K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2013, 18:17   #1
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Løntilskud

Jeg er blevet tilbudt løntilskud i det offentlige. Oprindeligt ønskede jeg at starte med en praktik da jeg kommer fra et længerevarende sygeomsforløb.

Det ønsker arbejdsgiveren ikke. Har tænkt i stedet at bede om at få en kontrakt på halvdelen af tiden med mulighed for forlængelse.

Er lidt i tvivl om jeg kan forlange det og om jobcenteret synes jeg er for krævende og sender mig ud i noget der er endnu værre.

Grunden til at jeg er bekymret er at jeg synes det er for lang en periode at binde mig for og jeg ikke vil kunne bruge det til at søge job bagefter. Dvs. Jeg føler ikke det er opkvalificerende og ønsker ikke at arbejde indenfor den branche længere.

Kan jeg " kræve" virksomhedspraktik inden løntilskud, hos jobcenteret i fremtiden, hvis jeg siger nej til det her?

En anden grund til jeg er i tvivl er at jeg har læst et sted at jeg ikke kan søge andre løntilskudsstillinger i den periode der måske er mere relevante. Gad vide om jeg har forstået det rigtigt?
Er nået dertil hvor jeg efter lang tid i systemet ikke " stoler" på de rådgivninger jeg får. Sørgeligt men sandt og derfor den lidt lange post.

På forhånd tak
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 19:22   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Hvis du er uddannet indenfor det fag, som det offentlige gerne vil ansætte dig i løntilskud, skal de faktisk i virkeligheden give dig en rigtig løn fremfor løntilskud.

Der har været sager i fagforeninger, hvor man blev sendt ud i løntilskud/praktik i det fag, man er uddannet i/har fået svendebrev. Her fik de i stedet udbetalt løn og ikke "løntilskud". Det er vel også meningen, at jobcentret skal finde dig et rigtigt job i stedet for "bare" at sende dig i løntilskud i noget, som du jo godt kan og er uddannet i osv... Kender personligt en, der blev sendt ud i løntilskud, hvorefter fagforeningen kom ind, og han fik så rigtig løn udbetalt i stedet for, fordi han var uddannet i faget.

Synes du skal kontakte fagforeningen, hvis du er i sådan én...

Jeg har været i løntilskudsjob inden jeg blev fleksjobber. Har ikke hørt om man kan komme i ulønnet praktik inden da. Løntilskud er som regel kun for en periode, ofte 6 mdr. eller 1 år. 6 måneder kan gå hurtigt... Ulønnet praktik er mere til folk, der skal have vurderet arbejdsevnen, dvs. en arbejdsprøvning.

Ang. det om du kan søge andre løntilskudsstillinger mens du er i et løntilskudsjob, ved jeg ikke, men du er fortsat arbejdssøgende, så hvis du finder et job med løn, så er det bare om at søge det. Har haft en på min arbejdsplads, der var i løntilskudsjob, men denne måtte stoppe midt i det hele, fordi man fandt et rigtigt job et andet sted.

Sidst redigeret af curls; 10-01-2013 kl. 19:28.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 21:01   #3
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej

Hvis du er uddannet indenfor det fag, som det offentlige gerne vil ansætte dig i løntilskud, skal de faktisk i virkeligheden give dig en rigtig løn fremfor løntilskud.

Der har været sager i fagforeninger, hvor man blev sendt ud i løntilskud/praktik i det fag, man er uddannet i/har fået svendebrev. Her fik de i stedet udbetalt løn og ikke "løntilskud". Det er vel også meningen, at jobcentret skal finde dig et rigtigt job i stedet for "bare" at sende dig i løntilskud i noget, som du jo godt kan og er uddannet i osv... Kender personligt en, der blev sendt ud i løntilskud, hvorefter fagforeningen kom ind, og han fik så rigtig løn udbetalt i stedet for, fordi han var uddannet i faget.

Synes du skal kontakte fagforeningen, hvis du er i sådan én...

Jeg har været i løntilskudsjob inden jeg blev fleksjobber. Har ikke hørt om man kan komme i ulønnet praktik inden da. Løntilskud er som regel kun for en periode, ofte 6 mdr. eller 1 år. 6 måneder kan gå hurtigt... Ulønnet praktik er mere til folk, der skal have vurderet arbejdsevnen, dvs. en arbejdsprøvning.

Ang. det om du kan søge andre løntilskudsstillinger mens du er i et løntilskudsjob, ved jeg ikke, men du er fortsat arbejdssøgende, så hvis du finder et job med løn, så er det bare om at søge det. Har haft en på min arbejdsplads, der var i løntilskudsjob, men denne måtte stoppe midt i det hele, fordi man fandt et rigtigt job et andet sted.
Tak for dit svar Curls. Det er ny viden for mig at jeg kan få normal løn i det offentlige? Jeg er på dagpenge ligenu. Er uddannet til den stillingsbetegnelse de efterlyser. Synes jeg har ledt men kan ikke finde info om at jeg i så fald skal have almindelig løn. Hvis der er andre der kender til dette må I meget gerne skrive:-) Der står i kontrakten at arbejdets stedet er bevilliget x-antal måneders løntilskud til at optræne een. Det behøver jeg ikke rigtigt så ved ikke om det er deres måde at få erfaren arbejdskraft på til lav løn?

Sidst redigeret af LINGLING; 10-01-2013 kl. 21:19.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 23:22   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Uha ja det ved jeg så ikke, om det også bør gælde for det offentlige.
Det synes jeg selv det burde...

Glemmer ikke den artikel, hvor overskriften lød nogenlunde sådan: Murer i løntilskud som murer.... Fandt den: http://nyheder.3f.dk/article/2009070...907030329/2140
Hmm det ser ud til, lige ham her var det vist ulønnet praktik. Så måske tager jeg fejl, om det også gælder for folk i løntilskud eller om det kun er ulønnet praktik.

Husker der var en periode, hvor man snakkede meget om, at arbejdsgivere gik op i at ansætte folk i løntilskud fremfor alm. løn: http://avisen.dk/firmaer-kraever-loe...ob_149358.aspx

Der er en ting, jeg kan fortælle dig... Det offentlige, dvs. kommuner og staten, de kan ikke bare ansætte en i job f.eks. efter man har været i løntilskud på stedet. Så skulle man være heldig, hvis en på arbejdsstedet stoppede eller lignende, eller ledelsen erkender, der er behov for en ekstra medarbejder. Det offentlige har desuden pligt til at offentliggøre stillingsopslag. I det private er det nemmere bare at ansætte, det er forskellen. Ved ikke om du kan bruge det til noget.

Her er lidt regler om løntilskud og tilbud generelt fra jobcentret:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142553#Afs4 og mest den her om selve ansættelse af løntilskud: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=142553#Kap12

Håber bare du er i fagforening.

Sidst redigeret af curls; 10-01-2013 kl. 23:29.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 06:51   #5
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Uha ja det ved jeg så ikke, om det også bør gælde for det offentlige.
Det synes jeg selv det burde...

Glemmer ikke den artikel, hvor overskriften lød nogenlunde sådan: Murer i løntilskud som murer.... Fandt den: http://nyheder.3f.dk/article/2009070...907030329/2140
Hmm det ser ud til, lige ham her var det vist ulønnet praktik. Så måske tager jeg fejl, om det også gælder for folk i løntilskud eller om det kun er ulønnet praktik.

Husker der var en periode, hvor man snakkede meget om, at arbejdsgivere gik op i at ansætte folk i løntilskud fremfor alm. løn: http://avisen.dk/firmaer-kraever-loe...ob_149358.aspx

Der er en ting, jeg kan fortælle dig... Det offentlige, dvs. kommuner og staten, de kan ikke bare ansætte en i job f.eks. efter man har været i løntilskud på stedet. Så skulle man være heldig, hvis en på arbejdsstedet stoppede eller lignende, eller ledelsen erkender, der er behov for en ekstra medarbejder. Det offentlige har desuden pligt til at offentliggøre stillingsopslag. I det private er det nemmere bare at ansætte, det er forskellen. Ved ikke om du kan bruge det til noget.

Her er lidt regler om løntilskud og tilbud generelt fra jobcentret:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142553#Afs4 og mest den her om selve ansættelse af løntilskud: https://www.retsinformation.dk/Forms...d=142553#Kap12

Håber bare du er i fagforening.
Tak igen også for linkene. Ja er heldigvis i en fagforening. Udfra hvad jeg kan læse må jeg nok konstatere at løn i det offentlige er udelukket. Tanken var dog god så længe det varede
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job med løntilskud Abraxus Politik og Samfund 3 14-12-2012 11:01
løntilskud maibrit Alt det andet 2 09-06-2010 19:42
Løntilskud Lars Dubo Spørgsmål ang fleksjob 1 15-12-2008 19:26
Løntilskud? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 4 28-07-2008 12:17
Løntilskud? Bellatrix Dit og Dat 1 22-03-2007 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension