K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2009, 10:49   #1
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
keder mig

Det er eftehånden længe siden jeg har været herinde og kigge, syntes det er et rigtig godt sted hvor jeg har fundet mange gode svar da jeg selv søgte min pension.
Nu hvor jeg har været pensionist i 1.5 år sidder jeg så herhjemme og KEDER mig, jeg må virkelig være verdens mest kedelige menneske tænk jeg kan ikke finde på noget at lave udover det huslige, og tage nogen steder sker ikke så tit da jeg jo lider af angst og tænk hvis jeg fik et andfald af angst hvis jeg tog et sted hen, men hvor skulle det også være , jeg kommer kun afsted når jeg skal handle.
Hvorfor skal jeg altid høvle mig selv ned og sammenligne mig selv med andre jeg ville så gerne have noget at tage mig til men jeg aner bare ikke hvad,
tænk at være 37 år og så sidde og glo tv hele dagen indtil børnene kommer hjem og manden står op efter natarbejde,
hvordan finder man sig nogle interesser når man ikke lige kan finde ud af at strikke eller lave hjemmesider??????????????????????????????????????
knus Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 11:04   #2
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Tja jeg er i nødagtig samme situation som dig, så svar må jeg skylde

Jeg er dog ved og finde lidt... fx i vejle har de noget der hedder CSV og Horsens har ASV. Nu ved jeg ikke hvor du er fra, så kan ikke hjælpe dig, men måske de har noget der minder hos dig- prøv og google asv og csv og se om der kommer andet frem Er ved og undersøge asv- på csv fandt jeg følgende :brikker til livets puzzlespil. Det er et 'kursus' der strækker sig over 4 uger, og det er over et år. sådan en uge af gangen, sådan en sommer en uge vinter osv..

der er også meget andet fx tysk, rytmisk, billedskole o. m.

lur det an.

Det er gratis- i hvert fald på csv og små hold- 3-7 deltagere ca
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 11:08   #3
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Jeg bor i Odense. jeg har gået i en selvhjælps gruppe men syntes ikke jeg havde meget til fælles med de andre i gruppen, det handlede om angst og lavt selværd men følte nu de andre var meget ja hvad skal man sige vi havde ikke meget til fælles.
knus Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 11:14   #4
hyben
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: København
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
hyben er ny på vejen
Kære Heidi.

Var det en mulighed at gå til noget gymnastik? Der er du i bevægelse, og det kan nogen gange afhjælpe angst. Er der væresteder i Odense? Kunne måske også være en mulighed.

Bedste hilsner fra hyben
hyben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 11:17   #5
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Ja det er jo ikke så spændende- jeg er også tvivlende om det er 'sundt' og sætte mange funktionssvækkede sammen. Jeg mener det kan hurtigt blive lidt... hvor er det synd for os agtigt...

der var også meget andet spændende- prøv og lur-s-

Det jeg faldt for, var at det 1, var gratis. 2, at det var små hold og 3, at det var over lang tid...
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 11:37   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har det på samme måde....synes jeg hænger lidt fast uden mulighed for at komme fri.
Jeg har her på det seneste også spekulreret som en gal over hvad fanden jeg skal finde på, men er endnu ikke stødt på noget brugbart.......diagnoserne er desværre styrrende og forhindre mig i kurser og den slags.

Suk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 11:58   #7
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Har du prøvet med en hobby du kan lave derhjemme? brodere? lave kort? eller andet mange ting kan man købe på nettet og få det sendt hjem, hvis du har en god ven/veninde eller et familiemedlem kan du evt. få denne til at sælge dine ting?
Kunne det evt. være noget?
Jeg selv laver 3D kort, og det kan være at der er mange der laver dem, men til gengæld sætter jeg så mit egt præg på dem, så de ikke direkte er som andres :-)
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 12:24   #8
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
få en hobby ja det er nemt sagt og knap så nemt gjort, men tænk tilbage hvad lavede du som barn, hvad elskede du, heste, svømning, cykling, kort, perler (grøndlanske perler klokker, nisser osv er rigtig sjovt)

Jeg tror man skal finde noget af det frem som man har brændt for og som man måske kan bruge som voksen også.

I nørresundby er der bla vandarobic om formiddagen hvor man ikke skal meldes til man kommer bare hvis man orker det den dag. Det er ikke hårder end man gør det til og der er både tykke og tynde, og folk med alverdens skavanker. Måske der er sådan noget i nærheden af dig også.

Min store hobby er mine heste og 9 ud af 10 dage kan jeg ikke tumle dem, jeg kan ikke ride en tur pga smerter, men uanset om jeg kan ride dem eller ej, ja så står de klar med en blød varm mule og elsker at få en kløtur, eller blot et par æbler fra haven. den 10 dag har jeg så måske overskud til at ride en tur og nyder det så i fulde drag og tager "smerte*******" bagefter men nogle gange må man bare prioritere hvad man syntes der er vigtigt i ens liv

så mit råd er tænk tilbage hvad har du kunnet lide engang, og hvad har du altid haft en drøm om at prøve?

Uha hvor jeg glæder mig til hvis min pension engang går igennem, og der bliver mere overskud til at leve, men desværrer er min sagsbehandler vist druknet i mit sidste brev har intet hørt i en hel måned nu.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 20:55   #9
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Tak for de mange gode råd. tror jeg vil bruge noget tid på at tænke over hvad jeg har lyst til, noget jeg også savner er at snakke med andre , alle dem jeg kender går jo på arbejde og har et normalt liv. der må da være andre som mig der sidder der hjemme om formiddagen ,
men det er rigtigt rart at se der er nogen herinde der tager sig tid til at svare, det giver nu humøret et løft at vide der findes mennesker som jer, tak for det.. knus Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2009, 21:35   #10
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 15
Psychocowboy er ny på vejen
Hvad med evt. frivilligt ulønnet arbejde? Kig evt på:
Frivilligjob.dk
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
keder mig Ukken Dit og Dat 9 02-11-2012 08:29
Jeg keder mig. Aase Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-11-2007 18:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension