K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 01:25   #1
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
arbejdspraktik.

Jeg skal snart i arbejdspraktik mhp afklaring af om jeg skal skifte branche eller hvad der skal ske. Revalidering? Det får jeg nok ikke. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan jeres andres arbejdspraktik er forløbet.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 09:19   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at være opmærksom på, om du skal i alm. praktik, eller du har brug for afklaring af arbejdsevne.

Afklaring af arbejdsevne, kan lede til afgørelse om anden forsørgelse, revalidering, fleks eller pension.

Der er nemlig stor forskel.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 11:17   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Nu ved jeg ikke hvilken praktik du mener, men når jeg har været i arbejdsprøvning/ virksomhedspraktik / opkvalificering så er det foregået ved at jeg er startet på et lavt timetal, og så er timetallet sat op/ned afhængig af hvad jeg har kunne holde til.

En praktik er på ca 13 uger, men kan forlænges. ca 4 uge får du besøg af din jobkonsulent for at høre hvordan det går.

Pt er jeg i opkvalificering, noget som skal ende i flexjob. Jeg startede på 10 timer, så op på 15 timer, ned på 12½ time pr uge.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 16:30   #4
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Hvordan er det lige med ferie, når man er i virksomhedspraktik? Man har vel ikke ret til ferie, når man er på sygedagpenge? Hvad hvis man har feriekort (restferie) tilbage?
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 17:14   #5
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nej man må ikke holde ferie på sygedagpenge så kræver det en raskmelding.

Hvis du har optjente feriepenge fra en arbejdsgiver kan du få dem kvit og frit udbetalt på et tidspunkt, da man jo selvsagt ikke må holde ferie "for egne penge" uden raskmelding.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 20:22   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hej Se meddelelser
Hvordan er det lige med ferie, når man er i virksomhedspraktik? Man har vel ikke ret til ferie, når man er på sygedagpenge? Hvad hvis man har feriekort (restferie) tilbage?
Du kan godt spørge sagsbehandleren om et par feriedage hvis du har brug for det, men det bliver ferie hvor du bare får alm sygedagpenge.

Feriepenge fra et feriekort må ikke bruges, men dem kan du så hæve 1/5
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 20:27   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hej Se meddelelser
Hvordan er det lige med ferie, når man er i virksomhedspraktik? Man har vel ikke ret til ferie, når man er på sygedagpenge? Hvad hvis man har feriekort (restferie) tilbage?
Efter det man kalder "Hoved ferie-perioden" som er sommer, kan du få udbetalt dine penge, uden modregning. Der regnes her med at sommeren slutter 01/10 ;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 20:27   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Du kan godt spørge sagsbehandleren om et par feriedage hvis du har brug for det, men det bliver ferie hvor du bare får alm sygedagpenge.

Feriepenge fra et feriekort må ikke bruges, men dem kan du så hæve 1/5
Man må gerne hæve pengene, efter 01/10 man kan jo bare ikke afholde ferien...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
revurdering ingen arbejdspraktik pga skånebehov palette Spørgsmål ang fleksjob 3 16-04-2012 22:46
Jeg er i arbejdspraktik Wodpoulsen Jeg er kommet i praktik. 8 04-11-2010 09:32
Befordringsgodtgørelse til forløb hos "anden aktør" og ved arbejdspraktik? Tino Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 03-12-2008 23:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension