejdsidentitet.
Jeg var i arbejdsprøvning et sted hvor der var flere skånejobbere ansat, og de var alle meget glade for ordningen.
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 00:20   #6
mlaa32
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: 4200 slagelse
Alder: 47
Indlæg: 69
Styrke: 15
mlaa32 er ny på vejen
foreløbig tak for jeres svar.
Har faktisk allerede selv fundet mig sådan en lille hyggetjans inden for mit tidligere erhverv.
Ser ud til at jeg kan tage imod tilbuddet inden for reglerne naturligvis.
Starter her om en god uges tid, glæder mig meget.
__________________
Elsk dig selv, ellers er der ingen der gør det !!
mlaa32 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvunget i arbejde trods sygdom tanss Din historie 8 26-06-2012 17:28
Færre i arbejde trods ledighedsfald halse Politik og Samfund 2 30-05-2011 03:36
mister alt????trods nye love osv.??? aloecare Alt det andet 4 30-03-2010 14:15
Kan samfundet tvinge os til at arbejde på trods af smerte? ihogåh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-01-2010 11:04
De lever trods alt af Lilli Susanne Dit og Dat 0 21-05-2009 10:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension