K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2008, 12:27   #1
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Post Optjent efterløn og flexjob

Ved overgang til flexjob udtræder man jo af det normale dagpenge system og man får ret til en ydelse der svarer til efterløn.

Men hvad med det man allerede har sparet op i sin normale efterlønsordning. Bliver disse penge udbetalt eller hvor forsvinder de hen.

VH
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 12:36   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
THJ de kommer med dig over til kommunen og de indgår i din fleksydelse når den dag kommer ...

kig evt her http://www.adir.dk/sw15059.asp

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 14:54   #3
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Nu har jeg lige siddet og kigget lidt på det link du har lagt ind hejdien!

Og jeg bliver lidt forvirret.... Min mand blev visiteret til fleksjob i 2003, og vi har aldrig hørt om det der fleksydelsesbidrag. Er det noget man selv skal bede kommunen om at trække eller er det ikke deres pligt at informere om det?

Min mand er heldigvis stadig så ung at han godt kan nå a betale til ordningen i 30 år, men det er da surt først at høre om det her 5 år efter han er blevet visiteret...

Knus Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 15:01   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunen SKAL sørge for det, så det er en "ommer".

Jeg vil foreslå, at I kontakter kommunen, og beder denne om at sørge for, at din mand bliver tilmeldt med tilbagevirkende virkning... eller sørger for, at han IKKE stilles ringere.

Der er dog den lille mulighed, at kommunen af egen drift kontakter din mand umiddelbart FØR, det er sidste chance for tilmelding, da han, som du skriver, stadig er ung og kan nå at indbetale i de 30 år.

Du kan læse her:

Citat:
Når kommunen visiterer en person til et fleksjob, herunder træffer beslutning om at yde økonomisk tilskud til at fastholde beskæftigelsen i egen virksomhed, skal kommunen tilmelde personen til fleksydelsesordningen På den måde tilmeldes personen automatisk fleksydelsesordningen. Kommunen skal samtidig sørge for at sikre sig, at personen er bekendt med de generelle betingelser for at deltage i ordningen og muligheden for at melde sig ud. Tilmeldingen får virkning fra den første i måneden, efter at visitationen er sket.
Du kan læse meget mere her:

http://www.clh.dk/?id=1337#c3302

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 17:43   #5
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Ej hvor er det tarveligt. Tusinde tak for dit svar zuza. Men hvad så når du skriver tilbagevirkende kraft? Skal han så betale 5 års fleksydelsesbidrag for det er ikke muligt... hehe.. Synes godt nok det er for dårligt af kommunen at de ikke har informeret om det. Anede ikke det eksisterede før jeg læste det herinde.... ØV
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 17:54   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil gå ud fra, at han stadig kan nå det, som du skriver med de 30 år, så det er vist ikke nødvendigt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 18:05   #7
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hehe... Ja det er jo som sagt øjnene man bliver blind på først. jeg tror mange af de papirer som vi modtog dengang i forbindelse med fleks visitationen bare røg i mappen og så videre.... For nu har jeg lige fundet et brev hvor der står han automatisk bliver tilmeldt og skal betale fra han fylder 30. Og de vil sende en påmindelse 3 mdr. før.... Flot Marianne.. sorry.

Noget andet er så. Hvor meget betaler man, og hvor tit?
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2008, 18:06   #8
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Ej, nevermind... har fundet svaret. Ih altså jeg er for hurtig nogle gange
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
feriepenge optjent af sygedagpenge MTVRV1 Alt det andet 13 03-04-2011 12:47
Hvor længe skal man have arbejdet for at have optjent sin ret til sygedagpenge igen? Sivtop Alt det andet 6 23-10-2010 18:16
Feriepenge optjent via arbejde samtidig med pensionen MultiMick Alt det andet 1 03-02-2010 16:27
Feriepenge optjent i 2004 Susanne Spørgsmål ang fleksjob 10 03-02-2006 01:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension