K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2010, 21:19   #1
abelone
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2006
Lokation: Herlev
Alder: 74
Indlæg: 2
Styrke: 0
abelone er ny på vejen
Angry Manglende forståelse fra ledelsens side

Jeg arbejder på 3 år i fleksjob på Herlev Hospital, Nefrologisk amb. som journalansvarlig.
I de 3 år jeg har arbejdet der, har der på intet tidspunkt været forståelse fra min ledende/administrerende oversygeplejerske omkring de arbejdsbyrder der bliver pålagt mig.
Da journalhåndtering jo i bund og grund er det, vores læger skal bruge i deres arbejde med vores patienter og alle de prøvesvar der skal bruges i den forbindelse er aldeles nødvendige, er det et af problemområderne i det arbejde jeg skal nå i de 4 dage á 4 timer jeg er ansat. Jeg har generelt betydelig mere arbejde end jeg kan nå i de timer jeg er til stede, men hvordan får man råbt den øverste ledelse op. Der er ingen forståelse fra min øverste ledelse.
Jeg skal bare planlægge min arbejdsdag ordentligt og så ellers arbejde med stress håndtering, er udmeldingen fra min ledende oversygeplejerske.

Håber at der i dette forum er lidt hjælp eller gode råd at hente.

Sidst redigeret af abelone; 22-03-2010 kl. 21:22.
abelone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 21:34   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Du må have en jobkonsulent som du skal kontakte pr. omgående og for læg problemet for vedkommende
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 21:41   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af abelone Se meddelelser
Jeg arbejder på 3 år i fleksjob på Herlev Hospital, Nefrologisk amb. som journalansvarlig.
I de 3 år jeg har arbejdet der, har der på intet tidspunkt været forståelse fra min ledende/administrerende oversygeplejerske omkring de arbejdsbyrder der bliver pålagt mig.
Da journalhåndtering jo i bund og grund er det, vores læger skal bruge i deres arbejde med vores patienter og alle de prøvesvar der skal bruges i den forbindelse er aldeles nødvendige, er det et af problemområderne i det arbejde jeg skal nå i de 4 dage á 4 timer jeg er ansat. Jeg har generelt betydelig mere arbejde end jeg kan nå i de timer jeg er til stede, men hvordan får man råbt den øverste ledelse op. Der er ingen forståelse fra min øverste ledelse.
Jeg skal bare planlægge min arbejdsdag ordentligt og så ellers arbejde med stress håndtering, er udmeldingen fra min ledende oversygeplejerske.

Håber at der i dette forum er lidt hjælp eller gode råd at hente.

Mvh.
Torben Byfoged
Du skal have fat i din jobkonsulent i kommunen. Det er kommunens ansvar at sørge for at dine skånehensyn i dit fleksjob bliver overholdt. Der skulle gerne stå i kontrakten mellem kommunen og din arbejdsgiver, hvad de skal holde øje med. Derfor få fat i dem.......
Hvis det ikke hjælper, så få fat i fagforeningen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 21:54   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu ved vi jo ikke hvad dette arbejdspres gør ved dig....men hvis det er så slemt at det begynder at gå ud over dit helbred...så er der kun en ting at gøre...

Hvis ikke de er lydhøre på dit arbejde...så er du nød til at tage fat i den jobkonsulent som er tilknyttet arbejdspladsen...

Jobcenteret/jobkonsulenten skal være behjælpelige angående dine skånehensyn og tilrettelæggelsen af arbejdet...

De bør også ifølge loven følge dig op på jobbet....mener at det første gang er efter 6 måneder og efterfølgende hvert år...http://www.clh.dk/?id=1474#c3981

Der skal man modtage en slags skema som man udfylder om hvordan man selv mener det går med jobbet...

Så har du prøvet at gå til ledelsen på arbejdspladsen og de ikke er til at snakke med....ja så ville jeg hive fat i jobkonsulenten og få ham/hende til at gøre noget ved det...

Jeg ville personligt selv gøre det skriftligt...og få en kvittering på at jeg har skrevet til dem...da du så ikke senere vil løbe ind i at du er selvforskyldt ledig...hvis nu det skulle gå helt galt på jobbet...

EDIT....hvor er i andre hurtige til at svare ;-)
__________________

Sidst redigeret af Webmaster; 22-03-2010 kl. 21:55. Årsag: tilføjelse
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 00:53   #5
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Se nu tænker jeg jo: Sikke en overskrift i nyhederne...Sygehus overholder ikke skånehensyn overfor ansatte....
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 19:43   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Hej Abelone

Hvor er det dog en skam at du ikke føler at der bliver taget hensyn til at du er fleksjobber med skånehensyn.
Jeg er fleksjobber på selvsamme hospital, og må sige , at jeg har det som " blommen i et æg" på den afdeling jeg er ansat .

Jeg bestemmer selv tempo og pauser, men jeg arbejder så heller ikke med hasteopgaver. Jeg servicerer ledelsen / sygeplejerskerne med forskellige opgaver der aflaster dem i det daglige både manuelt og administrativt.

Jeg undrer mig lidt over , at det obligatoriske årlige eftersyn af dine opgaver/hensyn/helbred- ikke har ført til at du har fået bedre vilkår. Jeg ved godt at der i første omgang sker en skriftlig besvarelse af det spørgeskema kommunen udsender - men netop her er der jo mulighed for at få involveret sagsbehandler /jobkonsulent hvis der ikke er enighed mellem dig og arbejdsgiver om arbejdsvilkårene/skånehensyn.

Det er vel også muligt at få taget arbejdsopgaverne op til ny revison -

Samtidig har vi nogle rigtigt gode tillidsrepræsentanter på hospitalet der også kan inddrages. De er meget erfarne i " os fleksjobbere" og tager til hver en tid " vores" parti. Også i forhold til kommunens sagsbehandler/jobkonsulent - der jo ikke altid kan se problemerne.
Jeg har haft stor gavn af dem i forbindelse med "begynderrod " ved min ansættelse.

Det kræver selvfølgelig at du har indmeldt dig i Foa/Hk ,selve kontingentet er ikke specielt dyrt - men har du ikke det , er der vel en mulighed for at blive en mule vejledt om hvad du skal stille op - mens du evt. overvejer indmeldelse.

Jeg vil ønske dig held og lykke med at få en bedre forståelse fra din leder - - i mellemtiden får du et trøste
Lad os høre om det lykkes.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt hjælp til forståelse ... Simba2010 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 03-05-2013 08:51
Hjælp søges til forståelse af .. søsser98 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-07-2012 00:36
Hjælp/råd og forståelse til revalidering visello Alt det andet 5 30-06-2012 12:59
Hjælp til forståelse af revalidering Jeanett Alt det andet 7 02-06-2010 13:51
Forståelse for §§§ iben Spørgsmål ang fleksjob 2 25-11-2008 11:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension