K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2012, 16:39   #1
Capricorn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Capricorn er ny på vejen
Hej

Jeg håber meget, at dette er rette sted at skrive dette indlæg.

Det drejer sig om at jeg, der er på SU, og min datters far, der er i fleksjob, gerne vil flytte sammen. Problemet er, at vi lige nu bor i hver sin ende af landet, og at det er ham der skal flytte, hvis vi skal bo sammen igen. Men hvordan er han stillet, hvis han selv siger sit job op? Han er ikke i fagforening. Det er jo hans datter, så hvis vi flytter sammen, bliver han jo forsørger også.

Han bor i egen lejlighed, passer selv sit job osv. Men 1-2 gange om ugen kommer han og spiser i et bofællesskab. Jeg tror mest, det er så han ikke bare sidder alene hele tiden. (Han er meget genert, og opsøger ikke selv nye mennesker og interesser). Og jeg har tidligere været igennem sådan en §50-undersøgelse. Får det mon nogen betydning, hvis vi flytter sammen?

Jeg ved ikke ret meget, om alle disse ting. Og derfor ved jeg heller ikke, hvilke oplysninger der er relevante for at jeg kan få svar på mit spørgsmål. Derfor; spørg endelig.

Er der nogle, der ved det? Eller ved, hvor jeg kan finde svar?
Capricorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 22:22   #2
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Prøv evt. denne tråd.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...tning+fleksjob
håber det virker jeg har ikke prøvet det før

Jeg fandt i hvert fald noget der måske kan bruges ved, at gå i søg og i søgefeltet skrive: "flytning fleksjob"

der er flere tråde der omhandler det.

Det virkede sørme
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 02:20   #3
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Capricorn Se meddelelser
Hej

Jeg håber meget, at dette er rette sted at skrive dette indlæg.

Det drejer sig om at jeg, der er på SU, og min datters far, der er i fleksjob, gerne vil flytte sammen. Problemet er, at vi lige nu bor i hver sin ende af landet, og at det er ham der skal flytte, hvis vi skal bo sammen igen. Men hvordan er han stillet, hvis han selv siger sit job op? Han er ikke i fagforening. Det er jo hans datter, så hvis vi flytter sammen, bliver han jo forsørger også.

Han bor i egen lejlighed, passer selv sit job osv. Men 1-2 gange om ugen kommer han og spiser i et bofællesskab. Jeg tror mest, det er så han ikke bare sidder alene hele tiden. (Han er meget genert, og opsøger ikke selv nye mennesker og interesser). Og jeg har tidligere været igennem sådan en §50-undersøgelse. Får det mon nogen betydning, hvis vi flytter sammen?

Jeg ved ikke ret meget, om alle disse ting. Og derfor ved jeg heller ikke, hvilke oplysninger der er relevante for at jeg kan få svar på mit spørgsmål. Derfor; spørg endelig.
Hvis han siger sit job op, får han sikkert nogle ugers karantæne. Et andet problem kan være, fordi han er i job, at han på ny skal visiteres til fleksjob, i den nye kommune. Hvilket betyder han ikke kan få ledighedsydelse.

Det kan også betyde at han igen, i et evt. nyt fleksjob, skal arbejde 9 mdr, for igen at være berettiget til ledighedsydelse.

At i flytter sammen, vil også betyde at du ikke kan få dobbelt SU, da du så ikke er enlig forsørger mere.

Han har vel hele tiden været forsørger over for barnet, du er bare ikke berettiget til børnebidrag ved sammenflytningen.

Ved ikke om en § 50 undersøgelse får betydning, det afhænger vel af, om han var blandet i den undersøgelse.

Skal jeg være helt ærlig, vil jeg mene du/i skal spørge kommunen om de forskellige ting der angår jeres sammenflytning. Det er en stor beslutning og i (og os herinde) kender umiddelbart ikke konsekvensen at det.

Sidst redigeret af Pophår; 27-11-2012 kl. 02:23.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 04:40   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ahh Pophår....det er nu ikke lige det der står der sker når man flytter kommune og samtidig siger sit job op...

Som jeg siger til alle andre....læs den Fleksjobspjece der findes under vores Nyttige Links

Der står følgende om flytning til ny kommune...

Citat:
Flytning til ny kommune

Det er den kommune, hvor personen med nedsat arbejdsevne opholder sig, der har pligt til at sørge for og give tilbud om fleksjob eller økonomisk tilskud til selvstændige erhvervsdrivende.

Men personer, der allerede er ansat i fleksjob, bevarer ret til tilskuddet til fleksjob ved flytning til en anden kommune. Den nye kommune overtager forpligtelsen til at foretage opfølgning af sagen senest 12 måneder efter, at sagen sidst har været vurderet.

Personer, der modtager ledighedsydelse forud for en ansættelse i et fleksjob, bevarer ligeledes retten til at modtage dette ved flytning til en anden kommune. Det samme er tilfældet for personer, der modtager ledighedsydelse mellem to fleksjob og under sygdom eller barsel. Det er dog en forudsætning, at den nye kommune kan godkende visitationen til fleksjob.

Det er derfor særdeles vigtigt, at personen så tidligt som muligt før flytningen kontakter den kommune, der flyttes til. Det er vigtig, da tilflytningskommunen, for at have et grundlag at kunne træffe beslutning om visitation til fleksjob, må sikre sig, at dokumentationsgrundlaget, sådan som det er beskrevet i lovgivningen, foreligger. Det samme er tilfældet, hvis et fleksjob opsiges på grund af flytning, og personen derfor overgår til ledighedsydelse.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3980

Så i skal kontakte den kommune der flyttes til...og dette skal gøres så tidligt som overhovedet muligt så de får tid til at se visitationen igennem...

Forklar dem hvad i har på tænkt jer at gøre....og giv dem den tid det tager så i ikke løber ind i problemer...

Gør dette skriftligt i et brev....så i har dokumentation på at i har gjort det inden flytningen....

Det er som ved alt andet stadig vigtigt at få en kvittering på at i har afleveret det brev...

Lav evt brevet i to kopier så kommunen bare kan kvittere på det ene af dem....og som i selv kan gemme som dokumentation...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
At sige fra... Solen Alt det andet 25 05-08-2010 14:43
om at sige et job op.. Hejdien Jeg har fået job. 0 28-06-2008 19:54
Jeg er ked af at sige det...men Stella Politik og Samfund 5 19-09-2006 21:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension