K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2013, 23:19   #21
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
For at blive vuderet til flex skal arbejdsevnen være under 50% hvis denne gamle regel stadig gælder.

så kan man arbejde fuldt ud 25 timer kan man jo klare sig selv.

har man 25 timer og en lang række hensyn så er de 25 timer måske kun de 18 timer værd

Der er vis ingen der kan gætte på om det er til at få et job,der jo meget der skal passe sammen ,men skal jo finde det rigtige som passer til ens evner og kunnen

Men det hener da ind i mellem at nogle fortæller her inde at de er kommet i job,og du er ung endnu så der skulle da muligheder for dig ,men husk det er ikke afgørende for at blive visiters til flex.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 23:34   #22
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Jeg ved heller ikke så meget med flex og det at få det tilkendt helt konkret(det er der vist heller ikke mange der gør ;-) ) Det var mere min læge der nævnte om jeg ikke kunne få fleksjob, men han vidste heller ikke lige reglerene og sådan.
Jeg vil da helt sikkert godt kunne få et alm arbejde og tjene mine egne penge - hvem vil ikke det? Jeg tror bare arbejdssteder vil vælge en uden skånehensyn end en helt alm. uden, hvis ikke de fik noget tilskud eller lign for at have en...

Jeg kunne også god tænke mig engang at kunne have overskud til at lave noget ud over praktik/arbejde - de fleste venner er faldet fra da jeg ikke har "orket".(har desværre altid været dårlig til at fastholde bekendskaber) Jeg er nu afsted de dage jeg har timer og tager så hjem og låser døren. Ej.. det er hård når man høre om alle bekendte der oplevere dit og dat, giftes, får børn, køber hus osv,...

Forresten - når kommunen fx stopper ens Dagpenge - bliver man så automatisk raskmeldt?

Sidst redigeret af bruger2013; 26-03-2013 kl. 23:38.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 00:16   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det sidste først - nej. Hvis du ryger ud af sygedagpenge f.eks efter de "generelle" 52 uger, så kan du klage iht. klagevejledningen som giver een 4 uger til at udforme een som sådan.

På forsiden af K10 kan du læse meget mere om sygedagpengereglerne under sygedagpengestop.

Det andet, det skal du nok komme efter Een ting ad gangen, men skriv om det i denne tråde eller nye, vi er mange der har lign. erfaringer ala dine Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2013, 07:29   #24
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Jeg skal nok vende tilbage. Mine sygedagpenge skulle have stoppet her ultimo marts men fik så forlænget til 31/5. Er "spændt" på hvordan det hele ender. Havde man da bare et brækket ben istedet for en brækket psyke!!!
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 02:45   #25
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Fat mod ... der er håb forude.
Jeg kan fortælle lidt om hvordan det er at få fleksjob når man først er blevet bevilliget dette.
I april 2006 blev jeg tilkendt fleksjob 2o timer ugentligt som 54 årig.

I juli 2006 fandt jeg selv et det første fleksjob der varede 2 år. Men på grund af økonomien i virksomheden blev jeg desværre opsagt i 2008.
Fik allerede i sommeren 2009 ved hjælp af anden aktør nyt job der varede til slut 2010 , var ude for en faldskade der gjorde at jeg var sygemeldt 8 mdr. og dermed fyret grundet sygdom .
Var ledig i 2011

I 2012 ansat i nyt fleksjob med arbejdstid der nu er nedsat til 15 t. ugentligt - varede kun 3 mdr. Nystartet firma. Grundet fejlskøn fra arbejdsgiverside .... ingen penge til at betale regningerne.
ledig og påny jobsøgende i fleksjobgenren.

I Dec. 2012 atter ansat i job der skulle vare til nov. d.å. altså 2013 hvor jeg bliver 65 og kunne trække mig som alm. pensionist

Meen desværre var der ikke arbejdsopgaver nok .. så
atter fyret i febr. 2013.
I juli 2013 kan jeg faktisk fejre at jeg har været tilknyttet arbejdsmarkedet siden 1963 hvor jeg gik i lære. 50 år på arbejdsmarkedet- de sidste 7 år i fleksjob.

Næste skridt er folkepensionen og med kommunens velsignelse som nyledig fleksjobber blev jeg d. 22.3. endelig fredet for det evendelige krav om at stå til rådighed som ledig fleksjobber . .. dvs. ikke mere jobsøgning for mit vedkommende nu tar vi og kommunen den med ro indtil nov. hvor jeg blir folkepensionist.

Jeg er glad .. ... selv kan jeg omsider slappe af og begynde at koncentrere mig om et andet liv.... mit pensionistliv .
Når jeg læser andres historier har jeg været utroligt priviligeret - 4 job /nye arbejdsgivere har siden 2006 været helt enormt villige til at at ansætte mig i fleksjob , fordi de gerne har villet bruge min arbejdskraft grundet alenlange kompetancer m.m. og så , men desværre på grund af altid udefrakommende omstændigheder, ikke har været i stand til at fastholde mig i job til jeg blev folkepensionist.


Men det jeg vil sige med mit indlæg er egentligt ... mulighederne er der ... grib dem. Og lad dig/jer ikke presse .. det er dig /jer der skal overleve.
Læg godt mærke til hvad jeg skriver ... jeg har haft 4 fleksjob siden 2006 med kun 1 1/2 års ledighed ialt på trods af min alder .
Jeg mener at der er muligheder for fremtiden, hvis I finder de rigtige eksterne konsulenter der lytter og tror på at også I har chancer på arbejdsmarkedet fremover, ligesom som jeg har haft det siden jeg blev fleksjob bevillliget .

Sidst redigeret af maruus; 28-03-2013 kl. 03:44.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 09:54   #26
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Det var nu mere hvis jeg blev betegnet som selvforsørgende og skulle søge "almindelige" job. Min praktik ville nemlig gerne være interesseret i at beholde mig hvis fleks kunne være en mulighed da de godt kan se når jeg netop "går død" og trænger til ro. Er jeg selvforsørgende kan jeg jo ikke bare holde de pauser jeg vil og evt. Gå før tid. Mit ønske er såvel som så mange at kunne klare sig selv men at arbejde 18timer bliver godt nok lidt stramt med husleje, lidt føde(er desværre noget kun undervægtig i forvejen ) og ikke MINDST medicin som nok ikke bare er klogt at droppe. :-S måske er jeg egoistisk her. Nå jeg kan ikke gøre andet en at tage en dag af gangen. God påske derude. (beklager manglende afsnit)
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2013, 14:02   #27
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
tak til alle.

Nogle der har nogle indput eller erfaringen ang. Situationen jeg har beskrevet i sidste indlæg.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2013, 21:31   #28
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der er jo ingen der kan gætte hvad det ender med ,men skulle du klare at være der 18 timer med inlagt pauser og en hel del skåne hensyn,så ville du jo ikke bar kunne tage et job på 18 timer og der med nok heller ikke blive selv forsørvende.

Du må jo arbejdsprøvningen igemmen ,så må det vise sig hvad dine hensyn er inden nogle kan sige hvad det burte være.

Om arbejdsskiveren ønsker at beholde dig ,vil ikke havde nogel indflydelse på om du havner i flex eller ej.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 07:10   #29
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Tusind tak for dine svar endnu engang. Måske er det også dumme spørgsmål jeg har, men hvor er man dog forvirret når man er i systemet. Jeg ved vi er mange der kæmper, og inders inde vil ønske man kunne gøre det bedre . Jeg har svært ved at acceptere den mindste stress/forandring tricker en så meget!!!

Det er mine papirer fra min psykiater på psyk der har pålagt mine skånehensyn som vil være varige.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2013, 08:15   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej nej der er ingen dumme spørgsmål..

næ hvis man gør sit bedste så kan man ikke gøre det bedre.

Lad dig ikke strresse ud over kanten,så skal det jo nok gå godt
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forstår ikke min "praktik" afklaring lillesine Spørgsmål ang fleksjob 3 25-05-2013 13:43
praktik som ikke går som det skal Vej86 Jeg er kommet i praktik. 14 08-02-2013 11:45
kommunen kan ikke finde praktik plads ette74 Alt det andet 7 03-03-2012 09:21
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jobmulighed med de ældre zuza Manglen på Fleksjob 5 27-05-2009 23:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension