K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension Burde der være en minimums grænse for hvor lidt/meget arbejdsevne man skal have tilbage for at blive visiteret til fleksjob kontra førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2015, 17:47   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Frivilligt arbejde

Men pas alligevel på , ikke al for villig
Danskere på dagpenge, efterløn og fleksydelse skal have bedre mulighed for at udføre frivilligt arbejde. Det mener et flertal af Folketingets partier, som er klar til at lempe reglerne for frivilligt, ulønnet arbejde, skriver Altinget.dk.

Et næsten enigt Folketing vil hæve grænsen for frivilligt arbejde fra fire til 15 timer

I dag er det frivillige arbejde, som er karakteriseret ved at være arbejde, der for eksempel udføres for en frivillig organisation eller forening og reelt kunne udbydes som almindeligt arbejde, begrænset til fire timer ugentligt for danskere på dagpenge, efterløn og fleksydelse. Og overskrider man grænsen, bliver det modregnet i ens ydelse.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2015, 08:44   #2
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Men pas alligevel på , ikke al for villig
Danskere på dagpenge, efterløn og fleksydelse skal have bedre mulighed for at udføre frivilligt arbejde. Det mener et flertal af Folketingets partier, som er klar til at lempe reglerne for frivilligt, ulønnet arbejde, skriver Altinget.dk.

Et næsten enigt Folketing vil hæve grænsen for frivilligt arbejde fra fire til 15 timer

I dag er det frivillige arbejde, som er karakteriseret ved at være arbejde, der for eksempel udføres for en frivillig organisation eller forening og reelt kunne udbydes som almindeligt arbejde, begrænset til fire timer ugentligt for danskere på dagpenge, efterløn og fleksydelse. Og overskrider man grænsen, bliver det modregnet i ens ydelse.

Det er ret surt med alle de frivillige, netop i mit fag er alle de jobs jeg kan magte netop besat af frivillige, den komunne jeg bor i har så galt skilte på nogle af deres plejehjem hvor de søger frivillige........
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 00:44   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Det er ret surt med alle de frivillige, netop i mit fag er alle de jobs jeg kan magte netop besat af frivillige, den komunne jeg bor i har så galt skilte på nogle af deres plejehjem hvor de søger frivillige.......
Den helt overordnede agenda ifm efterspørgelsen af frivilligt arbejde i offentlig & privat regi er netop at fortrænge det lønarbejde som den frivillige indsats erstatter.


Vi ser således frem til, at kandidater til næste folketingsvalg melder klart ud at de agter at arbejde i Folketinget som: frivillig uden økonomisk modydelse!

Og hvis ikke kandidaterne selv kan finde ud af at tilbyde at arbejde frivilligt i Folketinget, så må folket jo hjælpe dem godt på vej ved at tilbyde dem en dagpengesats og så ellers muligheden for at arbejde frivilligt i Folketinget fuldtids ... det ville ikke være rimeligt over for så engagerede mennesker at begrænse deres arbejdsiver til 15 timer ...



Har de enkelte indvalgte MF'er efterflg. brug for at indhyre ekstern hjælp til fx hjemmeside-opsætning, kontorhold osv., skal det naturligvis honoreres efter overenskomstmæssige forhold betalt af partikassen - det må være helt klart for enhver ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 10:56   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har som ledig fleksjobber og i arbejde haft 2 timer friviligt arbejde i mange år uden problemer.

Jeg fik enda et vederlæg skattefrit, som ikke skulle modregners.

Er stoppet, da kroppen ikke kan mere
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension