K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2015, 12:37   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
spørgsmål ang. sygemelding,ledighed og aktivering.

Hej alle sammen !!

mange af jer ved jeg har fulgt mig et godt stykke tid her inde. og dem der har det ved jo også hvor hårdt ramt jeg er psygisk af mobning på mit arbejde.

jeg har gennem de sidste mange måneder gået med megen stress pga. at mine kollegaer fryser mig ude. ( jeg er ikke den eneste på arbejdspladsen der har prøvet det. ) i bund og grund handler det hele om at mine kollegaer vil have mig frosset ud,så jeg selv siger op. For så at få ansat venner og veninder i min stilling. jeg er ikke den eneste flexjobber" på min arbejdsplads der står i denne sitturation. 2.andre før mig blev også frosset ud.
mit spørgsmål ligger så her... forrige onsdag d.6.maj faldte jeg om med epileptiske kramper i mit hjem,hvilket Aldrig" er sket før. jeg faldte om i armene på min mand og krampede mellem 3-4 minnutter og efterfølgende været bevidstløs i ca.25 minnutter. det eneste jeg ved er at når jeg vågner står der 4.falck folk og en læge i mit soveværelse. og de næste 2.dage bruger jeg på Aalborg sygehus. hvad vil i gøre hvis i var mig. jeg skal på mandag d.18.maj op forbi min egen læge og få lavet en lang sygemelding. jeg ved jo at det med mit arbejde er et løb der er kørt. selv om jeg jo er glad for det. det er jo det kollegiale der ikke har været i orden de sidste par år. hvad ville i gøre for at komme væk fra jobbet med papirerne iorden. jeg vil nemlig ikke risikere at miste min ledighedsydelse. min jobkonsulent er bekendt med det hele og er heldigvis på min. hun har selv kunnet se det længe har været under vejs. At så det lige skulle gå hen og ende med at jeg skulle gå i gulvet havde vi jo ikke lige forudset. mine skånebehov i mit flexjob er jo netop stress,at jeg ikke må udsættes for.

Det det hele handler om for mig nu er så,hvad skal jeg gøre for at komme videre uden at miste ledighedsydelsen og sender de mig ud i noget aktivering eller bliver man automatisk visiteret til et nyt flexjob af kommunen.

hilsen Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 14:05   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Som jeg har oplevet det ved en veninde som ikke kunne holde til sit fleksjob fik hun besked af sin jobkonsulent at hun godt kunne sige sit fleksjob uden at det betød karenstid ifht ledighedsydelsen. Men for en sikkerhedsskyld sendte hun en mail til jobkonsulenten og bad om at få bekræftet at hun kunne sige jobbet op, da hun ikke kunne holde til det uden at det betød karenstid ifht ledighedsydelsen.

Bare for at have det på skrift og være sikker. Dette blev beskræftet.

Hun sagde jobbet og og fik ledighedsydelse.

Herefter skulle hun selvfølgelig følge de alm. Regler for ledige som i hendes kommune var et et forløb for ledige fleksjobbere ved anden aktør, men det er jo forskelligt fra kommune til kommmune.

Jeg har selv været ledig fleksjobber uden krav om andet end samtale på jobcenteret hver tredje måned og cv på jobnet, fordi min læge havde sygemeldt mig fra al aktivering, anden aktør m.v pga. Forværring af min rygskade. Så det kan være meget forskelligt havd man skal.

Men jeg ville hurtigst muligt undersøge ved jobkonsulenten om du kan sige op, uden karenstid ifht ledighedsydelsvisitering til andet fleksjob af kommunen, har jeg aldrig hørt om
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 14:16   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når du engang bliver ledig kommer du under de samme betingelser som andre ledige fleksjobbere. Altså krav om at du skriver ansøgninger og aktivering på et tidspunkt.

Hvis jeg var dig ville jeg tage den med ro.

Vær lige opmærksom på at DU ikke kan bede lægen lave en sygemelding til arbejdspladsen. Det er arbejdspladsen der skal anmode om den. Hvis du gør det skal du selv betale den. Der er ingen grund til at få en lægeerklæring før arbejdspladsen beder om den.

Men selvfølgelig en god ide at gå op til lægen på mandag og snakke om hvordan du har det og sådan. Så han er med i at du har brug for en længere sygemelding når arb.pladsen engang beder om en lægeerklæring.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 15:14   #4
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Når du engang bliver ledig kommer du under de samme betingelser som andre ledige fleksjobbere. Altså krav om at du skriver ansøgninger og aktivering på et tidspunkt.

Hvis jeg var dig ville jeg tage den med ro.

Vær lige opmærksom på at DU ikke kan bede lægen lave en sygemelding til arbejdspladsen. Det er arbejdspladsen der skal anmode om den. Hvis du gør det skal du selv betale den. Der er ingen grund til at få en lægeerklæring før arbejdspladsen beder om den.

Men selvfølgelig en god ide at gå op til lægen på mandag og snakke om hvordan du har det og sådan. Så han er med i at du har brug for en længere sygemelding når arb.pladsen engang beder om en lægeerklæring.
hvor længe skal jeg være sygemeldt i forhold til at vente på min arbejdsgiver giver mig en opsigelse. og skal" de indrave jobkonsulent-fagforening inden de vi give mig en opsigelse. de kan jo ikke bruge økonomi som argument da jeg er i puljejob. ( altså gratis ansat" )
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 16:01   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
De bestemmer selv hvor længe de vil vente. Så det er der intet svar på.

De kan bruge 120 dages reglen, men kan også vælge at lade vær, faktisk kan de vælge slet ikke at fyre dig (selv om nu aldrig har hørt om det), så det bedste ville være at få lov at sige op.

Regn med at fagforening/jobkonsulent bliver inddraget, specielt hvis det er en ogfentlig arbejdsplads, hvor kommune arbejder med tidlig indsats mod langtidssygdom.

Og så kommer det også an på i hvilken fagforening du er i, fx. Er man i BUPL, kan man ikke blive fyret før fagforeningen først har modtaget opsigelsen og godkendt den, først herefefter modtager medarbejderen den.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 16:01   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hvor længe skal jeg være sygemeldt i forhold til at vente på min arbejdsgiver giver mig en opsigelse. og skal" de indrave jobkonsulent-fagforening inden de vi give mig en opsigelse. de kan jo ikke bruge økonomi som argument da jeg er i puljejob. ( altså gratis ansat" )
Det afhænger blandt andet af den overenskomst du er ansat under. Nogle har 120 dages reglen, men tal med din fagforening. Du har jo også været ansat der i lang tid, så måske det også har betydning. Mange har minimum 6 måneders opsigelse efter nogle års ansættelse. Prøv at læse om der står noget om fyring i din ansættelseskontrakt. Og tal så med fagforeningen i den kommende uge. Se her spørgsmål 11

Ang det med om kommunen skal inddrages, så ser det ud til det ifølge et lignende spørgsmål til DUKH, men der er nok fleksjobbere her der ved mere ud fra egen erfaring.

Faktisk er det ikke let at fyrre fleksjobbere uden en meget god grund. Se her
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 16:34   #7
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det afhænger blandt andet af den overenskomst du er ansat under. Nogle har 120 dages reglen, men tal med din fagforening. Du har jo også været ansat der i lang tid, så måske det også har betydning. Mange har minimum 6 måneders opsigelse efter nogle års ansættelse. Prøv at læse om der står noget om fyring i din ansættelseskontrakt. Og tal så med fagforeningen i den kommende uge. Se her spørgsmål 11

Ang det med om kommunen skal inddrages, så ser det ud til det ifølge et lignende spørgsmål til DUKH, men der er nok fleksjobbere her der ved mere ud fra egen erfaring.

Faktisk er det ikke let at fyrre fleksjobbere uden en meget god grund. Se her
mit skånebehov ligger i at jeg skal undgå stress. og det er jo netop lige det der er årsagen til at jeg gik i gulvet med et brag. og at jeg efterfølgende så får 2.dages ophold på sygehuset pga. af stress.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 17:25   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det er lige netop også derfor du skal være sygemeldt - jeg har været der - og min sagsbehandler rådede mig til at sygemelde mig og afvente om ikke jeg blev fyret.

Du skal self. have din læge med på sidelinjen, men det har jeg ikke indtryk af at skulle være noget problem.

Pas godt på dig selv - det er der ingen andre der gør
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 18:54   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis din jobkonsulent er på din som du siger....hvorfor snakker du så ikke med denne om at sige dit job op uden at du bliver ramt af den karenstid...

Jeg kender som @Gisne også flere som har fået lov til dette....hvor de uden videre kunne sige deres job op og melde sig ledige..

Man skal selvfølgelig have ovenstående på skrift...så man er sikker på ikke at blive ramt af den karenstid...

Det virker ikke som om at det er et godt sted for dig....der hvor du arbejder og hvis jobkonsulenten godt kan se dette ja så vil denne sagtens kunne give dig lov til at sige jobbet op uden karenstid...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2015, 19:00   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
man kan godt efter aftale med jobkonsulent få lov at stoppe et sted .- uden at miste ledigheds ydelsen....hvis der er tungtvejende grunde til det....

du skal bare ikke begynde at sige op eller andet FØ'R du er sikker på du har grønt lys..for så kan du miste penge....

så var jeg dig tog jeg en snak med jobkonsulent....INGEN kan i længden holde ud at være et sted - man ikke føler sig velkommen....det fylder mere og mere ....så skynd dig at få gjort noget .....

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension