K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2007, 10:25   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
De syge gik til modangreb.

De syge gik til modangreb

Fyens stifttidende 30-5-07

Job- og arbejdsmarkedsudvalgsformand fik skarpe spørgsmål i byrådssalen

Af Bjørn Bertelsen

- Man er ikke fredet, selv om man er sygemeldt, understregede Egon Nielsen (A), formand for Job og Arbejdsmarkedsudvalget på byrådsmøde i et svar til en tilhører, der havde stillet et spørgsmål om fleksjob og arbejdsprøvning.

Da han efterfølgende blev bedt om at nævne den lovtekst, der kunne underbygge udsagnet, kunne han ikke svare på stående fod, men lovede at fremskaffe dokumentation.

Udvalgsformanden var i det hele taget under heftig beskydning fra tilhørerne til gårsdagens byrådsmøde.

Det hele startede, da Poul Poulsen (R) stillede spørgsmål omkring jobcentrets behandling af borgerne. Han fortalte om de henvendelser, han havde fået fra flere borgere. De drejede sig blandt andet om nedværdigende behandling af borgerne, irrelevante arbejdsprøvninger og manglende overholdelse af loven. Efter at have redegjort for henvendelserne fra borgerne, sagde Poul Poulsen:

- Jeg bliver indigneret på borgernes vegne.


Og udvalgsformandens svar kunne da også give grund til bekymring.

- Der er mange medarbejdere, der har forladt jobcentret. Det er sådan, at vores chef ikke ved, hvem der siger op den 30, fortalte Egon Nielsen.

Han måtte samtidig indrømme, at nogle borgere kommer i klemme på grund af udskiftning af sagsbehandlere.

- Arbejdsprøvninger må ikke være mere end seks måneder gamle, hvis de overtages af en anden medarbejder, sagde udvalgsformanden som svar på, hvorfor så mange kommer i gentagne arbejdsprøvninger.




Også her blev der stillet spørgsmål ved lovgrundlaget.

Det lovede Egen Nielsen af vende tilbage med.


så ved vi det...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2007, 10:55   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: De syge gik til modangreb.

Kommunerne er desperate pga. økonomien, og det rammer borgerne.:@

Citat:
Arbejdsprøvninger må ikke være mere end seks måneder gamle


Ja, så kan man jo arbejdsprøve i EEN LANG UENDELIGHED.

Den holder IKKE.

Det er jo netop derfor, man indførte ressourceprofilen... så andre sagsbehandlere kunne overtage den.

Hvis jobcentret har personaleproblemer, kan det ALDRIG blive borgerens problem.

Kommunen skal bare overholde lovgivningen, så må de slås med lovgiverne i stedet for at "genere" borgerne.:@:@
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2007, 11:10   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: De syge gik til modangreb.

ja det kan ikke være rigtigt at borgerne skal kastes rundt I arbejdsprøvninger fordi sagsbehandlerne skifter borgerne ud som de skifter undertøj...jeg har haft 4 forskellige sagsbehandlere det sidste halve år...jeg har givet op...jeg orker ikke at begynde forfra hvergang jeg sidder over for en ny og fremmed person der ikke har læst min sag eller ved jeg er fleksjobber ...det er noget der kan få en til at give op...:|

Hvad er grunden til at sagsbehandlerne ZAPPER så meget med borgerne ?

HVORFOR BLIVER DE VED NÅR SFI LAVEDE EN RAPPORT DER STÆRKT ADVAREDE OM AT DET TRUER BORGERENS RETSIKKERHED...hvad nytter alle de rapporter nå de ikke bliver hørt !:@
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
syge studerende giver syge læger kurttrold Politik og Samfund 1 20-09-2008 09:33
kommunerne gør syge mere syge !!! Stella Politik og Samfund 13 14-09-2008 22:33
Om syge zuza Det er da strengt ! 3 27-06-2007 00:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension