K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2012, 20:29   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er nok ingen tvivl om at det bliver en hård kamp ikke mindst med arbejdsgiveren, men det er jo din mands helbred det handler om det er jo ikke det værd at gamble med det, så ret skal være ret uanset hvad i denne sag. Alternativt må han jo "bare" på ledighedsydelse.

Det kan sagtens være at din mand vil ty til de "nemme" løsninger, man bliver ofte en om mulig endnu større pleaser når man er syg, derfor er det dig der skal holde roret så I kommer godt i havn. Godt at din mand har dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 20:29   #12
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Min mand er som mange ved ansat i fleksjob. De fandt i sin tid ud af, at han kunne holde til at arbejde 25 timer om ugen. For 2 år siden skiftede han arbejdsplads og fik ved ansættelse at vide, at han kun fik udbetalt for de timer han havde effektiv arbejdstid, dvs 25 timers arbejde - løn for 25 timer. Vi anede intet om noget somhelst, så min mand så sig nødsaget til at arbejde 37 timer da vi ikke havde råd til andet.
Uden at kende sagen og specielt meget til fleksjobs, så kan der gemme sig en lille finte i begrebet: effektiv arbejdstid.


Hvis din mand har dokumenteret, at han kan præstere en effektiv arbejdstid på 25 henholdsvis 37 timer / uge, så vil han med sandsynlighed af kommunen blive vurderet til at være uden for den målgruppe, der kan visiteres til fleksjob.

Om din mands konkrete sag er vurderet i den retning kan jeg ikke vide noget om, men muligheden kan være tilstede ...


Der ligger i øvrigt en principafgørelse vedr. effektiv arbejdstid: N-14-06

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=N-14-06


Jeg håber I finder en løsning med kommunen, der kan lette jeres tilværelse.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 20:34   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Et fleksjob må jo kunne bevidnes via et fleksjob bevis eller dokumentation på visitering?

Man kan vel ikke være i tvivl om man er blevet visiteret til fleksjob, man får vel nogle dokumenter heromkring, med beskrivelse af timer, skånebehov og deslige?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 21:16   #14
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Min mand er visiteret til fleksjob og han har et fleksjob bevis på det
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 21:49   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Min mand er visiteret til fleksjob og han har et fleksjob bevis på det
Og deraf må jo fremgå hvad han er visiteret til i form af timer, skåne behov mm.!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 21:55   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Nej det har du helt ret i enteneller Vi holder fast i det helt sikkert Med de ting i har sagt herinde er vi jo ikke i tvivl om, at vi har loven på vores side. Uhh kan næsten ikke vente med at få min dejlige mand tilbage igen Tusind tak alle sammen Jeg skal nok følge op på sagen herinde
Det vil jo nok ikke lige ske fra på mandag med at komme ned i tid.

Jeg vil tro de vil se på hans frem møde,og er han så pligt op fyldene at der ikke er nævne verdigt fravær,så vil jeg tro at man vil gå med til at se på om der kan laves flere hen syn for at beholde ham på de 37 timer.

Han har trosalt holdt til det i to år.
Men der har været taget hensyn så flex visiteret vil han vel stadig være,men jeg kan godt forstille mig at det ikke bliver helt let at komme ned i tid,hvis er ikke har været meget fravær.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
Min mand er visiteret til fleksjob og han har et fleksjob bevis på det
Har komuner ikke været med ind over da din mand skiftede job ?
Undre mig over at løn og timer er aftalt med arbejdskiver,for han har vel modtaget tilskudet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 22:03   #17
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Ja han har holt til det i to år, men vores ægteskab synger på sidste vers på grund af det, og han har jo blot gjort som han er blevet bedt fordi vi ikke har vidst andet og ikke er blevet oplyst om det.... Nå nu røg modet lige igen ØV... Tabt slag kan jeg næsten læse....

Og holdet til er nok så meget sagt, når han har været på arbejde og ikke kan en døjt når han kommer hjem... Han har jo forsøgt at sige derude at han ikke kunne holde til det, men så fik han jo bare at vide, at det var ikke så nemt...og vi har ikke råd til at han mister sit job så hvad gør man så for at overleve??? ØV

CLEO Min mand modtager ikke noget tilskud, det gør arbejdsgiveren...Det var en anden kommune end nuværende som var med til at få styr på fleksjobbet og de sagde god for det Nu kn jeg ikke finde hoved og hale i det mere.... Er ikke så sikker på jeg magter en kamp hvis det er så uklart...
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 22:22   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mimse Se meddelelser
CLEO Min mand modtager ikke noget tilskud, det gør arbejdsgiveren...Det var en anden kommune end nuværende som var med til at få styr på fleksjobbet og de sagde god for det Nu kn jeg ikke finde hoved og hale i det mere.... Er ikke så sikker på jeg magter en kamp hvis det er så uklart...
Jeg håber ikke jeg har taget modet fra dig ,det var ikke min hensigt i hver fald .
Naturligvis skal han ,måske med din hjælp tage kontakt til en sagsbehandler,Jeg syntes i skal få en tid til en samtale.
Læg kortene på bordet,at han ikke kan klare jobet mere,hvis det skal forsætte i 37 timer om ugen og at han har troet at han ikke ville få fuld løn som arbejdskiveren har sagt han ikke ville få.
Men at han ikke kan forsætte som det er.

Fordelen ved en sagsbehandler først tror jeg er at,så bliver der skrevet derfra til jobkonsulenten som så skal tale med både din mand og arbejdskiver .

Og vi ved jo alle at arbejdskiver og jobkonsulent vil have så mange timer som muligt,hvor sagsbehandleren kan se på at det sociale også skal kunne fungere. Så tab ikke modet.Bare klem på de rigtige stæder.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 22:32   #19
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Neej CLEO det er vist en sammensætning af det hele der tager modet lidt Jeg har lige siddet og kigget i hans papirer og jeg kan se at den gamle kommune har visiteret fleksjobbet på nuværende arbejdsplads til 37 timer, men det skete jo som sagt fordi han troede det var nødvendig af hensyn til lønnen som jeg tidligere har nævnt. Da vi så flytter til nuværende kommune regner vi med, at fraflytter kommunen automatisk sender besked til den nye kommune, men et år efter vi er tilflyttet får vi brev fra kommunen om, at de ikke har fået besked om at han er fleksjobber og er tilflyttet, men at de alligevel beviliger ham tilskud (eller arbejdspladsen) Og de får ½ delen refunderet. Jeg kiggede også hans papirer fra tidligere arbejdsplads og der havde han 25 timer og arbejdspladsen før det, 20 timer...
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2012, 22:50   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Så er det jo enlig bare at sige fra at han ikke kan magte de 37 timer mere,så enten skal der flere hensyn eller nedsat tid.

Og da arbejdsgiveren ikke er helt enig i hvad der skal ske,så skal jobkonsulenten ind over også.
Jeg ved ikke ,du skriver han har en hjerne skade ,det er måske det arbejdsgiveren har udnyttet ,vilket jeg syntes er helt uretfærdigt,men det kan jo være at han ikke har med løningerne af gøre,men det er et lønings kontor der klare det.

syntes at i skal få en tid til en samtale med han sagsbehandler,og så evt.tage en snak med egen læge inden mødet også,så kan det ikke gå helt galt .

Det du skriver du fandt i hans papir lyder til at være i orden selv om timer har været laver i tidliger job,to job er jo ikke ens,så der finder jo altid en arbejdprøvning til når man skifter,og da han ikke har sagt fra,er der jo ikke nogle der kan vide at det ikke har været godt for ham.
Så det er på tide at sige fra nu.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
får jeg for meget? jw1983 Spørgsmål ang fleksjob 11 30-08-2012 11:28
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
Det er FOR meget ! Karo Dit og Dat 0 24-05-2011 18:50
Det er for meget Kims Alt det andet 5 24-10-2007 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension