K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2007, 15:04   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Samtale med Lone Møller socialdemokratiet.

Den 22-5 sad jeg og så folketingsdebat hvor både Line Barfoed og Lone Møller var på taler stolen emnet var kontanthjælpsloftet.
Og det hele drejede sig kort fortalt om at DF havde besluttet sig for IKKE at stemme for at syge kontanthjælpsmodtager skulle kunne fritages for 500 kr reglen eller for kontanthjælpsloftet .

Df syntes ikke det var noget problem for som de sagde , syge mennesker skal ikke være på kontanthjælp så derfor skal de under en anden ordning, et eller andet sted er det ikke gået op for nogen i V-K-O at virkeligheden IKKE ser sådan ud, kommunerne er så lang tid om at finde ud af hvad folk skal og få lavet deres job at mange er flere år på kontanthjælp med økonomisk ruin til følge..

Lone Møller og Line Barfoed stillede sig så på taler stolen og gjorde helt 100 klart at der IKKE fandtes noget der hed midlertidig førtidspension …
Det fik mig til at hidse mig lidt op og jeg skrev til begge damer med det samme, det jeg skrev, var ..

Til Lone Møller

Jeg sidder d.d og lytter til debatten omkring fratagelse af kontanthjælpsnedsættelse (195)

Her sidder jeg og høre med måben at både du og Line Barfoed postulere at der ikke findes noget der hedder midlertidig førtidspension.

Dette er ikke sandt, og jeg syntes at det er utroligt at Bent Bøgstedt ikke giver jer igen og oplyser jer om det.

Men måske det ikke er almindeligt kendt at man ude i kommunerne i større og større stil bruger den midlertidige førtidspension, desværre ikke til de mennesker som kunne have gavn af den ( de mennesker som i netop diskutere i dag) men derimod bruges den til kronisk syge mennesker uden mulighed for bedring.

Jeg syntes at jeg ville oplyse om dette, sådan at mennesker der sidder og ser jeres folketingsdebatter ikke bliver forvirret og skræmte som det godt kan ske når man ser at dem der er folkevalgte ikke ved hvordan det foregår ude i det ganske danske land..

Jeg kan bevise min påstand da jeg så sent som i marts var involveret i en sag (som bisidder for min kæreste) hvor han blev bevilliget en tidsbegrænset førtidspension på 5 år hvilket vil sige i følge kommunen og skrivelsen at den skal tages op igen om 5 år for at se om han har fået det bedre ...

Hvis du ønsker skriftlig dokumentation for dette så kan du skrive igen, og så vil jeg sende dig en kopi af afgørelsen.

Jeg er ejer af en hjemmeside for flekser og førtidspensionister og også der oplever vi flere og flere der får en tidsbegrænset pension.
Pt er jeg hjælper i en anden sag for en mand der har været syg i 17 ¨år og på kontanthjælp de sidste 10 ¨år uden udsigt til bedring også han har fået varslet af sin kommune at hvis han får en førtidspension vil den blive tids begrænset .

På os der ser det hver dag , virker det som om at man på den måde nu rydder op i de flekser og kontanthjælps modtager som man før betegnede som den grå zone.
feks har min kæreste været visiteret til fleks i syv år, men på intet tidspunkt er det lykkedes kommuner eller ham selv at finde et job der kunne varetages med hans sygdomme og skånehensyn, da der så pludselig kom udsigt til at man mistede refusion for flekser der ikke kom i arbejde, ja så fik de midlertidige førtidspension hvor der jo så stadig er statsrefusion at hente , men ikke desmindre er det stadig syge og ´pressede mennesker der lever en uvis tilværelse...

Mit håb er så kun at vi snart kan få et regeringsskift og at oppositionen husker de gode intentioner når og hvis de kommer til magten..

Med venlig hilsen


Jeg fik svar fra Lone Møller forbavsende hurtigt og fik hendes nummer og snakkede så med hende i går .
Hun var meget forbavset over at høre at der var noget der hed midlertidig førtidspension , da hun så sent som dagen før havde fået forklaret af socialministeriet at der IKKE var noget som en midlertidig førtidspension.
Hun vil så nu stille spørgsmål i folketingets sal om HVOR mange mennesker er tilkendt midlertidig førtidspension..
Lige så snart hun har fået klarhed over det og har fået svar på sit spørgsmål så vil hun sende både spørgsmål og svar til os.

Min grund til at hænge mig sådan i førtidspension og mildertidig førtidspension er at jeg for min del syntes at en midlertidig førtidspension kunne være en god ting .
MEN det kommer an på hvem der får den , mennesker som ikke kan klare et fleksjob og som har fysisk som psykisk skavanker som de har papir på at der ikke er nogen behandlingsmuligheder for har INTET på en midlertidig pension at gøre, de skal selvfølgelig have en ganske almindelig pension og man skal så stole på at løber de ind i et mirakel og bliver raske fordi de går i en magisk vandpyt ja så kommer de såmænd nok selv og beder om et job i stedet for en førtidspension..
Men en midlertidig førtidspension ja den kan bruges i de tilfælde hvor kommunen er for lang tid om at afklare så folk ikke havner på kontanthjælp mens kommunen snegler sig frem.
For alt hvad jeg ved så burde de da ikke have problemer med at få den skrevet ind i en reform, for hver gang man snakker om syge mennesker der bliver ramt af loft og andet, så lyder standardsvaret fra V-K-O at det ikke er noget problem for hvis folk er så syge at de ikke kan arbejde så høre de ikke til på kontanthjælp men på en anden ydelse ..
Men hvilke ydelse er det så??
Den findes jo ikke, for i dag skal man være totalt uarbejdsdygtig for at få ftp og man skal have en varig nedsat arbejdsevne for at få fleks..
Hvorfor når man nu mener at man ikke skal være på en kontanthjælp når man er syg, er der så ikke nogen der er kommet på den ide endnu at i stedet for at man ryger på kontanthjælp når man ikke er afklaret når sygedagpengene udløber, så ryger man på en feks midlertidig førtidspension .
I mine øjne burde det da ikke været et problem, er du ikke til rådighed for arbejdsmarked så er du ikke på kontanthjælp ,det er jo også derfor du ikke kan få dagpenge ..
  Besvar med citat
Gammel 25-05-2007, 20:04   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Samtale med Lone Møller socialdemokratiet.

Citat:
standardsvaret fra V-K-O at det ikke er noget problem for hvis folk er så syge at de ikke kan arbejde så høre de ikke til på kontanthjælp men på en anden ydelse
SIKKE NOGET ÆVL, når V-K-O påstår det.

Hvorfor i alverden har de så matchgruppesystemet?

Det, der mangler, er en KLARHED over, HVAD begrebet VARIG betyder og hvad begrebet MIDLERTIDIG betyder.

Midlertidig førtidspension 5 år.
Sygedagpenge er midlertidig ydelse.
Kontanthjælp er også en midlertidig ydelse.

Varig ydelse kaldes førtidspension. Er det så mere end 5 år?

Er skellet så 5 år på kontanthjælp, så bør man automatisk få førtidspension?

Gid Lone Møller kunne spørge om forskellen på varig og midlertidig.!!!
Og det HASTER, for Folketinget går på ferie i næste uge.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2007, 22:26   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Samtale med Lone Møller socialdemokratiet.

Det spørgsmål tror jeg automatisk følger med det andet ..
Ellers er ideen hermed givet videre til hende...

Går de på ferie allerede i næste uge ??
er du sikker ..
hmm så kan hun da få et problem medmindre at hun har det med allerede på onsdag , eller det bliver sendt skriftligt og der kommer skriftligt svar , men så sender hun også svaret til os sådan at vi kan få det her på siden
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2007, 01:17   #4
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Samtale med Lone Møller socialdemokratiet.

Følger lige med på sidelinien. Det kunne være interessant at få defineret ”midlertidig” og ”varig”, både i.f.t. førtidspension, men også kontanthjælp. Forskellen findes jo ikke i min ordbog længere. Jeg håber Lone Møller skynder sig og finder ud af, hvad forskellen er, så jeg kan blive lidt klogere. I min verden er ”midlertidig” lig med ”varig”, uanset hvad V-K-O så ellers påstår.

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2007, 04:17   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Samtale med Lone Møller socialdemokratiet.

Citat:
Går de på ferie allerede i næste uge ??
er du sikker ..
Ja. sidste møde i Folketinget inden sommerferien er fredag i næste uge.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
socialdemokratiet=liberal østerbro Politik og Samfund 16 07-07-2012 11:12
Per Stig Møller- Sygedagpenge 5dia Politik og Samfund 7 17-02-2011 21:46
mail til Lone Møller ang Assens Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 8 29-07-2007 13:37
brev til Socialdemokratiet. Stella Dit og Dat 23 28-04-2007 21:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension