K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2008, 16:05   #11
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Stoktoft

Da jeg fik tilkendt førtidspension fik jeg også sådan et brev og returnerede det med kryds i tilmelding for suplerende , men har aldrig været til noget møde.

Umiddelbart efter tilkendelsen søgte jeg boligsikring og skulle have en underskrift så jeg kunne få udbetalt indefrosne dyrtidsportioner ellers har jeg ingen kontakt haft til kommunen siden tilkendelsen,
hvilket må siges at være en være en stor befrielse at slippe for den kontakt
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 19:06   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Da web i sin tid fik sin ftp fik han sammen med brevet med afgørelsen en mødedato hvor han skulle op og snakke med en sagsbehandler i pensionsafsnittet.

Her fik han alle oplysningerne bla om pension osv (tilmeldte sig selvfølglig) han fik også at vide at han ikke skulle bekymre sig om boligsikring skat osv det ville de sørge for blev lavet om, her i 08 viste det sig så at han havde fået udbetalt 5000 for meget i boligsikring sidste år, men det fik han så besked om at det skulle han heller ikke bekymre sig om da det var deres opgave at sørge for sådanne ting og da det var dem der havde dummet sig var det dem der skulle stå for regningen...

På dette møde fik han også oplyst om at han som pensionist kunne søge om at få eftergivet offentlig gæld og hvordan han skulle gøre det osv...

Så Mikael hvis jeg var dig så ville jeg da ringe til kommunens pensionskontor og høre om ikke de lige har glemt noget og så få en aftale hvor du hurtigst muligt kan komme op og få rettet op på deres fejl
  Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 00:52   #13
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
Mikael, efter du blev tilkendt ftp, blev du da ikke indkaldt til et møde, ved pensionskontoret (eller hvad det nu hedder), hvor i skulle beregne hvor meget du ville få i pension, ved min indkaldelse var der også en pjece med, hvor der stod lidt af hvert, om ATP, suppl. og andre ting der kunne være en mulighed, at få hjælp til såsom varmehjælp (hvis du bor i lejebolig), der stod også, at nedsat licens er kun for dem efter de gamle regler. det var også til det møde jeg fik pensionsbevis, og en attest så jeg kunne gå ned til DSB og få et "mimrekort"
På trods af, at det er forholdsvis kort tid siden, jeg blev tilkendt førtidspension, har jeg utrolig svært ved at huske hvad der nøjagtig foregik dengang. Min psykiske tilstand har desværre sat nogle spor på min hukommelse.

Jeg er aldrig blevet tilbudt et møde.

I tilkendelsen stod der: 'Du vil modtage nærmere underretning om pensionens størrelse og udbetaling fra kommunens pensionsafdeling'.
Der var så også vedlagt et skema vedrørende ændret indkomstgrundlag som skulle bruges til beregning af min pension.
Det var åbenbart det nærmeste jeg kom på et 'møde'

Det andet du beskriver har jeg ikke modtaget. Jeg troede det skulle være sådan, jeg have jo ikke noget at sammenligne med. På det tidspunkt kendte jeg desværre ikke til K10.

Men jeg har i øvrigt søgt om varmehjælp, hvilket jeg fik afslag på da jeg får pension efter de nye regler.

Jeg gjorde afdelingen for boligsikring opmærksom på min nye situation. Jeg fik at vide, at det ville de automatisk få meddelelse om. Så det er vel godt nok.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Da web i sin tid fik sin ftp fik han sammen med brevet med afgørelsen en mødedato hvor han skulle op og snakke med en sagsbehandler i pensionsafsnittet.

På dette møde fik han også oplyst om at han som pensionist kunne søge om at få eftergivet offentlig gæld og hvordan han skulle gøre det osv...
Disse ting er jeg heller ikke blevet oplyst om.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Så Mikael hvis jeg var dig så ville jeg da ringe til kommunens pensionskontor og høre om ikke de lige har glemt noget og så få en aftale hvor du hurtigst muligt kan komme op og få rettet op på deres fejl
Det vil jeg helt sikkert gøre.

Det irriterer mig lidt, at der kan være sådan en forskel fra kommune til kommune. Jeg bor i øvrigt i Næstved Kommune.

Selvfølgelig er jeg ikke ude på at 'pumpe' kommunen for penge. Men jeg burde vel, fra begyndelsen, gøres opmærksom på de muligheder jeg har som førtidspensionist - som man tilsyneladende får oplyst automatisk i andre kommuner.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 09:16   #14
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Da jeg var til det møde på kommunens pensionsafdeling, gennemgik vi vores indtægter, det vil sige mandens, om han lønindtægt ville være ca. den samme og om renteudgifter havde ændret sig, og alt det der, det lagde de ind i et skema og den regnede så ud hvad jeg ville få i pension, så det vidste jeg inden jeg gik derfra.
Mødet fandt sted ca. 14 dage efter jeg var tilkendt pension, jeg ville da ønske det var sådan i alle kommuner, at man fik et personligt møde om sin videre fremtid/økonomi, og det ikke bare foregik pr telefon/brev.

Som Hejdien skriver Mikael, synes jeg også du skal få et face to face møde i stand, så du kan få alle dine tvivlsspørgsmål af vejen.

til dig Mikael og held og lykke

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 15:01   #15
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Ja, jeg skal godt nok i gang med et mindre projekt nu.

I skal i hvert fald have mange tak for jeres store hjælp.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 13:34   #16
lisalynge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2008
Lokation: Kalundborg
Alder: 50
Indlæg: 16
Styrke: 17
lisalynge er ny på vejen
Altså jeg er også lidt forvirret over det med §´erne. I min afsluttede ressourceprofil står der: Heraf fremgår det at tilstanden er stationær uden yderlige behandlingsmuligheder, hvorfor jeg indstiller, at sagen overgår til behandling efter lov om social pension § 18 stk. 1 og at .... .... tilkendes pension efter samme lovs § 20 stk. 1.
Hvad mon det betyder for mig vedr. genoptagelse?
lisalynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 18:15   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det skulle ikke betyde noget vedr. genoptagelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 19:46   #18
lisalynge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2008
Lokation: Kalundborg
Alder: 50
Indlæg: 16
Styrke: 17
lisalynge er ny på vejen
Tak for det Zuza, fedt der er nogle der har styr på §'erne for det har jeg da ikke ;-)
lisalynge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 18:07   #19
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Cool Gode svar!


Vil bare sige tak, for de mange gode spørgsmål og ikke mindst, de mange gode svar, som vi brugere, kan gøre gavn og glæde af på disse sider!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 17:01   #20
khayman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2012
Lokation: slagelse
Alder: 40
Indlæg: 11
Styrke: 12
khayman er ny på vejen
Post Lov om social pension og paragraffer

Jeg kan anbefale denne side hvor der kan læses om det forskellige paragraffer og især paragraf 17 og 18 og 19 og 20 og mange flere:

lov om social pension:

http://dj-lw.lovportaler.dk/showdoc....nk=lov19840217

Håber folk kan bruge linket til noget
khayman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skattereformen vedr. førtidspension Don Jon Politik og Samfund 18 25-06-2012 07:30
Paragraffer vedr. ansøgning om FTP Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-12-2010 07:54
hjælp til § paragraffer førtidspension nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 30-09-2010 21:26
Hjælp vedr. førtidspension!!! Story At søge førtidspension 20 12-06-2008 11:09
Økonomi vedr. førtidspension Guette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-08-2006 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension