K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2007, 02:40   #91
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
Hvad betyder dette mon ?

Hej K-10

Så er der endelig sket lidt nyt i sagen, i den seneste opdaterede ressourceprofil fra Kommunen står nu følgende:

Klik på billede for større version

Navn:  Status Tove Haar.jpg
Visninger: 311
Størrelse:  566,8 Kb
ID: 63

Der er også kommet en ny statusattest fra psykiateren hvori der står følgende:

Klik på billede for større version

Navn:  Status AG. Møller.jpg
Visninger: 269
Størrelse:  336,0 Kb
ID: 64

Så vidt vi har forstået det, så var det vist den 5 November 2007 kommunen skulle træffe en afgørelse, så er det vel bare at vente på at se hvornår svaret så kommer og hvilken afgørelse pensionteamet har truffet ?

Hvad vil i tro at afgørelsen bliver, et nyt afslag ?

Eller tror i at det går igennem denne gang ?

Med Venlig Hilsen

Storbror
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 03:14   #92
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er rigtig dejligt at der endelig sker noget i denne sag...

Med de papirer du har lagt her....så kan jeg slet ikke forstille mig at det skulle kunne blive et afslag...

De skriver jo alle steder at al behandling ikke vil hjælpe og at der ikke er nogen arbejdsevne tilbage...ergo er det ikke muligt at blive selvforsørgende...

Bekendtgørelse af lov om social pension siger:

Citat:
§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 18 til 65 år.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.

§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.
Link: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20625#K3

Dine papirer dækker alt hvad der står i loven om tilkendelse af førtidspension....så jeg kan ikke se hvad der skulle kunne gå galt...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 03:35   #93
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej med jer ...

Det lyder rigtigt godt og for min del ville jeg også sige at den gik igennem og om ikke andet så er i kommet rigtigt langt nu.. .

Jeg krydser alt hvad der kan krydses for Kschou og glæder mig til at høre forhåbentligt godt nyt fra jer i november, hvis der skal holdes møde den 5 så ville jeg selv ringe derop og høre hvad udfaldet blev den 6 ...

det kan også være at hans sagsbehandler selv ringer lige så snart hun ved noget , det er min erfaring at de plejer at være rigtig flinke til det...

og så håber jeg ved gud at jeres kamp er ved at nå vejs ende så Kschou kan få den fred han mere end noget andet har brug for

KH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2008, 17:09   #94
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så var det lige at jeg kom til at tænke på jer igen....

Hvordan er det gået med Kschou ? er der noget nyt fik han pension og går det bedre med ham/dig nu ....

Håber at vi lige høre et par ord fra dig/jer

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 21:49   #95
KschouSøster
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
KschouSøster er ny på vejen
Kschou søster skriver; Jeg kan læse at flere spørger til min lillebror kschou. Har er her ikke mere. Han døde i Thailand i april 2008. Obduktionen vist at han havde dårligt hjerte. ( hvad vi kan læse ud af obduktionspapirer oversat fra thai til engelsk) Jeg er meget ked af det og savner ham utrolig meget. Hvad han led igennem de 4 år, efter han blev overfaldet kan ikke beskrives. Jeg savner ham dag og nat, han var et dejligt menneske og blev kun 31 år gammel. Jeg tror selv at han var slidt op. Slidt op af for lang ventetid, forviklinger, blev ikke taget seriøst osv. osv. Han blev vel egentlig slået langsomt ihjel efter overfaldet og de ufattelige langsommelige sociale foranstaltninger vi har her i landet. Kschou fik tilkendt førtidspension februar 2008, så al hans kamp og søvnløse nætter med ufattelige lange breve, samtaler med diverse psykiatere, undersøgelser, lange samtaler med os søskende og så videre bar frugt. Han fik blot 2 måneder med ro i sindet. Et gammelt ordsprog siger: at de bedste dør først, Kschou var en af dem. Æret være dit minde. Vi savner dig. 1000 knus fra søster.
KschouSøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 22:52   #96
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
min dybeste medfølelse

det gør mig utrolig ondt at i har mistet jeres kære bror/søn.
det var jo nok kke lige det ønske han havde med at få fred og slet ikke i den alder.
men desværre ved man jo ikke selv hvornår man skal herfra og som du selv skriver de bedste ryger først,

må i finde tørst i de gode minder i har haft med hinanden..

og ja systemet er bund råddent og vil altid være det så længe det er venstre der har magten.
men man må jo håbe at de en skønne dag blivere bedere til at hjælpe os der er syge men de mærker det jo selv en dag når de bliver syge
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 23:06   #97
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Unhappy Hvor gør det mig ondt, at hører at kschou ikke er her mere

det var alt for tidligt, han skulle her fra

KschouSøster ja det slider meget på én at gå i det system

vil tænde et lys for kschou og for jer familie
Min dybeste medfølelse til jer

__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 23:28   #98
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Det er utrolig trist at høre og jeg føler med Jer som står til bage.

Dårligt hjerte, ja, og så skal man kæmpe?

Håber sagsbehandlerstaben har gode kundskaber i håndvask (skønt de nok end ikke ville tænke så langt)

Det er så trist.

Til familien
fra
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 23:41   #99
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dejligt flere af jer har svaret - jeg læste hele tråden, og blev så ked af det da jeg læste slutningen, at jeg ikke anede hvad jeg skulle skrive...;-(

Men nu har jeg sundet mig lidt, og vil blot tilslutte mig de andres kloge ord. Det var alt for tidligt han skulle herfra, og synd han ikke nåede at nyde sit nye liv mere end blot et par måneder...rigtig trist.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2009, 00:02   #100
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Min dybeste medføelse til jer, der har mistet jeres bror, kschou.

Jeg må sige han har kæmpet sin kamp mod systemet på trods af at han var meget syg.

At være syg i sjælen efter overfald, kan ikke rettes op på her og nu , dette kan tage år.

God at se I som bror og søster, har hjulpet ham.

Jeg håber at I kommer godt videre i jeres liv på trods af savnet, med et smukt billede af jeres bror.

Mange til jer fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension