K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2015, 04:02   #1
muren65
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
muren65 er ny på vejen
ang særlig støtte paragraf 34

hej jeg håber at jeg kan få svar på mit spørgsmål.. jeg røg ud af a kasse i 2012 efter jeg fik afslag på førtidspension,og 2 et halv års kamp med kommune og ankenævn. men mit spørgsmål lyder således, jeg har fået den særlige støtte paragraf 34 siden jeg kom på kontant hjælp. er der nogen der ved hvordan man kan finde frem til det beløb man er berettiget til. skal siges at jeg fåer ca 500 kr i boligsikring. og min husleje er 3700- incl varme,el og vand. den særlige støtte er på 430 kr. pr måned.

spørgsmål 2. jeg var friheds berøvet i 6 måneder i 2014,hvor kommune betalte min husleje. måske et dumt spørgsmål. var jeg berettiget til den der særlige støtte de måneder jeg var friheds berøvet. håber at der er nogle der kunne svare på dette.
mvh Torben moss
muren65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 09:45   #2
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Som enlig er beregningen sådan her:
Husleje inkl lys, vand og varme - boligsikring - 2800kr = §34 støtte
dvs 3700 - 500 - 2800 = 400 kr ca
Hvis du er tvunget til feks at betale antenneforening, hører det med til din husleje.

Dit andet spørgsmål kan jeg desværre ikke svare på
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 10:54   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan formentlig ikke både få kommunen til at betale din husleje og samtidig få boligtilskud §34. Så skulle kommunen betale dobbelt. Det har de ikke for vane.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2015, 12:47   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af muren65 Se meddelelser
spørgsmål 2. jeg var friheds berøvet i 6 måneder i 2014,hvor kommune betalte min husleje. måske et dumt spørgsmål. var jeg berettiget til den der særlige støtte de måneder jeg var friheds berøvet. håber at der er nogle der kunne svare på dette.
mvh Torben moss
Den særlige støtte er jo beregnet til, at skal udgøre en del af huslejebetalingen, og hvis kommunen har betalt hele din husleje har du jo ikke haft udgift til husleje.
Hvis man skal se logisk på det, så mener jeg ikke, at du kan have været berettiget til §34 i denne periode, eftersom du ikke har haft udgift til husleje.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension