K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2009, 21:58   #11
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Jeg tager fat i min psykiater og se om han kan hjælpe mig med det...
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 21:59   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er dén jeg ikke kan knække!!

Den er jo svær at give et bud på, når det omhandler psykisk sygdom. Hvis det 'bare' er de 3 mdr de vil holde sig til, så er det jo totalt useriøst i virkeligheden - for hvilke forbedringer kan man forvente efter 3 mdr? (NADA!)

Men omvendt, hvis der kun skal de 3 mdr til (de kommer en beslutning nærmere), jamen så fred være med det!!

I øvrigt er det frækt at de får en ny og ikke behandlende psykiater indover for at lave en second opinion, bag ryggen på den du allerede har.
Sagsbehandlere må ikke 'doktor-shoppe' såvel som de ikke må overbelyse en sag!

Kan godt forstå du er forvirret.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 22:04   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
...........hov, ser først nu at du har skrevet med Zuza! Jeg er helt enig, tag speciallægeerklæringen med op til din psykiater, måske kan i finde på en god plan sammen. Din psykiater kan måske også hjælpe dig lidt med at sætte en klage sammen, eller rejse nogle relevante spørgsmål.

Det skal nok gå - bare læs af herinde, så finder vi ud af det sammen!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 22:11   #14
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
tak for hjælpen og støtte,lads håbe at han hjælper mig videre.. men lads se hvad kommunen siger også..
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 22:04   #15
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
I følge min sagsbehandler vil hun videre sende min sag til pension team og revaldering. I følge hende hører jeg ikke mere fra hende, men vil blive indkaldt til udarbejdelse/fornyelse af min resourcceprofil ifl. lov om førtidspension hos en anden der sidder med revaldering/pension.
Btyder det at sagen vil gå videre? Skal sige at det r en måned siden min nuværende sagsbehandler har orienteret mig at hun fik sendt min sag til revaldering/pension team, men for to dagen siden fandt jeg ud af at hun slet ikke har sendt den videre.... det glemte hun... ( Nu har jeg skrevet påny til hende om hun vil igen orientere mig hvornår hun sender min sag videre, men fik ingen svar endnu.. (
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:35   #16
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Nu ser det ud til at der sker noget med min sag. Den er blevet sendt til pesionteam/revaldering afdeling. De siger at de har indsamlet al nødvendlige info omkring mig og at sagen vil blive bahandlet senest ind til den 31.12.2009. Betyder det at de er påbegyndt behandlig af sag til førtidspension? Fra revalderingsteamet har jeg fået at vide at de laver min ressourceprofil og sender den til høring ved mig. Betyder det så at sagen bliver snart behandlet/afgjort, men jeg har ikke fået noget dato udover at de har lovet at behandle den inden den 31.12.2009.?
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 23:57   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg trækker lige dit spørgsmål op igen!!

Jeg er nemlig lidt usikker på det du spørger om. Normalt sendes ressourceprofilen jo sammen med sagen når den overgår til reglerne om førtidspension - og det er så ikke gjort endnu. Og den deadline til 31.12 passer ikke helt med de 3 mdrs behandlingstid de har i pensionsnævnet, så måske er det en deadline på sagsbehandlerens tid til at få færdiggjort ressourceprofilen og få pakket sagen???

Jeg ved det ærlig talt ikke, så håber nogle andre bedre kan gennemskue den.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 11:06   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Puha, jeg har også lige prøve at læse lidt med. !!

Hvorfor er revaliderings teamet indover din pensions sag ?. Er det bare fordi de sidder sammen med pensionsteamet ?

Jeg forstår heller ikke hvorfor du først nu, efter at pensionsteamet har færdiggjort din ressource profil, får den til godkendelse?. Det plejer jo at være sagsbehandleren, der skal gøre den færdig i samarbejde med dig og så sender hun den til pensionsteamet for deres 3 mdrs. behandling af sagen !!

Er lidt lost på din sag også hvad angår datoen 31/12, det er jo blot om 1½ mdr!? Og du har endnu ikke fået din ressource profil til godkendelse. Du må få din sagsbehandler til at forklare dig lidt mere om sagen og proceduren for færdigbehandlingen heraf.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 19:50   #19
cezara
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
cezara er ny på vejen
Her er citat fra mailen jeg fik fra sagsbehandler fra revaldering/pensionteam. Jeg tror de sidder sammen og vurdere sager her i kommunen. Nå her er mailen jeg fik :

Den 21.10.09 har jeg modtaget lægeskøn fra lægekonsulenten.

Samme dag er ********, CBR, bedt om et afsluttende notat via din sagsbehandler.

Når disse oplysninger er modtaget vil jeg ajourføre din samlede sag og ressourceprofilen, som herefter vil komme i høring ved dig.

Derefter vil jeg vurdere sagen.

Tidshorisonten for afslutning af din sag, pga. stor travlhed i øvrigt, vil være senest den 31.12.09.
Så, ifølge hende er resoursseprofilen på vej til mig, så dtte må være deadline for selve sag ( førtidspension)eller??

Ved det sku heller ikke mere det hele er bare så forvirrende og hvis man har nogle spørgsmål til kommunen bliver disse spørgsmål skubbet fra afdeling til afdeling og fra person til person...
Har været tilknyttet CBR indtil idag nu er jeg vist færdig med dem fik jeg besked....
Fik i øvrigt snakket med chefen for revaldering/pensionteam på kommunnen og han skriver følgende til mig :

Jeg talte med hende i morges, og hun fortæller, atnår hun ikke nåede at svare dig i fredags, kan det tilskrives stor travlhed.



Det kan naturligvis ikke være helt tilfredsstillende, at vi først (med sikkerhed) når at sagsbehandle din sag inden 31..12.2009. Vi kan altid håbe på, at vi kan nå det før, men jeg tvivler, fordi vi arbejdsmæssigt er bagud.



Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at ringe.
cezara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 20:42   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå, men så har jeg forstået dit indlæg korrekt.
Der kommer med andre ord, først skred i sagen når du har godkendt ressourceprofilen og de har ajourført sagen omkring d 31.12 (forhåbenligt før!).

Så hvis de kan nå det hele til d 1 Januar, så skulle du få besked i løbet af Januar om at pensionsnævnet har modtaget din sag. De har så 3 mdr, men plejer at være hurtigere.

Så et slag på tasken, så skulle du få endelig besked omkring Marts/April......dette er kun et bud baseret på almen procedure. Ved godt alt kan gå galt, hehehe.....eller rettere

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Vedr. erheversevneerstatning Nana M Alt det andet 14 30-05-2012 16:35
Vedr.Arv mus0025 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 30-06-2010 20:14
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Efter samråd vedr. FTP hvad så.? Manse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 04-06-2009 23:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension