K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2008, 11:28   #21
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
venter i spænding
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 11:55   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Peter er spændt på at se om og hvornår du får et svar. jeg skrev et spørgsmål til dem den 24 aug det var efter at beskæftigelses ministrereret også havde oversendt det til dem, altså først stille jeg spørgsmålet (et andet end dig ) til beskæftigelse mi nistret som sendte mig en mail om at de havde sendt det videre, da jeg 14 dage senere ikke havde fået svar (heller ikke på at det var modtaget) sendte jeg en rykker skrivelse og nu fire rykkere skrivelser senere agter jeg snart at finde ud af noget omkring arbejdsdirektoratet , bla har de pligt til at skrive en kvitterings skrivelse og har de pligt til at råde og vejlede borgere med evt spørgsmål ...

Så venter også spændt på om du høre noget som helst fra dem af ....
  Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 21:26   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Svar fra Arbejdsdirektoratet.

Kære alle k10èr

Som sædvane, er svaret altid "op ad bakke"

Men kan vi bruge det til noget?

Ja, efter min mening fordi: "på baggrund af sagens oplysning" dvs at kommunen/sagsbehandleren skal træffe sin afgørelse efter hvad der bliver oplyst i sagen. I dette tilfælde hvis en speciallæge har nævnt et stationærtidspunkt hvor denne bedømmer at ens situation er stationær!

Så jeg fortolker dette, som at kommunen/sagsbehandleren skal holde deres kreative finger og holdninger fra stationærtidspunktet. Men bedømme og træffe beslutninger og afgørelser ud fra, hvad der er beskrevet i ens journal af kompetente fagfolk.

Alt andet ville jo være etisk ukorrekt i de mange tilfælde man har forskellige sagsbehandlere som så kunne lave om på stationærtidspunktet alt efter deres personlige mening.

Hvis alle er enige, betragter jeg og min juridiske afdeling sagen for endegyldig afsluttet. Ellers hører jeg nok yderligere fra plenum.

Mange hilsner
Peter



Beskæftigelsesministeriet har den 25. september 2008 videresendt din e-mail til Arbejdsdirektoratet. Din henvendelse drejer sig om følgende:

”Kan en kommunal sagsbehandler/socialrådgiver, i en given sag, ændre på en klients ”stationærtidspunkt”, der er nævnt i diverse speciallægeerklæringer?

Hvilken person kan fremsætte en klients ”stationærtidspunkt”?

Hvilke specifikke krav stilles der til den personkreds, der kan rette i ens ”stationærtidspunkt”?

Skal det være en læge med speciale i det undersøgte etc. Og hvis der findes lovgivning, vejledninger eller bekendtgørelser, hvor kan jeg finde disse?”

Som svar på din henvendelse kan Arbejdsdirektoratet vejledende oplyse, at kommunen træffer afgørelser i sager vedr. stationærtidspunkt på baggrund af sagens oplysning.

Med venlig hilsen

N.N
Arbejdsdirektoratet
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 10:54   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for din indsats, peter

Tja, jeg udlægger det også som du gør, på baggrund af sagens oplysninger og når det så tydeligt fremgår fx at at tilstanden er kronisk og der findes ikke yderligere behandlingstilbud så må tilstanden vil siges at være stationær

Hm, ja jeg har jo hele tiden syntes at min mand var berettiget til førtidspension for ca 6 år siden og ikke først nu, med forværringer
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension