K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2010, 13:33   #1
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Helbredsikring når man er syg?

Er der nogen der ved om der findes forsikrings selskaber der vil forsikre og dække når man har kroniske sygdomme i forvejen?, løbet er nok for længst for mig selv, men vil så gerne have min kæreste dækket på en eller anden måde, han er type 1 diabetiker, mest af alt er vi interesseret i en erhvervs evne tabs forsikring, kan det lade sig gøre?
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 14:03   #2
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Her skal du nok selv spørge de forskellige forsikringsselskaber. Men mit gæt er, at såfremt der er diabetes, så skal dette naturligvis fremgå af de oplysninger I afgiver, og så må forsikringsselskabet afgøre, hvorvidt diabetesrelaterede sygdomme evt. ikke vil blive dækket af forsikringen. Der er jo mange andre ting man kan bruge den forsikring til, så mon ikke de vil sige ja, tak til jeres penge, og så blot begrænse dækningen lidt? Det skader i hvertfald ikke at spørge.

Måske var det en ide i første omgang blot at kontakte forsikringsselskaberne for at tegne en forsikring. Afgiv korrekte helbredsoplysninger på de papirer de fremsender (eller udfylder sammen med dig), og så skal de nok selv sige til, såfremt de ikke vil "lege med". Gem blot en kopi af de oplysninger du har afgivet til selskabet for din egen skyld.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 17:02   #3
brønshøj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
brønshøj er ny på vejen
Find et nyt arbejde

Jeg er selv blevet afvist i at få en forsikring på erhvervsevne, pga helbred. Jeg fandt i stedet for et arbejde hvor der ikke skulle afgives helbredsoplysninger i den kollektive pensionsforsikring. De virksomheder der gør dette er meget store virksomheder med mindst 1000 ansatte, evt nogle offentlige virksomheder. Her blev jeg forsikret fra første dag med 70 % af lønnen ved erhvervsevnetab. Forsikringen kan enda videreføres efter jeg ikke længere var i jobbet. Det er jeg glad for i dag hvor forsikringen er under udbetaling. Lyv ikke for forsikringen, så kommer bøvlet hvis der engang skal ske udbetaling fra forsikringen.
brønshøj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 17:46   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af brønshøj Se meddelelser
Jeg er selv blevet afvist i at få en forsikring på erhvervsevne, pga helbred. Jeg fandt i stedet for et arbejde hvor der ikke skulle afgives helbredsoplysninger i den kollektive pensionsforsikring. De virksomheder der gør dette er meget store virksomheder med mindst 1000 ansatte, evt nogle offentlige virksomheder. Her blev jeg forsikret fra første dag med 70 % af lønnen ved erhvervsevnetab. Forsikringen kan enda videreføres efter jeg ikke længere var i jobbet. Det er jeg glad for i dag hvor forsikringen er under udbetaling. Lyv ikke for forsikringen, så kommer bøvlet hvis der engang skal ske udbetaling fra forsikringen.
70%, det var flot. Når I taler om forsikrings selskaber er det vel nok mest pensions selskaber I tænker på ? Jeg har i al fald min TAE under min pensions ordning og gud være lovet for denne. Super input fra Brønsjhøj, det lyder godt og ellers at er det med at få fat i pensions selskaberne ikke mindst.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 00:03   #5
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Citat:
hvorvidt diabetesrelaterede sygdomme evt. ikke vil blive dækket af forsikringen. Der er jo mange andre ting man kan bruge den forsikring til
Det er lige netop det jeg er bange for, ud over hans diabetes er han sund og rask, men følgesygdommene er begyndt at komme snigende, han er blevet opereret på begge øjene og har lidt nedsat syn og det det er jo ikke til at vide hvad han får næste gang, hvis han mister synet eller skal i dialyse, så er han ikke i stand til at klare et ordinært arbejde.

Citat:
Find et nyt arbejde
Det er lettere sagt end gjort, i sær inden for bygge branchen, han har søgt i 1 1/2 år, har dog haft et vikar job som personlig hjælper.
Virksomheder med over 1000 medarbejder er meget sjællent inden for den branche.

Tja der kan vel ikke ske noget ved at begynde at ringe rundt til de forskellige forsikrings selvskaber, man kunne jo være heldig at finde nålen i høstakken.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 01:27   #6
frankmj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2009
Indlæg: 149
Styrke: 15
frankmj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brønshøj Se meddelelser
Jeg er selv blevet afvist i at få en forsikring på erhvervsevne, pga helbred. Jeg fandt i stedet for et arbejde hvor der ikke skulle afgives helbredsoplysninger i den kollektive pensionsforsikring. De virksomheder der gør dette er meget store virksomheder med mindst 1000 ansatte, evt nogle offentlige virksomheder. Her blev jeg forsikret fra første dag med 70 % af lønnen ved erhvervsevnetab. Forsikringen kan enda videreføres efter jeg ikke længere var i jobbet. Det er jeg glad for i dag hvor forsikringen er under udbetaling. Lyv ikke for forsikringen, så kommer bøvlet hvis der engang skal ske udbetaling fra forsikringen.
>> meget store virksomheder med mindst 1000 ansatte

Hvor har du det tal fra? Jeg blev ansat i et IT-firma i Ishøj Landsby med mindre end 50 ansatte, og alle blev tilbudt pensionsforsikring uden helbredsoplysninger.
/Frank
__________________
Der er altid nogen, der har det værre end mig...
frankmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension