K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2012, 14:44   #1
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Førtidspension til mig

I forlængelse af denne tråd i "Alt det andet" http://www.k10.dk/showpost.php?p=189535&postcount=1 , hvor jeg beskrev min situation, vil jeg bare informere jer om, at jeg er indstillet til førtidspension.

I indstillingen/redegørelsen står der bl.a.:

Afgørende er at x blevet så helbredsmæssigt begrænset og smerteplaget at hans
arbejdsevne vurderes at være varigt nedsat til det ubetydelige i ethvert erhverv



En fortsat tilknytning til arbejdsmarkedet vurderes tillige at udgøre en risiko for, at helbredet
forringes, jf. AKL § 13 stk. 4 nr. 2.
3.



Lægekonsulentens udtalelse:

Et fornyet operativt indgreb har været overvejet med fjernelse af operationsmaterialet.
Indgrebet er dog skitseret som værende noget kompliceret og pgl. har afstået herfra.


Der er tale om en kronisk smerteproblematik med baggrund i 2 rygoperationer. Tilstanden må
anses for at være blivende med risiko for yderligere forværring over tid. Hans arbejdsevne
vurderes som blivende nedsat.




Bliver afgjort sidst i feb. Kryds alt hvad der krydses kan for mig
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 18:19   #2
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
tillykke med det.
så langt så godt.
håber det bedste
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 19:05   #3
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Pophår

Det lyder da som om du har en god sag. Alt hvad der kan krydses - krydses herfra
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 20:35   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Jeg vover at sige TILLYKKE med det allerede nu

Man ved jo aldrig, hvad kommunen kan finde på, men mon ikke det går lige efter bogen
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 22:25   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det ser ud som om, at du har en god sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 02:01   #6
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Tak for jeres kommentarer. Ja, det ser godt ud for mig. Det er gået stærkt. Jeg skrev til sb sidst i sept, hvor i jeg beskrev mine gener, særligt de gener der er, efter det fund af cysten ved min rygmarv.

Specifik helbredsundersøgelse i dec.(hofter og ryg). Generel info om min status, indhentet af sb i januar. Møde på jobbet 6 jan. Opdatering af rsp i Januar. Sb mødes med pensionsteamet, får grønt lys til indstilling/redegørelse.

1. feb, opsiges mit fleksjob med virkning fra 29-02. har timer i overskud fra 2010/2011, så jeg har sidste dag på job den 14/2. Hjemme på afspadsering den 6-7-8 feb. Arbejde lidt den 9-10 feb.

Møde med min fagforening den 7. feb, vedr. genoptagelse af min arbejdsskadesag.

Mødes med sb den 8 feb., derefter til en snak på Middelfart sygehus om fremtid.

Afgørelse ca.den 20 feb.

Vedr. job
Får at vide det er usædvanligt at jeg prøver at passe mit job, men sb og læge ved jeg har skubbet alt socialt væk, for at gøre det. De er mest vant til lange sygemeldinger før pension, men jeg har en næsten sygelig arbejdsidentitet. Lægekonsulenten fortalte sb at sådan er jeg bygget, ikke alle er ens. Jeg har bare skubbet alt væk omkring mig for at fastholde mig i job.

Det er træls for mig og jeg skal, når pensionen falder på plads, finde mig selv og min familie igen, og få gang i det sociale igen + mine fritidsinteresser, såsom foto og lystfiskeri .

Efter 38 år med arbejde, skal man selvfølgelig vænne sig til at være sin egen herre, men jeg er mere klar til det nu, end jeg nogensinde har været.

Tror nu også konen er glad for det, hun har holdt mig godt ud.

Nedtur i weekenden

Dette har ikke noget med min sag at gøre.

Min kone skulle i fredags til Odense, for at besøge en veninde frem til onsdag. Da hun skal på toget, er der 2 "hjælpsomme" mænd, der hjæper hende, da hun havde en del bagage med. Følger hende hen til hendes plads. Derefter forsvinder de. Det kostede hendes pung med div. kort i og 3000 kr i kontanter. Hun havde et hævekort deri til min konto. Ca 10 minutter senere, er der hævet 5000 kr på min konto.

2x2000 og 2x500

Har selvfølgelig fået spærret alle kort.

Det er træls. Hun må ha haft pinkoden til kortet i hendes pung, selv om hun kan huske koden. Skældte selvfølgelig ud, men gider ikke bruge mere tid på det, det giver dårligt humør. Banken dækker ikke mit tab, da pinkoden er brugt til at hæve. Min selvrisiko ved det, er 8000 kr, mod normalt 1100.

Forsikringen dækker kun pung, sygesikringsbevis, samt hendes pensionistbevis.

Så en træls weekend, men det er selvfølgelig kun penge. Det var værre, hvis hun var blevet slået ned og røvet.

Sidst redigeret af Pophår; 07-02-2012 kl. 02:22.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 08:17   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Hun må ha haft pinkoden til kortet i hendes pung, selv om hun kan huske koden.
Hvis hun har brugt Dankortet da hun betalte for billetten kan de have luret pin-koden dér.
Det har jeg læst om flere gange for nylig, at mange af disse tyve benytter sig af.

Det gør mig ondt, at i skal slås med den slags ting oveni alt det andet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 08:54   #8
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
fvædjpd fndkljxc vlgfjimkk

Undskyld ville bare skrive Tillykke men det er svært med alting krydset!

Ang Pinkode, er det faktisk nemt for proffer at knække koden med det rigtige elektroniske værktøj.

Prøvede det for nogle år siden da min man fik stjålet sin tegnebog og fik misbrugt hans kort på samme måde. Og han havde ikke koden i tegnebogen.
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 09:27   #9
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hun er også overbevist om at koden IKKE var der. Jeg kendte ikke engang koden på det kort og hun kunne også fortælle mig koden, da jeg spurgte hende. Det er ikke et Dankort, men et hævekort hun har i tilfælde af at hun mangler penge og jeg ikke er hjemme. Kortet har ikke været brugt i over et år. På banegården betalte hun kontant, da hun købte en kop kaffe til togturen, så koden kan de ikke ha luret.

Jeg kan se på hævningerne, at det i alt har taget ca 2½ minut at hæve 4 gange.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 19:12   #10
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Så er der nyt i min pensionssag.

Jeg blev i dag ringet op af min sagsbehandler.

Jeg er tilkendt førtidspension fra 1/3.

Havde sidste arbejdsdag i onsdags, det var en mærkelig følelse, men tror det bliver godt i længden.

Tak til jer der krydsede fingre (og andet) for mig .

Sidst redigeret af Pophår; 20-02-2012 kl. 20:48.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension