K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2011, 14:33   #1
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Fleksydelses beløb????

Skal overgå til en fleksydelses ordning. Skal jeg så melde min nuværende a kasse fra og få beløbet overført til den nye ordning og hvad er beløbets størrelse og hvor tit betaler jeg det?????Håber på svar
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 14:43   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vinterpige Se meddelelser
Skal overgå til en fleksydelses ordning. Skal jeg så melde min nuværende a kasse fra og få beløbet overført til den nye ordning og hvad er beløbets størrelse og hvor tit betaler jeg det?????Håber på svar
Jeg fik et girokort den første gang fra kommunen.. og beløbet bliver betalt pr kvartal .. ihvertfald her i min kommune.. og jeg betalte 1340 pr kvartal

Og ja, det er unødvendigt at betale til en a-kasse, du kan alligevel ikke modtage noget fra den.. Indtil du får et flexjob, så modtager du ledighedsydelse fra kommunen ... jeg fik 91% af den højeste sygedagpengesats..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 14:54   #3
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
ok dev jeg er nu i en fagforening hvor jeg betaler a kasse og efterkønsbidrag skal begge beløb ophøre og er stattes af flesydelse????
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 15:04   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vinterpige Se meddelelser
ok dev jeg er nu i en fagforening hvor jeg betaler a kasse og efterkønsbidrag skal begge beløb ophøre og er stattes af flesydelse????
Jeg går ud fra at da du blev visiteret til flex fik en skrivelse om at kontakte din a-kasse/fagfore. for at kommunen skulle finde ud af hvornår du er efterlønsberettiget.. - fagfore. skulle underskrive med en start/slut dato... og det var mens jeg var hos dem at jeg meldte mig ud .. og de lavede en udmeldelse/stop for indbetaling til efterløn..
Jeg blev ved med at være i fagforening...

Husk at meddele din bank det hvis du har dem til at betale..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 15:10   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Jeg fik et girokort den første gang fra kommunen.. og beløbet bliver betalt pr kvartal .. ihvertfald her i min kommune.. og jeg betalte 1340 pr kvartal

Og ja, det er unødvendigt at betale til en a-kasse, du kan alligevel ikke modtage noget fra den.. Indtil du får et flexjob, så modtager du ledighedsydelse fra kommunen ... jeg fik 91% af den højeste sygedagpengesats..
Knus Lone
...helt enig, sådan foregår det også her, endda beløbet stemmer fuldstændig overens :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 15:15   #6
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Jeg har efterfølgende fået tilsendt papir om overgang til fleksydelse og der er nogle spørgsmål vedr a kasse og lign. Men idag betaler jeg efterlønsbidrag, a kasse og forbund er det så kun forbunds beløbet jeg skal betale HVIS jeg vil forblive i min fagforening og så fleksydelse ved siden af???? Knus Lone
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 15:23   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vinterpige Se meddelelser
Jeg har efterfølgende fået tilsendt papir om overgang til fleksydelse og der er nogle spørgsmål vedr a kasse og lign. Men idag betaler jeg efterlønsbidrag, a kasse og forbund er det så kun forbunds beløbet jeg skal betale HVIS jeg vil forblive i min fagforening og så fleksydelse ved siden af???? Knus Lone
Det har jeg svært ved at skive 100% ja til... men når du kontakter din a-kasse om de der spørgsmål.. så får du da lige det nøjagtige beløb hvad du skal betale pr mdr/kvartal kun i fagfore.
Hos FOA betaler jeg noget til forbundet.. og noget til den afdeling jeg er i ..og så en flad 10er til noget gruppe liv..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 15:37   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vinterpige Se meddelelser
Jeg har efterfølgende fået tilsendt papir om overgang til fleksydelse og der er nogle spørgsmål vedr a kasse og lign. Men idag betaler jeg efterlønsbidrag, a kasse og forbund er det så kun forbunds beløbet jeg skal betale HVIS jeg vil forblive i min fagforening og så fleksydelse ved siden af???? Knus Lone
Det lyder som om, du har rigtig fat i det:

Efterlønsbidrag bliver for fremtiden det du indbetaler til flexydelse, som er flexjobbers "efterløn".

Og så er der diverse småting, som Lunasdatter nævner, der indgår i almindelig fagforeningskontingent.
Du har sikkert den mulighed, at være passivt medlem i din fagforening, som gør det en del billigere på årsbasis.
Men tal med din fagforening om mulighederne, der kan godt være lidt forskelle imellem foreningerne.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
erstatning og fleksydelses løn nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 4 20-09-2013 10:02
Er der nogen, der har fået udb. fleksydelses- og/eller efterlønsbidrag som førtidspen AKA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 02-06-2012 10:01
før skat beløb mdr.lig susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-05-2012 13:12
beløb for førtidspension anja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 31-07-2008 19:35
Hjælp - brev fra Fleksydelses kontoret..... annette Spørgsmål ang fleksjob 5 28-12-2006 23:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension