K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2010, 13:51   #1
ulla65
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Lokation: Herning
Indlæg: 12
Styrke: 14
ulla65 er ny på vejen
Imellem flexjobs

Hej

Jeg har været i flexjob i en golfklub og det var perfekt. Jeg stoppede d.1 okt 2010, men vidste jo det var en tidsbegrænset stilling. Indgik aftale med bestyreren at jeg kommer igen d 1 april 2011. Dejligt tænkte jeg, så er det på
plads. MEN MEN det vil kommunen ikke ta for gode varer. Nej jeg skal aktiveres 8 timer om ugen. Og hvis de finder job til mig må jeg IKKE selv sige op når vi når april. Jeg kom helt skæv ind på min jobkonsulent, da jeg gav udtryk for at jeg synes det er latterligt jeg skal køre 36 km hver dag, for at sidde i et lokale 1 time og 30 min. Andre der har samme oplevelse??
ulla65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 14:37   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ulla65 Se meddelelser
Hej

Jeg har været i flexjob i en golfklub og det var perfekt. Jeg stoppede d.1 okt 2010, men vidste jo det var en tidsbegrænset stilling. Indgik aftale med bestyreren at jeg kommer igen d 1 april 2011. Dejligt tænkte jeg, så er det på
plads. MEN MEN det vil kommunen ikke ta for gode varer. Nej jeg skal aktiveres 8 timer om ugen. Og hvis de finder job til mig må jeg IKKE selv sige op når vi når april. Jeg kom helt skæv ind på min jobkonsulent, da jeg gav udtryk for at jeg synes det er latterligt jeg skal køre 36 km hver dag, for at sidde i et lokale 1 time og 30 min. Andre der har samme oplevelse??
Hej synes også det lyder lidt forkert....

Men aktivering har de ret til, sålænge du er i match 1 eller 2 som ledig fleksjobber.

At du måske har fået et job gennem kommunen, altså med løn, og finder et andet arbejde, så har du da ret til at tage det andet job.... Jeg har f.eks. også selv fundet nyt job, mellem 2 fleksjob.. Det må da være det samme. Det er der ikke nogen problemer i. Man skal bare sige op på det 1. arbejdsplads, dog skal man være sikker på, at kontrakten på det nye arbejdsplads er underskrevet og er 100% på plads, ellers risikerer man ingen ydelse at få, nu hvor man selv siger på 1. arbejdsplads .....

Men jeg har snart svært ved at tro, de kan finde et job til dig på kort tid.

Det er da super, at du kunne starte igen til april...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 14:42   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Lyder total fjollet.

Hvor får Man den match henne? Syntes ikke Jeg er stødt på den.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 14:47   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Lyder total fjollet.

Hvor får Man den match henne? Syntes ikke Jeg er stødt på den.
Man kan spørge sin sagsbehandler om, hvilken match man står i....

Der har været en del om match herinde.

Der findes 3 match, dvs. 1, 2 og 3. Hvis man er i match 1, mener de at du kan komme i arbejde i løbet af 3 mdr.. I match 3 må de slet ikke aktivere dig pga. alvorlig sygdom osv..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 15:32   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du skal deltage i aktivering, for ellers ingen penge.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 15:44   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nå det var lidt kort, alle skal deltage i aktivering (desvære)

Når man ved ens job er tidsbegrændset, må man ikke sige nej til et andet job, selv om man man gerne vil, du ved jo du bliver ledig igen.

Men muligheden for der kommer et nyt fleks job, er jo ikke så stor.

Så du må møde op i aktivering og håbe, at det bliver nedlagt inden du bliver ledig næste gang.

Møder du ikke op til aktivering, får du først en advarsel og derefter ryger din ledigheds ydelse og så skal du have 9 mdr. job igen får du kan få ledighedsydelse igen.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 15:59   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har hørt fra 2 jeg kender, at de har fået at vide, at på grund af de nye refusionsregler, så skal de aktiveres, mens de er ledige.. Altså fordi kommunen får en højere refusion, hvis de er aktiverede, mens de venter på et fleksjob, så det er sikkert derfor.

Med hensyn til det andet, så er det lidt svært, for hvis det hver gang er en tidsbegrænset stilling, så kan man vel et eller andet sted godt forstå, at det er dumt at sige en evt tidsubegrænset stilling op for en tidsbegrænset? Men hvis golfklubben skulle have en fast stilling til dig, så ville der vel ingen problemer være?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 16:01   #8
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hvorfor ikke satse på, at du/de finder et lige så godt flexjob som i Goldklubben - eller måske et endnu bedre - hvor du har mulighed for at være ansat hele året.

Aktivering kommer du nok ikke uden om, hvis lovgivningen skal følges - selv om det kan føles meningsløst at aktivere dig, når du har udsigt til job igen - i sommerhalvåret.

Håber, du kommer overens med din aktivering - og finder et job ind imellem - eller permanent.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 00:41   #9
ulla65
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Lokation: Herning
Indlæg: 12
Styrke: 14
ulla65 er ny på vejen
Hej der skal jo selvfølgelig være fornuft i alt ting.. Men nu er der endelig noget jeg kan holde til, og det er ikke nemt når man kun har 37 procent tilbage af sin lungefunktion. Så
håber IKKE de finder noget . Men vi får se
ulla65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 08:08   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ulla65 Se meddelelser
Indgik aftale med bestyreren at jeg kommer igen d 1 april 2011. Dejligt tænkte jeg, så er det på
plads.
Er dette job også tidsbegrænset?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
2 flexjobs ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 6 27-04-2012 12:42
Indtægt imellem ledighedsydelse og førtidspension milas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 06-01-2011 14:04
Lidt godt kan man da opleve engang imellem. lola44 Dit og Dat 1 03-06-2010 07:04
Midt imellem reva og flex??? Xeva Alt det andet 27 15-12-2008 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension