K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Se afstemningsresultater: Lovforslag
AT KOMMUNERNE SKAL BETALE DET FULDE SYGEDAGPENGEBELØB, hvis den syge ikke er kommet på rette ydelse. 18 75,00%
Fri advokat hjælp 6 25,00%
Stemmere: 24. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2010, 20:06   #21
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
Hejsa

Du er ret spøjs...

Kender du til min sags omfang, siden du kan skrive små fejl...! Min advokat læge og bisidder mener ikke det er små fejl.

Desuden har jeg intet modtaget i 2 år. Går en gang om ugen til fysioterapeut. Tager smertestillende + mod nervesmerter, som ødelægger mine tænder.

Hvis du har anden menig, vil jeg da ønske for dig og andre syge mennesker, at du sætter dig ned og skriver et bedre foreslag.

Jeg mener helt klat, at hvis regningen falder til kommunen og ikke til den syge. Så vender bøtten... 100 %

Mvh
Den syge slave fra Egedal
Britta Margetli Sørensen
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2010, 21:38   #22
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, som jeg læser det, har i jo alle ret!

Ja, margetli, der sker fejl og jo der er manglende konsekvenser fra ALLEs side af, ingen tvivl om det!

Lovgivningen er der i og for sig det er blot UENDELIGT SVÆRT at få nogen som helst til at overholde den!

Jeg har den allerstørste respekt for at du forsøger at handle og ikke blot lader stå til, kender så udmærket følelsen
Vi er rigtig mange herinde som mærker på egen krop hvilke konsekvenser det har at stort set samtlige ikke overholder lovgivningen!(http://politiken.dk/indland/article733797.ece)

Det er rigtig svært at råbe nogen som helst op for der er ingen "status" i at beskæftige sig med de syge borgere -cool fact, desværre.

Vi var én af dem der var "heldige" at kunne betale en advokat MEN det er en regning der er "givet" os af kommunen/sagsbehandler og resten af livet skal vi betale af på dette, dét havde vi ikke kalkuleret med!

Som vores advokat udtalte: retfærdighed skal man ikke lede efter! -skønt der var begået helt konkrete lovbrud -og det har vi beviser på!
-Og nej, vi har ikke fået -i det mindste- advokatsalæret betalt af kommunen, ej heller opnået retfærdighed for de ULOVLIGHEDER man har begået
-Og nej, vi orker simpelthen ikke pt at gå videre for det skal ske via civilt søgsmål hvor vi iflg lovgivningen kan holde sagsbehandleren ansvarlig!

(skynder mig lige at tilføje at avisartiklen har den vinkel som den har, efter ønske fra os, da vi for enhver pris ønskede at beskytte vores børn, for de havde nær betalt en al for høj pris for det hele! Jo, vi er mange herinde, desværre)
Alle tror det rammer naboen, ikke dem selv

Men du har min respekt for at du i det mindste forsøger at gøre noget -dog vil jeg sige som popia, teksten er ikke "klar" nok og nej, jeg syns heller ikke at man skal have fri advokathjælp -for det BURDE være i lovgivningen at dette ikke er en nødvendighed -hvis bare alle VILLE overholde den!

Py ha, nu må jeg vist hellere stoppe inden jeg får rodet mig ud i noget jeg ikke kan overskue
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2010, 13:25   #23
margetli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
margetli er ny på vejen
LOVFORSLAG der vil få balance i sygedagpengeloven

LINK TIL ------ ONLINE SKRIV UNDER -------------------------------
http://onlineunderskrift.dk/web/NY_L...edagpengeloven

Nu også på FACEBOOK
http://www.facebook.com/group.php?gi...2883549&ref=ts



LOVÆNDRINGER:


1. AT KOMMUNERNE SKAL BETALE DET FULDE SYGEDAGPENGEBELØB, "EFTER DE 52 UGER" HVIS DE IKKE HAR FÅET SYGDOMSRAMTE PÅ RETTE YDELSE, SOM MAN HENVISER TIL IFØLGE LOVEN.Denne konsekvens vil medføre, at kommunerne får større interesse i, at hjælpe sygdomsramte over på den rette ydelse. Som det er nu, kan sygdomsramte komme i den uheldige situation, at miste retten til sygedagpenge og ikke være berettiget til kontanthjælp. Dette er ikke den rigtige måde at behandle, et andet sygdomsramt medmenneske på, som i forvejen har det svært.
Denne konsekvens vil i virkeligheden kun understrege den nuværende lov
– den lov, som forhåbentlig er lavet for, at beskytte den sygdomsramte.

Som loven fungere i dag, har sygdomsramte det meget svært, hvis der opstår sagsbehandlingsfejl. Og det vil altid være sygdomsramte, som kommer til at betale prisen.

2. FRI ADVOKATHJÆLP.
At alle sygdomsramte får ret til fri advokathjælp. Det er ikke fair, at syge som får frataget sygedagpenge på grund af sagsbehandlingsfejl, selv skal betale for en advokat.

- At ændre sygedagpengeloven således, at der kommer konsekvens, hvis kommunerne ikke hjælper syge på rette ydelse, inde sygedagpengene stopper.

Sygedagpengeloven er intet værd, for der mangler konsekvens.


Konsekvens hvis loven ikke bliver overholdt:
For at fastholde kommunerne i at overholde den nuværende loven om, at få sygdomsramte gennem systemet, inden for eller før sygedagpengene udløber. På en så professionel og smertefri måde over for sygdomsramte. ”Så det ikke er den sygdomsramte, som kommer til at betale prisen, for eventuelle sagsbehandlingsfejl eller overtrædelser af loven”. Bør der væren en konsekvens!
En konsekvens, så det ikke betaler sig for kommunerne, ”at begå fejl” eller sylte sygdomsramte mennesker ud af systemet.

Dette er blot en lille ændring, som vil hjælpe mange sygdomsramte, som ellers kommer i klemme i systemet. Jeg tror næppe på, at flere, vil komme i denne situation, hvis konsekvensen bliver til en realitet.
Loven i dag, er jo intet værd – efter som der ikke er nogen form for konsekvens for kommunerne at bryde loven. De får blot en løftet pegefinger, ofte flere år efter. Og det er den sygdomsramte, som betaler prisen.

Lovændringen, vil hjælpe sygdomsramte i Danmark:
- til ikke, at bliver tvunget ud i skilsmisse, sælge hus/hjem, flytte kommune eller begå selvmord.
Det vil ligeledes - ligestille loven i samtlige kommuner i hele Danmark. Så det ikke kan betaler sig, at bo i en kommune frem for en anden.


- Et STORT hul i loven/systemet – vil blive lukket!


Jeg håber inderligt, at man i folketinget kan komme til enighed om at loven bør ændres.
Jeg håber inderligt at man ud fra et menneskeligt syn, vil tage dette lovforslag op til overvejelse på et menneskeligt professionelt plan.


----------------------------


Dette er skrevet af et sygdomsramt menneske, som er fanget som gidsel i Egedal kommune.
”Tusindvis” af sagsbehandlingsfejl og langsommelig sagsbehandling går ud over mig og min familie. Jeg er ikke blevet syg med vilje og undskylder, at jeg lever… MEN…..!
Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre, det er der tilsyneladende ingen der ved. Men alle der hører historien fra min side, kan ikke forstår årsagen til at ingen kan gøre noget – måske er dette forklaringen på, at mange bliver psykisk syg oveni. Jeg har i de sidst 4 år levet i et mareridt, som jeg ikke ønsker for min værste fjende – til tider ønsker jeg, at jeg var død. (Har forsøgt at tage mit eget liv - for hvad er der at leve for, hvis jeg skal miste alt hvad jeg ejer har på grund af sagsbehandlingsfejl – det bliver jeg jo ikke rask af.)

Kalder mig den sygdomsramte slave fra Egedal kommune, da jeg har arbejdet gratis i diverse arbejdsprøvninger. En arbejdsprøvning, som kommunen var med i og senere min egen frivillige arbejdsprøvning, som kommunen ikke engang ville indvilge sig i. Trods, at dette firma, var villige til, at give mig arbejde i fleksordning, hvis det var muligt. Men mine smerter var ved, at tage livet af mig og jeg måtte kapitulere - give op. For det skal vel ikke være sådan, at jeg skal arbejde med så mange smerter at jeg intet har tilovers til min familie eller hvad er meningen…?

SKAL den nuværende lov fungere optimalt?
For at den nuværende lov skal fungere optimalt og for at syge, ikke skal belemres med diverse mange klagebreve og skrivelser, må det mindste, man ønsker sig, for sine medmennesker da være, retfærdighed og hjælp ved sygdom. Det kan da ikke være rigtigt, at syge selv skal sætte sig ind i diverse love og paragraffer.

Vi lever forhåbentligt i et retssamfund eller hvad gør vi…?


Med venlig hilsen

Den sygdomsramte slave fra Egedal kommune
Britta Margetli Sørensen
samt Henrik Elkrog Sørensen (min elskede mand)
Stationsvej 7
3650 Ølstykke
margetli er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lovforslag: ændring af sygedagpengeloven! buster Politik og Samfund 6 15-10-2010 10:13
sygedagpengeloven § 27 stk 1 nr 2 og nr 4??? HJÆÆÆÆÆÆÆLP aloecare Alt det andet 10 16-04-2010 10:09
Ankestyrelsens årsberetning 2008 - Balance Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-05-2009 23:00
Sygedagpengeloven Vim Alt det andet 6 08-10-2008 13:23
100.000 arbejdsløse nødvendigt for balance i Dansk økonomi. Stella Politik og Samfund 0 23-03-2008 13:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension