K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2013, 22:19   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bruger2013 Se meddelelser
Tak for du vil svare og komme med råd. Jeg skal ihvertfald have snakket med min kontaktperson i praktikken om mine spekulationer. De er heldigvis super støttende og har også tilbudt at tage med mig på JC hvis jeg vil. Åhh jeg synes bare nogle af diagnoserne er så private.
Det er godt hvis du snakker med din kontakt person og lægger kortene på bordet og fortæller hvordan du har det,også selv om du syntes det er privat,der ingen der siger du skal uddybe dianoser.

Om der er job eller ej bag efter er enlig ikke så vigtig det er mere vigtig af du får en afprøvning af hvad du kan klare,og hvis du føler at du ikke klare flere timer så tal evt. med jvs om det ,og skriver du dagbog så husker man bedre detaljerne fra en dag for 14 dage siden

Det er altid godt at lægge en bemærkning i løbet af dagen til den eller dem der skal vudere din arbejdsevne,så som hvad der er godt for dig at lave og hvad der udtrætter/udmatter dig.
Der er jo kun en der ved hvordan du har det inderst inde,og det er kun dig der kan vide hvornår nok er nok,man må selv sige til og fra,det kun dig der ved bedst hvad der er godt og hvad der er skidt.

Så lige nu skal du ikke bekymre dig om der job bagefter.er der det, er det jo fint ,men er der ikke, så det vigtigt at du har fundet ud af hvad dine hensyn skal være frem over-derfor det godt at lufte over for dem du arbejder sammen med ,hvordan du har det med de forskellige opgaver.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 22:38   #12
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Men nu er det jo bare at mit praktik sted netop skal tage hensyn til mine skånehensyn og det er specielt stress og ansvarsbetonet arbejde/opgaver der får min angst op i mig. Jeg trækker mig hurtigt fra mennesker, hvis de vil tæt på og kæmper med at holde en glad facade foran alle.

dagbog... ja jeg står op - tager på "job 8-12/14" og hjem og skal have ro, mit hoved er simpelhen fyldt og udmattet.(her spiller personlighedsforstyrrelsen nok ind.) Sådan er de dage jeg er afsted i praktikken. Fridage tager jeg i motioncenter og behandling....forsøger at prøve at få ryddet lidt op i alt rodet hjemme - lukker ingen ind pt. ;-)

Jeg må få en god snak med praktik stedet og få det sagt på psyk.

Åhh igår sad jeg og tænkte jeg ligeså godt kunne sige til kommunen, at de måske bare skulle smide mig på gaden før eller siden. Har pt dagpenge til 31/5 og er jo forlænget en gang. Jeg kan ikke få kontant hjælp, har lidt opsparing(skulle aldrig have været fornuftig) og bil der er betalt. Desuden aner jeg ikke hvordan jeg skal komme i arbejde og er jo heller ikke raskmeldt.(match 2) jeg bor alene i lejlighed jeg vil være så ked af at flytte ud af. øv øv øv.... jeg kan blive så sur på mig selv at jeg ikke bare kan det jeg har kunne(dog kæmpet) og være helt normal.

Er bare så ensom.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 23:15   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det nytter ikke noget at opgive,du må kæmpe vidre,og jeg tror du er på rette vej.

der er jo et par måndre til at finde rede på det hele når du har til og med mej.
Så må tiden jo vise hvad arbejdsevnen er og med vilken skånehendsyn.

Hvis du sættes op i tid og ikke magter det ,så tal med jokonsulenten,og vil de ikke sætte tiden ned så er det sagsbehandleren du går til.Så må du sige du kan ikke magte det....de skal lytte ellers må du have lægen med.

Jeg syntes også at man oftes er meget træt og træt af det hele ,når man er i en afprøvning,for pluslig så skal man se sig selv i forhold til andre,og det kan været svært at indrømme over for sig selv at man altså har nogle særlige behov,hvis man skal være med på arbejdsmarket.

Du skriver de er 25 så jeg forstår godt det kan være svært at leve med at man har de hensyn der nu engang er.
jeg har selv en del fysiske ting og det har da taget flere år at erkende at sådanne er jeg skruget sammen og og jeg kæmper stadig med at erkende alt det jeg ikke magter,for der kommer jo hele tiden nye udfortninger man må ud i.nogle gange går det andre gange går det bare ikke.
Det jeg ville sige var enlig bare at ,ingen kender dagen før den er omme

Du må sige fra hvis stedet ikke tager hensyn nok.
Og du må trække dig tilbage hvis det bliver for meget for dig,og så bruge dem du har omkring dig til at blive hørt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 23:24   #14
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Det er sagsbehandleren der kun går op i tiden - at den skal op.
Sidste gang hvor vi, min JK og K.person brød jeg sammen i gråd!

Jeg ved jeg skal kæmpe - men derfor kan man godt have tankerne...

Det er psyk der har "bestemt" mine skånehensyn og det står altid i deres status papirer til SB.

Som skrevet hiver jeg fat i min k-person i løbet af næste uge.!
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 23:31   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
God ide,og bliver det for meget må du også hive fat i din psykiatiker så må denne tage afærde,så dine hensyn overholdes.

Pøj pøj med dit forløb ,og skriv gerne hvordan det kommer til at gå,måske er der andre der har nogle forslag til dig også.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2013, 23:40   #16
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Tak og tak for dine besvarelser og råd!!!
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 12:12   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bruger2013 Se meddelelser
dagbog... ja jeg står op - tager på "job 8-12/14" og hjem og skal have ro, mit hoved er simpelhen fyldt og udmattet.(her spiller personlighedsforstyrrelsen nok ind.) Sådan er de dage jeg er afsted i praktikken. Fridage tager jeg i motioncenter og behandling....forsøger at prøve at få ryddet lidt op i alt rodet hjemme - lukker ingen ind pt. ;-)
Jeg kan godt forstå hvis du er opgivende, det har vi vist alle sammen været på vores vej gennem systemet.

Problemet er jo bare, at man sådan set er nødt til, at hænge i, for hvad sker der hvis man giver op?

I #7 linkede jeg til en dagbog, skrevet af en tidligere bruger, jeg synes du skal læse den igennem og bruge den, for det du skrev vedr. dagbog (som jeg har citeret), det kommer du ikke langt med.

Dagbogen skal være for hele ugen, også weekenden, og for hele døgnet, også natten, hvis du f.eks. står op for at tage ekstra smertestillende ell.l.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Jeg brugte selv Trold's dagbogs-model i min sidste praktik, og da jeg modtog konsulentens rapport var det meget tydeligt, at han havde læst min dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2013, 15:36   #18
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
.............

Jeg er glad for de indput i kommer med. Det er dejligt med lidt skub på vejen.

Det der sådan bekymre mig mest er mht. skånehensyn som jeg har på papir og der skal tages hensyn til i job, hvor finder man lige sådan et af sig selv? Jeg tænker hjælper JC med det eller er det bare ud at klare opgaven selv?
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 09:43   #19
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Du skal ikke lade dig presse til at kunne klare mere end du kan.
Du skriver at du lige nu kan yde max 12 timer, gå efter det og afvent hvad der sker må det møde du skal til i april.

Igen .... Lad dig ikke presse af kommunen til at yde mere end du kan klare. Det vil give bagslag og du vil skulle starte helt forfra .
Har du en fagforening du kan få med ind over din sag.?
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2013, 18:11   #20
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Nej... jeg må prøve at sige lidt fra. Min kontaktperson/lederen på praktikken mener bestemt heller ikke jeg skal op i tid - hvertfald ikke pt.

Men nogle der ved noget mht at kunne få job når man netop har skånehensyn i sin journal? Altså når der antages at 20-25 timer er lig med selvforsørgende, gælder det så også når man har skånehensyn?

Sidst redigeret af bruger2013; 26-03-2013 kl. 20:41.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forstår ikke min "praktik" afklaring lillesine Spørgsmål ang fleksjob 3 25-05-2013 13:43
praktik som ikke går som det skal Vej86 Jeg er kommet i praktik. 14 08-02-2013 11:45
kommunen kan ikke finde praktik plads ette74 Alt det andet 7 03-03-2012 09:21
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jobmulighed med de ældre zuza Manglen på Fleksjob 5 27-05-2009 23:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension