K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2012, 12:22   #1
IRC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
IRC er ny på vejen
original pensionsmeddelelse

Hej

Hvor længe gik der, fra i fik besked om at i havde fået tildelt førtidspension, til at i fik en " original pensionsmeddelelse " som bla kan bruges til at få kort til S-tog osv
IRC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 13:05   #2
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
2-3 uger så vidt jeg husker.
__________________
Husk : Handling gir forvandling !
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 13:21   #3
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hentede min på kommunen, det tog 2 minutter
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 14:25   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ved ikke, hvad du mener med original meddelelse. Du kan anvende en almindelig pensmeddelelse fra kommunen. Nogle kommuner fremsender egentligt pensionsbevis - men ikke alle. Men som nævnt - gå evt på kommunen og få et bevis for din status.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 19:33   #5
IRC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
IRC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ved ikke, hvad du mener med original meddelelse. Du kan anvende en almindelig pensions meddelelse fra kommunen.
Det med original er noget jeg har kopieret fra DSB hjemmeside. Men hvornår kan man forvente at få en almindelig pensions meddelelse så fra kommunen?
IRC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 21:26   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
OK De vil nok ikke have en kopi. Tiden er nok meget forskellig fra kommune til kommune. Som nævt kontakt kommunen og bed dem udlevere eller sende til dig, så du kan få DSB-rabatten.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 22:20   #7
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
den skal du hente på din kommune !!!
mvh
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 23:05   #8
IRC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
IRC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af redy Se meddelelser
den skal du hente på din kommune !!!
mvh
Ok, det er jeg så ikke blevet informeret om. Så må hellere ringe derud på mandag. Tak for hjælpen.
IRC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 23:24   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
da jeg skulle ha mit dsb kort var de ikke interesseret i min pensionsmeddelse..de var kun interesseret i det brev hvor der står hvad den mdr udbetaling er..
jeg fræsede også hen på borgerservice og fik lavet et pensionkort..men det ville dsb ikke engang tage imod..så de andre gange jeg har fået fornyet har jeg taget det brev med jeg får hvert år,kan ikke huske om det er dec-jan hvor der står hvad jeg vil få udbetalt det år.
det er ikke for at forvirre dig og det kan også godt være der er forskel..jeg ville spørge på dsb kontoret hvad du skal bruge og husk foto..det er gratis og tager 2 min

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 23:58   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
da jeg skulle ha mit dsb kort var de ikke interesseret i min pensionsmeddelse..de var kun interesseret i det brev hvor der står hvad den mdr udbetaling er..
Pensionsmeddelelsen er den vi modtager hvert år i januar, hvoraf det fremgår hvad vi vil få udbetalt i pension hver måned det næste år.

Den svarer vel nogenlunde til en lønseddel.

Så vidt jeg husker gik der ikke ret lang tid fra tilkendelsen af min pension til jeg modtog min pensionsmeddelelse.
Den kommer vist nogenlunde i forbindelse med den første pensions-udbetaling.

Den burde komme med posten.

Når du har modtaget den kan du tage dem med hen til nærmeste DSB-station og få lavet et stamkort.
Det er næsten magen til de månedskort man kan købe hos DSB, til tog og bus, der mangler bare lige den der del hvoraf det fremgår hvilke zoner man har betalt for.
Det er gratis at få det lavet, men du skal medbringe et pas-foto.

Når du så skal køre med toget kan du købe en pensionist-billet (også kaldet 65-billet), du skal blot huske, at have dit stamkort med i toget, så du kan dokumentere, at du er pensionist, hvis en kontrollør vil se det.

Kortet er gyldigt i 1 år hvorefter du blot går hen og får lavet et nyt, billedet kan genbruges.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionsmeddelelse Vej86 Dit og Dat 3 19-01-2013 16:25
Hvornår får vi den nye pensionsmeddelelse, januar? Buskort! Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-01-2013 18:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension