K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2009, 12:11   #1
Misse76
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 31
Styrke: 15
Misse76 er ny på vejen
Økonomisk støtte til kiro/fys mm?

Jeg har gået sygemeldt i nu 3 mdr.
Har bl.a. været på rygcentret (skanning) og alm. undersøgelse inkl handlingsplan. Der blev det vurderet, at 2-3 gange hos en kiropraktor og en enkelt gang hos en fysioterapeut til at instruere mig i øvelser til genoptræning ville være nok. Og så "hjemmetræning" i 2-3 mdr, før jeg ville være stabil nok.

Men men men... Virkeligheden er jo desværre ikke så ligetil...

Jeg har været ved kiropraktor 6 gange nu. De første 4 gange hjalp intet, men nu går det bedre, dog kun få dage ad gangen. Næste uge starter jeg hos en fysioterapeut og på et "ryghold", i håb om at stabilisere skellettet så meget, at det ikke ryger tilbage i samme forkerte udgangspunkt hele tiden.

Hele foråret gik jeg også til fysioterapeut, kun med lille effekt.

Blev så arbejdsløs og sygemeldt...

Men nu er min konto simpelthen ved at være tom!
Min økonomi er meget stram, men for at helbredet - forhåbentligt - bliver bedre, så er jeg jo nødt til at fortsætte med mine behandlinger, og det er dyrt...

Kan man på nogen måde få økonomisk støtte til disse behandlinger fx fra kommunen? De burde jo også være interesseret i, at jeg bli'r rask, og helst så hurtigt som muligt...?!
Jeg har fået et engangsbeløb (600 kr) fra min fagforening, som man kan få én gang årligt til behandlinger. Det er da en hjælp, men kun en dråbe i vandet.

Hjælp???
Misse76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 12:18   #2
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Nogle diagnoser giver adgang til vederlagsfri fysioterapi. Du kan læse mere her: http://www.sst.dk/publ/Publ2008/Plan...api_4jul08.pdf
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomisk hjælp FP? Road66 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-06-2011 09:55
hvilken økonomisk støtte får man mens man går til psykiater for behandling af PST? anonym1600 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 22-03-2011 20:30
Økonomisk løsning evt. Stueplanten Alt det andet 36 10-03-2011 20:30
Har brug for et økonomisk råd.. Camille Dit og Dat 11 16-04-2010 12:05
Økonomisk støtte til psykisk syge unge Stella Politik og Samfund 4 28-02-2009 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension