K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2006, 01:22   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Socialministersvar på spørgsmål om pension

Så kom svarene på nogle VIGTIGE spørgsmål om førtidspension.

Det er nedslående læsning.

Citat:
Socialministeriet er ikke i besiddelse af oplysninger om, i hvilket omfang førtidspensionsansøgninger ligger stille i et år eller mere.
http://<br /> http://www.folketinge...44014910662865

Det eneste lille bitte lys er desværre bare ikke noget nyt:

Citat:
I sager, hvor borgeren fx har en betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, og det er åbenbart, at pågældendes arbejdsevne varigt er nedsat til det ubetydelige, vil en praktisk afprøvning af arbejdsevnen kunne være åbenbart formålsløs. I sådanne sager kan afgørelse om førtidspension træffes meget hurtigt.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2006, 10:56   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Socialministersvar på spørgsmål om pension

Advarsel er du træt i hovdet eller øjene så gå ikke i gang med det her indlæg

Det der står uden at være blevet fremhævet på nogen måde er fra Villy Søvndal, det der står i kursiv er Eva Hansen og det der står i fed er mine bemærkninger..



Til Eva Kjer Hansen.

Denne mail og disse spørgsmål er også sendt til alle social og
arbejdsmarkedsordføre i alle andre partier.
Den er sendt i håbet om at vi snart kan opleve nogle ministre der ikke
kun har det hele i munden men som man også vil kunne se lidt handlig
fra.

Den er sendt i bekymring for at det nu igen kommer til at være de
svageste der kommer til at betale prisen for de økonomiske problemer
der opstår i forbindelse med kommunalreform og andre besparelser.

Disse spørgsmål er også sendt med et lille bitte håb om at vores
SOCIAL minister vil svare de mennesker der er dem der bliver ramt af
en regerings associale gøren og laden.
En minsiter som tør stå ansigt til ansigt med de mennesker der er dem
der rammes hårdest.

Med et håb om at HELE Christiansborg vil opdage at det ikke altid er
nok at lave gode regler og love (som det jo en gang imellem sker) men
at man er nød til at følge op på de gode regler og love, at sørge for
at kommunerne overholder disse love.

Jeg ved kun at det ikke er sjovt at sidde i den anden ende af jeres
besparelser, det er ikke sjovt at læse nogle af de historier som vores
bruger kommer med, man kan sidde med åben mund og føle sig hensat til
en eller anden fordums tid, og velfærden den er væk.


Man får sådan lyst til at sige ... undskyld at jeg blev syg

Spørgsmål nr. S 47:

”Hvad vil regeringen gøre for at lade borgeren komme før systemet og få afsluttet de mange førtidspensionssager, hvor borgere trods medhold fra speciallæger i måneder og år nægtes førtidspension? ”

Svar:

Som bekendt støtter regeringen ideen om den aktiv rettede indsats, som ligger til grund for aftalen om førtidspensionsreformen og det rummelige arbejdsmarked.

Med førtidspensionsreformen er der sat fokus på borgerens ressourcer og potentialer frem for begrænsninger, således at borgeren så vidt muligt hjælpes til en aktiv tilværelse på arbejdsmarkedet. Kun hvis det ikke er muligt at hjælpe personen til at forblive på eller bringe personen tilbage på arbejdsmarkedet på normale vilkår eller i støttet beskæftigelse, tilkendes der førtidspension. Herved får den aktiv rettede indsats i alle henseender fortrinsret frem for den passive forsørgelse.

Det lyder jo meget godt og det er også helt rigtigt men hvad gør en borger så når der feks i en resourceprofil kan være fyldt af barriere, en borger vil feks helbredsmæssigt ikke kunne klare et job, helbredet gør også at borgeren ikke kan klare en dagligdag, kommunen kan ikke pege på nogle erhverv pågældende kan klare, ej heller ikke hvor mange timer borgeren kan klare men så kan sådan noget som alder og at en borger er eneforsørger gøre at personen forbliver fleksvisiteret , jeg har personlig kendskab til en borger der ikke har en eneste ressource helbredsmæssigt, som ikke kan så meget som lave en kop kaffe selv, for slet ikke at snakke om noget så simpelt som rengøring og madlavning. En person der på 6 år er visiteret til fleksjob uden at det nogen sinde er lykkedes kommunen at hjælpe vedkommen i arbejde.
Sådanne mennesker svigtes af systemet,. Og de har ingen steder at henvende sig, det eneste de kan gøre er at søge en førtidspension efter §17 og håbe på¨at kommunen så får en øjenåbner.
Problemet er bare at sådanne mennesker ikke har ressourcer eller helbred til at søge en førtidspension ej heller søge hjælp hos nogen af de foreninger der findes, disse borger er mennesker uden rettigheder, og deres børn bliver børn af en evig kontanthjælpsmodtager og må mange gange leve med forælder der oven i deres sygdomme også lider af depressioner godt hjulpet på vej af systemet.



Der er vigtigt, at alle, der har en arbejdsevne, der kan bruges på arbejdsmarkedet, får mulighed for at bruge den til gavn for sig selv og samfundet.



De borgere, som ikke kan arbejde, skal naturligvis have tilkendt førtidspension. Tilkendelsen af førtidspension er en afgørelse med langtrækkende konsekvenser, da den handler om borgerens forsørgelsesgrundlag indtil overgang til folkepension. Der må derfor stilles stærke krav til dokumentation – også af hensyn til borgeren.


Der stilles mange krav til syge borgere, men hvor er deres retssikkerhed henne i alt det her, er det nok at en regering laver fine og flotte regler ? er det ikke også en regerings ansvar at de fine regler følges op ?


Når kommunen skal vurdere borgerens arbejdsevne, sker det på grundlag af en samlet beskrivelse af borgerens ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer i forhold til arbejdsmarkedet. I den samlede beskrivelse udgør den lægefaglige vurdering ét element blandt en række andre, som fx uddannelse, arbejdsmarkedserfaring, sociale kompetencer og arbejdsmarkedsrelevante ønsker.


Borgerens samlet ressourcer findes i en meget fin ressourceprofil og nogle af os er da også så heldig at have sådan en og at vi endda har medindflydelse på den, som loven foreskriver, men desværre ser vi ofte at det er de Aller svageste og mest syge som ikke har ressourcer til at gøre noget ved deres egen situation, som lades i stikken, som ikke får lavet ressourceprofil.
Kommunerne lader dem der ikke kæmper og brokker sig hænge i dyndet, det er dem med ressourcer til at gøre noget ved deres egen sag der kommer først i rækken kan det være meningen ??
Hvorfor kan man ikke klage over en manglende ressourceprofil ?
Er det helt fair at vi i Danmark det dejlige rige land kun har en instans der kan kæmpe for de syge og det er de andre syge ? de mindre syge må hjælpe de mere syge (så som førtidsforeninger og LAFS og div hjemmesider) er det et velfærdsland ?


Endelig skal det understreges, at borgeren efter de gældende regler i pensionsloven kan anmode sin kommune om alene at tage stilling til spørgsmålet om førtidspension. Kommunen skal herefter afgøre, om sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag kan overgå til behandling efter reglerne om førtidspension.

Også dette kræver at den syge borger kan magte at søge hjælp de rigtige steder og har ressourcer og viden til gøre dette, mange syge mennesker kender ikke §17 da man jo ikke vier sit raske liv til at finde ud af hvad man skal gøre når man bliver syg ..


Hvis kommunen giver afslag på at lade sagen behandle efter førtidspensionsreglerne, har borgeren mulighed for at klage over kommunens afgørelse til det sociale nævn.

Borgeren er med denne mulighed for at få en afgørelse specifikt om førtidspension sikret adgang til at afbryde en sagsbehandling, hvis vedkommende finder, at den trækker for længe ud.


Også dette kræver at borgerne er klar over dette samt at kommunerne overholder love og spilleregler hvilket i dag er mere reglen end undtagelsen.
Det opleves i dag at kommuner ikke engang gider at tage sig tid til at svare på breve eller hvis man søger førtidspension eller aktindsigt, henvendelserne overhøres af kommunerne , og er det så syge ressourcesvage mennesker ja så går den lille smule kampmod de har hurtigt over igen, billigt for kommunen og samfundet, men i sidste ende meget dyrt for den enkelte borger.







Spørgsmål nr. S 46:

”I hvor mange aktuelle tilfælde har ansøgere om førtidspension fået afvist deres ansøgning trods lægefaglige vurderinger af, at de ikke længere kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet - og i hvor mange tilfælde er disse borgere både ude af stand til at arbejde og uden pension, men henvist til f.eks. kontanthjælp?”


Svar:

Med førtidspensionsreformen blev arbejdsevnekriteriet indført som tilkendelseskriterium for førtidspension, og de indførte regler om sagsbehandling efter arbejdsevnemetoden gælder for sager om revalidering, fleksjob og førtidspension.

Arbejdsevnebegrebet fokuserer på en borgers muligheder for aktuelt eller i fremtiden at blive i stand til at udføre arbejdsmæssig beskæftigelse. Når kommunerne skal vurdere borgerens arbejdsevne, sker det på grundlag af en samlet beskrivelse af borgerens faglige og personlige ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer sammenholdt med en vurdering af, hvilke konkrete jobfunktioner, borgeren kan varetage på arbejdsmarkedet.

I denne samlede beskrivelse af en borgers ressourcer udgør den lægefaglige vurdering ét element blandt en række andre, som fx uddannelse, arbejdsmarkedsmarkedserfaring, sociale kompetencer og arbejdsrelevante ønsker.

Det er derfor ikke tilstrækkeligt for tilkendelse af førtidspension, at der foreligger en lægefaglig vurdering af, at borgeren ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet.
Hvis borgeren er af den opfattelse, at arbejdsevnen varigt er nedsat i tilstrækkeligt omfang til, at der kan tilkendes førtidspension, kan borgeren anmode om at få sin sag behandlet som en førtidspensionssag på det foreliggende grundlag. Herved kan borgeren til enhver tid få taget stilling til spørgsmålet om førtidspension.


Hvorfor er netop §17 blevet berygtet for at være noget man søger for at give kommunen arbejde og ikke for at få en førtidspension ?
Kan det skyldes at så få får medhold ?
Man kan kun opfodre syge medborger til at søge §17 og derefter anke sit afslag (det vil jeg hermed gøre ) på den måde får man sin sag hjemsendt når der feks mangler ressourceprofiler, og har en mulighed for dermed også at få sin sag korrekt behandlet og få den lovbefalet ressourceprofil og en ordentlig ressourceprofil og det hvad enten man er flekser eller førtidspension, det er spild af kommunale ressourcer af samfundets ressourcer men desværre nok den eneste måde man kan få lov til at få gennem arbejdet sin sag som den skal .


Der tilkendes førtidspension, når kommunen vurderer, at borgerens arbejdsevne er varigt nedsat og nedsættelsen har et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

Hvis der gives afslag på pension eller træffes afgørelse om fleksjob, har borgeren mulighed for at anke afgørelsen til det sociale nævn.

Socialministeriet er ikke bekendt med, i hvilket omfang der forekommer sager, hvori der foreligger en lægefaglig vurdering om, at borgeren ikke længere kan stå til rådighed, og hvor borgeren er henvist til f.eks. kontanthjælp.


Dem er der masser af du er velkommen til et kig ind på www.k10.dk og møde nogle af de mennesker , måske det kunne være interessant for dig at få en dialog med de mennesker der lever i den hverdag som du mere eller mindre benægter eksistere..
Der er helt sikkert en grund til at en hjemmeside der kun kan tilbyde støtte og moralsk opbakning til flekser , syge og førtidspensionister i løbet af en år samler over 400 medlemmer


Jeg kan tilføje, at kommunen i forbindelse med afslag på pension konkret skal angive, hvilke arbejdsfunktioner den pågældende vurderes at kunne varetage, eller hvilken indsats i form af optræning, revalidering eller anden indsats, der er dokumenteret relevant.

Det er nærmere reglen end undtagelsen at kommunen kan og gør det, de skriver bare at man kan arbejde, ikke noget om tid, eller funktioner.










Spørgsmål nr. S 44:

”Idet regeringen ved flere lejligheder har påpeget, at det altid skal kunne betale sig at arbejde, og at de, der ikke kan, skal have pension - vil ministeren så oplyse, hvad regeringen gør for at sikre borgernes retssikkerhed, hvis de i årevis nægtes førtidspension, selv om deres arbejdsevne forhindrer dem i at arbejde, og de har én eller flere lægers samstemmende vurdering af dette?”


Svar:

Jeg henviser til mine svar på spørgsmål nr. S 46 og nr. S 47.



Spørgsmål nr. S 43:

”Hvor mange henvendelser har regeringen p.t. liggende fra borgere, som trods lægefagligt medhold er blevet nægtet førtidspension?”


Svar:

Socialministeriet modtager med mellemrum henvendelser fra borgere, som har den oplevelse, at en læge mener, at de skal have førtidspension, mens kommunen ikke behandler sagen som en førtidspensionssag.

Socialministeriet foretager ikke en registrering af borgerhenvendelser efter deres indhold. Jeg kan derfor ikke oplyse om det aktuelle antal sager af denne karakter.
Det burde man måske gøre , det kunne være at det ville åbne regeringens øjne for hvordan man også behandler borger i et velfærdsland

Det skal desuden bemærkes, at tilkendelse af førtidspension ikke alene træffes på grundlag af lægelige oplysninger, og at det er kommunerne, der vurderer den samlede dokumentation og træffer afgørelsen.


Masser af ganske oplagte sager afgøres ikke, man siger nej til førtidspension og derefter kan man så være visiteret til fleksjob og på kontanthjælp resten af sin levetid, og værd at bemærke er det måske at man som fleksvisiteret på kontanthjælp også rammes af alle de restrektioner som man påtænker mod raske borger, så som kontanthjælpsloft og ægtefælleforsørgelse.
Så oven i det at du er blevet syg også kan rammes af økonomisk ruin, jeg har selv gået og ventet i 4 år på fleksjob, uden at kommunen har hjulpet mig en døjt.
Det eneste tidspunkt jeg har bemærket kommunen er når jeg får brev om at nu er jeg ramt af loftet, da min familie gik i opløsning pga økonomisk ruin, var der heller ingen hjælp eller støtte fra kommunens side af.
Jeg blev reduceret til ingenting da jeg blev syg, det er bittert og unfair , jeg har altid betalt min skat arbejdet og ikke ligget nogen til last.
Pga en kommune der smølede røg jeg for sygedagpenge grænsen (ulovligt har jeg senere erfaret ) røg på kontanthjælp og opnåede den tvivlsomme ære at være en kontanthjælpsmodtager.
I hele mit liv er det at havne i systemet det HÅRDESTE arbejde jeg nogen sinde har prøvet.
DET gør ingen for sjovt, for intet er så nedværdigende , ødelæggende,ydmygende og håbløst som at ende i det Danske sygdoms system.
Kunne jeg kravle på et ordinært arbejde, så tro mig så gjorde jeg det.







Spørgsmål nr. S 41:

”Hvor mange førtidspensionsansøgninger har p.t. ligget stille i et år eller mere?”



Svar:

Når en person henvender sig om førtidspension, skal kommunen behandle henvendelsen i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning. Det betyder blandt andet, at kommunen skal afdække borgerens muligheder for aktuelt eller i fremtiden at blive i stand til at udføre arbejdsmæssig beskæftigelse.

Først når der foreligger dokumentation for, at de aktiverings- revaliderings- og behandlingsmæssige foranstaltninger, samt andre foranstaltninger, der vurderes at kunne forbedre arbejdsevnen, har været afprøvet, og arbejdsevnen ikke varigt kan forbedres, kan kommunen træffe afgørelse om, at der påbegyndes en sag om førtidspension.

Langt de fleste sager, hvor førtidspension kan komme på tale, vil således strække sig over længere tid, både fordi der kan være usikkerhed om behandlingsmuligheder, og fordi en afklaring af arbejdsevne typisk kræver et længere forløb.

Når det er konstateret, at arbejdsevnen varigt er nedsat, og der ikke er mulighed for at forbedre den, skal kommunen træffe afgørelse om, at sagen skal behandles efter reglerne om førtidspension. Det er først på dette tidspunkt, at sagen registreres som en sag om førtidspension. Herefter skal spørgsmålet om tilkendelse af førtidspension afgøres inden for 3 måneder.

Jeg kan oplyse, at ifølge Ankestyrelsens årsstatistik for 2005 om førtidspension var den gennemsnitlige ekspeditionstid i kommunerne 1,7 måned. Ekspeditionstiden er faldet fra 6,3 måneder i 1998 til 1,7 måned i 2005. Ekspeditionstiden angiver alene den periode, der går fra kommunen træffer afgørelsen om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension og indtil selve afgørelsen træffes.

Det er ikke en udregning der kan bruges til noget, det er ikke tiden for ansøgningen der ødelægger mennesker, men den behandling de får i systemet mens systemet prøver at finde ud af hvordan man billigst slipper af med dem der tillod sig at blive syge.

I sager, hvor borgeren fx har en betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, og det er åbenbart, at pågældendes arbejdsevne varigt er nedsat til det ubetydelige, vil en praktisk afprøvning af arbejdsevnen kunne være åbenbart formålsløs. I sådanne sager kan afgørelse om førtidspension træffes meget hurtigt.

Socialministeriet er ikke i besiddelse af oplysninger om, i hvilket omfang førtidspensionsansøgninger ligger stille i et år eller mere.



Igen kig på K10 (evt også på www.bistandsbums.dk) og se sager som har kørt i 9-10 år




Eva Kjer Hansen

Jeg sender dig disse kommentar til dig og jeg syntes at man som regering også skylder borgerne at følge op på love og regler, det hjælper ikke at man sidder inde på borgen og lave fine og (det sker) gode regler, hvis der ikke er nogen garenti for at de følges op. Og det tør jeg godt love dig for at de ikke gør i rigtig mange kommuner, om det er jeres spareiver inde på borgen der gør det skal jeg lade være usagt, men en ting er helt sikkert det er os syge ude i det virkelige liv, der føler smerten, ydmygheden og bitterheden ved det system der er for syge i Danmark.
Vi har ikke nogen velfærdsstat så længe man byder syge mennesker det som man gør i dag, det man har er et overlever system , de stærkeste overlever, de svageste går til grunde , for de stærke syntes ikke at det er deres kamp at kæmpe for de svageste, man har en fornemmelse af at det hele bare ville være meget nemmere hvis man kunne få de svageste til at holde deres kæft og sætte sig hen i et hjørne , måske derfor at der i visse kommuner er den indstilling til at mennesker der er visiteret til fleksjob feks , ikke skal have lov til at fortage sig frivilligt arbejde overhovedet, på den måde ville man kunne få lukket alle de sider på nettet der skyder op som støtte sider , man ville kunne lukke de foreninger der arbejder for de svage , så kan de heller ikke høres mere det kunne da være dejligt ikke?
Personligt har jeg oplevet at få besked på af min kommune at lukke min hjemmeside og lade være med at bruge den, på den måde mente kommunen at jeg kunne bruge en time eller to mere på arbejdet og det måtte være vigtigere.
Det sagt af en kommune der i 4 år ikke har magtet at hjælpe med at finde et job til mig og som da jeg endelig selv fandt et, var ved at spolere det ved at ikke have ”tid” til at hjælpe min arbejdsgiver da hun bad om det, en arbejdsgiver der tilbød efter at have prøvet en flekser at tage yderlige tre ind i firmaet .. vi har et kommunalt system der ikke fungere i sygedomsregi og vi har en regering der sådan set virker meget ligeglade. For det skal kunne betale sig at arbejde, og der er arbejde nok ….
Fint jeg kender til 12.000 flekser der er ivrige efter at komme i gang.
Kan de mon bruges ??

Med venlig hilsen
xxxx

Denne henvendelse er også lagt på www.k10.dk og der vil evt. svar også blive lagt, og ved mangel på svar og ligegyldighed fra socialministerens side, så vil det også blive oplyst på www.k10.dk

  Besvar med citat
Gammel 14-10-2006, 12:28   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Forslag - find BORGERBEDRAGERNE

De ved det alle sammen på Christiansborg.

Dem, der vil gøre noget for, at det virker i PRAKSIS, har IKKE flertal.

Mange mennesker, der IKKE selv har stået i situationen, aner ikke, hvad det vil sige.

Om nogle år er kommunerne sikkert også nedlagt, så der KUN er jobcentre og sygehuse.

Som den dejlige Erik Clausen sagde - KRIMINALSTAT.

Det offentlige system er blevet EEN STOR LEGEPLADS, hvor borgmester, personalet i systemet og politikerne leger RØVER OG POLITI, i stedet for at arbejde SERIØST.

I Jylland jagter man på tværs af kommunerne socialbedragere.

Det er altså en politiopgave.

Jeg vil foreslå, at man jagter BORGERBEDRAGERE, så borgerne får den ydelse, de har krav på.

Så kan de syge og fattige også LEGE med.

Men vi er dem, de andre ikke vil lege med.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2006, 12:37   #4
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Socialministersvar på spørgsmål om pension

Citat:
Hejdien skrev:

Denne henvendelse er også lagt på www.k10.dk og der vil evt. svar også blive lagt, og ved mangel på svar og ligegyldighed fra socialministerens side, så vil det også blive oplyst på www.k10.dk
Hmm.... vi er et par admins, der længe har fulgt begivenhedernes gang her på K10.dk og ellers bestyrer vi andre debatfora i det danske Cyberspace.... Vi kan bringe adskillige nyheder videre til en endnu bredere kreds af interesserede vælgere. Det er nok også på høje tid, at tingene skal hindres i at blive tiget ihjel og på tide at hindre alskens spindoktorer at føre primær realpolitik her i landet!

Var der ikke noget om, at administrationen af denne nye politiske "trend" indenfor forvaltning af fortidspensionssager koster samfundet det beskedne beløb af omkring 9 milliarder dkr om året ? Vores penge!

Vores egne 9 milliarder skattekroner anvendes og gøres til et torturredskab og på denne måde hver eneste skatteyder i dette land til medskyldig i en lang række "mord" på flere syge menneskeliv!! For kan man kalde det "et liv" når livskvaliteten, håb og et værdigt livsindhold fratages et menneske, der i forvejen er svækket og ødelagt af en sygdom?

Se og hør Ellen Ryg Olsen berette om vor tids retsløse: de syge!

Tak for det enorme arbejde I gør herinde for hinanden og andre.... og hvis dette svar ikke passer godt nok her - flyt det bare et sted det passer bedre.... Bare I er klar over, at der samler sig en opbakning i baggrunden, der før eller siden kommer til at sætte et kraftigt aftryk på samfunsdebatten omkring dette emne. Helst inden næste valg og helst udenom de, efterhånden godt nok sløve danske avismagere!
  Besvar med citat
Gammel 14-10-2006, 13:40   #5
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Socialministersvar på spørgsmål om pension

Jeg syntes det passer som hånd i handske at lægge det indlæg på k10....9 MILLIARDER bliver der brugt på et system der mest er til for at holde hjulene igang for sagsbehandlere, jobkonsulenter, private aktørere o.s.v....og så er den nye pensionslov med tilføjelser kun 3 år gammel....lur mig om det ikke bliver meget værre i fremtiden.

Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2006, 16:24   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Hvad betyder loven for kommunerne?

Citat:
Det skal desuden bemærkes, at tilkendelse af førtidspension ikke alene træffes på grundlag af lægelige oplysninger, og at det er kommunerne, der vurderer den samlede dokumentation og træffer afgørelsen.
For som det står i ressourceprofilen, tager man "arbejdserfaringer" og"interesser" med i vurderingen af ressourcer.

Da kommunerne åbenbart ifølge ministeren kan bortse fra lægeudtalelser, kan de vel også bortse fra en LAAANG række andre forhold.

(Nedenstående er IKKE på nogen måde ment for at genere nogle mennesker, kun lovgivningens mulige og måske også virkelige konsekvenser.)

Dvs. at

alkoholikere arbejdsprøves på et værtshus.
alkoholikere får stort kørekort (flaskehalsområde)
alkoholikere får taxakørekort (flaskehalsområde)

De stressede folk i kommunerne skal bare arbejde MERE.

Narkomaner og pushere aktiveres på et apotek.

Kleptomaner aktiveres i Føtex.

Leddegigt-plagede aktiveres som brolæggere.

Kørestolsbrugere skal arbejde på 4. sal (uden elevator)

Hjemløse kan blive hjemmehos-pædagoger. (To fluer med et smæk)

Arbejdsløse kan aktiveres i jobcentre og tjekke hinandens rådighed.
(De kender efter årenes gang reglerne.)

Rockere kan aktiveres som sagsbehandlere og skatteopkrævere.

Selskabstømmere aktiveres hos SKAT eller i stat eller kommune.

Pyromaner i brandvæsnet.

Anorektikere på restaurant.



Ja, der er jo INGEN grænser for ressourcer, TEORETISK set.
HVIS man ikke lige får læst alle papirerne.

Hvor i alverden er erhvervslivet henne i diskussionen?

Finder de sig i, at hundesyge folk sendes på arbejdsmarkedet UDEN støtte?

Hiv soldaterne hjem, så de kan arbejde.

Der er både lastbilchauffører, mekanikere, læger, sygeplejersker osv.

De trænger vist til en pause, så de IKKE lander her på siden med os andre.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2006, 08:07   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Socialministersvar på spørgsmål om pension

Så kom de to første mail ( en der måske havde tid til at svare og måske ikke ) også Eva Kjer Hansen hvor der skrives at vi får svar senere , jeg sætter bare alt ind også auto svar , så her kommer de første ...



Jeg får så mange mails at det er umuligt at se dem alle igennem. Hvis du ikke får svar i løbet af få dage og det er vigtigt for dig at få fat i mig, så ring eller send et brev.

Med venlig hilsen

Line Barfod



16. oktober 2006





Socialminister Eva Kjer Hansen har bedt mig takke for Deres brev, som hun modtog den 14. oktober 2006. Deres brev vil blive besvaret snarest muligt.


Med venlig hilsen
Kirsten Munk

Ministersekretariatet
  Besvar med citat
Gammel 18-10-2006, 22:32   #8
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Socialministersvar på spørgsmål om pension

[/quote]
Hmm.... vi er et par admins, der længe har fulgt begivenhedernes gang her på K10.dk og ellers bestyrer vi andre debatfora i det danske Cyberspace.... Vi kan bringe adskillige nyheder videre til en endnu bredere kreds af interesserede vælgere. Det er nok også på høje tid, at tingene skal hindres i at blive tiget ihjel og på tide at hindre alskens spindoktorer at føre primær realpolitik her i landet!


Tak for det enorme arbejde I gør herinde for hinanden og andre.... og hvis dette svar ikke passer godt nok her - flyt det bare et sted det passer bedre.... Bare I er klar over, at der samler sig en opbakning i baggrunden, der før eller siden kommer til at sætte et kraftigt aftryk på samfunsdebatten omkring dette emne. Helst inden næste valg og helst udenom de, efterhånden godt nok sløve danske avismagere![/quote]

Dejligt at andre ser hvad vi har gang i her og tak for jeres interesse, synes det ville være dejligt hvis vi kan stå sammen for jo flere jo bedre. Det gælder om at stå stærkt!!
Tror vi alle herinde er glade for de råd og den støtte vi kan give hinanden for hvem forstår bedst ens situation??!!!
Lad ordet flyde og vi er glade for at vi har opbakning lige i hælene!!!

Hejdien : ja de svar kan man jo tolke som man vil godt at du, heldige som vi er, er så ihærdig og gerne vil have svar !!!
Du er fandme en knag
Dejligt med alt hvad du bidrager med og ja du har åbnet denne side!!!!

zuza: ja fuldstændig tosset lyder det, men sandt nok TEORETISK set - udarbejdelsen af resourceprofil hælder jo til hvilke interesser man har, og har haft, hvad man godt kan lide og hvad man har lavet førhen.............. for at gøre søge bredden så bred så mulig... Men vil da håbe at det forbliver TEORETISK!!!

Er spændt på at følge dette!!!

Knus Borroe
__________________
Knus Borroe

Tænk over livet, Drøm det ej hen
Tiden der forsvandt, Kommer aldrig igen
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2006, 03:24   #9
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: Socialministersvar på spørgsmål om pension

Gad vist om der nogen sinde kommer svar?

Jeg tvivler af en eller anden underlig årsag, men ok, vi/i skal ikke være kede af det, det beviser jo bare at selv på højeste sted er de hamrende lige glade, og ønsker ikke at lære af deres fejl...

Lad os håbe vi alle husker dette meget lang tid (regtig mange år) så V ikke får magten igen forløbig, vi er trods alt flere svage i samfundet end stærke, vi burde fisme stå sammen og se af at få væltet et par stykker af deres højtlønnede pedistal. (og ellers håbe på bare en af dem får lov at prøve skæresilden på vejen, så måske de bliver til at tale dansk med?)
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2006, 09:15   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Socialministersvar på spørgsmål om pension

Citat:
losuma skrev:
Gad vist om der nogen sinde kommer svar?

Jeg tvivler af en eller anden underlig årsag, men ok, vi/i skal ikke være kede af det, det beviser jo bare at selv på højeste sted er de hamrende lige glade, og ønsker ikke at lære af deres fejl...

Lad os håbe vi alle husker dette meget lang tid (regtig mange år) så V ikke får magten igen forløbig, vi er trods alt flere svage i samfundet end stærke, vi burde fisme stå sammen og se af at få væltet et par stykker af deres højtlønnede pedistal. (og ellers håbe på bare en af dem får lov at prøve skæresilden på vejen, så måske de bliver til at tale dansk med?)
Tror nu ikke at vi bliver kede af det :-)

Vi har prøvet det før, og man aner et mønster i overlegenhed fra politikker side

Men et eller andet sted så har du ganske ret, det er nok værd at huske på hvem der er græsk katolsk ligeglade , især sådan en som en social minister, hun burde om nogen være til at få i tale for de mennesker hvis liv og levende hun skal varetage :|:|

Men men .. vi må jo håbe at vi alle husker det til næste valg
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål ang. pension, og samliv. anitaelisabet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-11-2011 00:11
Spørgsmål vedr. pension.... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 02-11-2011 20:54
Spørgsmål vedr. afslag på pension sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-02-2010 08:20
Spørgsmål til sagsbehandleren: Jeg ønsker pension? Kathrine At søge førtidspension 20 15-10-2008 10:18
Spørgsmål om midlertidig pension zuza Midlertidig Førtidspension 3 12-09-2008 10:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension