K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2010, 12:48   #21
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Som jeg har....

....sagt før, så er jeg uenig i at der mangler penge, det er fordelingsnøglerne og den måde pengene bliver brugt på det er galt med.

Frank Aaen siger: - Vi foreslår, at man annulerer skattelettelserne for de rigeste og afskaffer skattefradraget for pensionsindbetalinger mod til gengæld at friholde dem for skat ved udbetaling. Vores forslag vil give omkring 70 milliarder kroner i statskassen om året, siger Frank Aaen til Arbejderen.

http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...ID=36&C_ID=118



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 12:58   #22
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af YYY Se meddelelser
Hej,

Jeg er ny her, jeg har et spørgsmål som jeg håber jeg får svar på. De reformer om fortidspension, der lige er blevet talt om, som de vil lave, gælder det for dem som har fået førtidspension, altså har det allerede, eller gælder det kun om dem som vil have og ikke har endu. tak.
Reformen når og hvis den kommer, vil højst sandsynligt kun komme til at berøre de fremtidige pensionister, ligesom ved sidste reform.

Og har man søgt pension før de nye reformer bliver indført, vil man blive tilkendt førtidpension, ifølge de på ansøgningstidspunktet gældende regler.

Iøvrigt synes jeg ikke at ideen med at unge under en vis alder, gives en midlertidig pension, men for at det skal komme klienten og samfundet til et evt. gode, så er det vigtigt at man i de fem år sørger for at der er gode relevante, behandlingstilbud, samtaleterapi, at man er fulgt nøje af et team der behandler ens lidelse istedet for med al vold og magt at forsøge at skubbe en tilbage på arbejdsmarkedet.

Men hvis de gør som nu, hvor så snart en person får førtidspension, så er man glemt og gemt, og så regner med at den psykisk syge unge er blevet bedre 5 år senere, så tror jeg hele ideen vil falde til jorden med et sådant brag at det kan høres fra Skage og til Gedser.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2010, 13:57   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nu ved jeg ikke hvordan Frank Aaen er kommet frem til de tal

men i dag kan det faktisk ikke betale og starte en kapitalpension.
for afgiften du skal betale når du går på pension er mere end du betaler i skat.
det er rigtig mange rige indbetaler til en ratepension og kan trække det fra i topskatten.

men så kan man vil også sige hvorfor skal en befolkning kunne trække renter fra i skat.
det vil man kunne spar rigtig mange penge på.
men så vil der være endnu penge i omløb til forbrug og som virksomheder skal leve af

Men Ja det er rigtig fordelingsnøglerne kan man dreje på, men jo lavere indtægt et land får jo mindre er der alså til forbrug.
det er alså et stort problem vi står overfor.
ergo kommer der besparelser på rigtig mange områder i de kommende år, uanset hvem der kommer til magten.

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-02-2010 kl. 13:59.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension