K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2006, 14:20   #1
Sus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sus er ny på vejen
Mindre timer og transporttid

Hej

For godt et år siden flyttede jeg fra et amt til et andet, da jeg fandt en ny kærreste. I samråd med min arbejdsgiver, valgte jeg at beholde mit fleksjob i fraflytningskommunen - hvis nu forholdet ikke skulle vise sig at holde....det gør det heldigvis

Det bevirkede så, at jeg havde en køretur på 98 km til arbejde! Jeg arbejder 18 timer ugentlig. Efter et stykke tid henvendte jeg mig til min nye kommune for at få nedsat mine timer til 14 timer, da den lange transporttid er ved at køre mig ned. Min arbejdsgiver er indeforstået med dette.

Sagsbehandleren i kommunen sagde så:

"Du har jo selv valgt det"
"Det kan der ikke blive tale om, så længe din helbredstilstand ikke er forringet"
"I kunne jo sælge kærrestens hus og flytte tættere på mit arbejde" - dvs. at vi begge ville have lang køretur og være afhængig af 2 biler
"Fleksjob her i kommunen hænger jo ikke ligefrem på træerne"

Hvad er mine chancer for at få nedsat timeantallet og kan det være rigtigt, at man skal vente på, at ens helbredstilstand bliver forringet pga. situationen.???

Jeg er utrolig glad for fleksjobbet, som jeg snart har haft i 6 år.

Mvh
Sus
Sus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2006, 20:11   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Mindre timer og transporttid

Hej Sus.

Desværre er det sådan, at ens helbredstilstand skal være forringet, før det er muligt at gå ned i tid, da transporttiden ikke er regnet ind i hvilke skånebehov man har og hvor mange timer man har.
Din eneste mulighed er at søge efter et nyt arbejde tættere på din arbejdsplads.
Der findes nogle andre tråde på denne side, hvor vi har været inde omkring denne problematik - og egentlig håber vi på, at politikerne bliver opmærksomme på problemstillingen, således at det kan blive taget med ind, når man bliver tilkendt et fleksjob.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2006, 00:35   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Mindre timer og transporttid

Ja man burde skrive et brev til de rette politikere ang job og flytning

Og det var jo lige det jeg ville gøre Men men.. det er hårdt at være på kusus.. utroligt at fire timer om dagen kan trætte en så meget

Piab du skriver at man ikke kan tage hensyn til transporten, det er da kun hvis man flytter at man så ikke kan få transporten med i tiden man kan klare at arbejde ikk ??

Jeg mener, at feks i min jobbeskrivelse står der at det skal være inden for kort rækkevidde af mit hjem, da jeg ellers ikke ville kunne arbejde i fire timer.

Sus det lyder nu heller ikke som om du har en særlig lydhør sagsbehandler, jeg ved da ihvertfald at når jeg snakker med min sagsbehandler så er der forståelse for at jeg ikke kan arbejde for langt væk.

Du skriver også at du er ved at køre ned pga transporttiden, har du overvejet at gå til lægen ang det ?
jeg ville da mene at det var en forværring af din tilstand, der er jo ingen grund til at vente til man ER kørt ned

Og for din nye kommune, ville det da klart bedre kunne betale sig at du fik din tid sat lidt ned, frem for at du til sidst bliver mere syg og dermed risikere en fyring med ledighed til følge (os godt 14000 som er ledige ved jo at der ikke hænger job på træerne) og din nye kommune så skal til at være dig behjælpelig med at finde nyt job...

Prøv at snakke med din læge også igen med din sagsbehandler...

Held og lykke...


Hmmm jeg syntes altså stadig at det er utroligt at man skal stavnsbindes fordi man er den lykkelige indehaver af et fleksjob
  Besvar med citat
Gammel 14-02-2006, 21:27   #4
Sus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Sus er ny på vejen
RE: Mindre timer og transporttid

Hej

Tak for svarene!

Jeg har netop været hos lægen og hun anbefaler også en sygemelding, hvis der skal ændres på situationen.

Men efter hvad jeg har læst mig til, så ville jeg være dårligere stillet, hvis jeg havde opsagt arbejdet samtidig med flytningen.

Har også læst i det seneste hæfte omkring fleksjob i punkterne for udbetaling af ledighedsydelse:

"Punkt 2,3 og 4 gælder dog ikke, hvis personen har en gyldig grund til ikke at udnytte arbejdsmulighederne. Den gyldige grund kan fx være, at personen er nødt til at passe sine børn, idet der ikke kan anvises anden pasningsmulighed, eller at afstanden mellem bopæl og arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende pga. transportvanskeligheder eller transporttid."

Det var godt at tale med lægen for man føler lidt, at man har rendt panden mod muren

Mvh
Sus
Sus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2006, 22:50   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Mindre timer og transporttid

Citat:
Sus skrev:

Men efter hvad jeg har læst mig til, så ville jeg være dårligere stillet, hvis jeg havde opsagt arbejdet samtidig med flytningen.

Ja det er rigtigt hvis du havde opsagt dit arbejde så var du kommet i den situation at kommunen kunne kræve at du simpelthen skulle visiteres forfra

Det kan du læse om her, http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...d=144#post_690 Der ligger en sm-afgørelse på netop det punkt, som vi har debatteret i den tråd


Citat:
Har også læst i det seneste hæfte omkring fleksjob i punkterne for udbetaling af ledighedsydelse:

"Punkt 2,3 og 4 gælder dog ikke, hvis personen har en gyldig grund til ikke at udnytte arbejdsmulighederne. Den gyldige grund kan fx være, at personen er nødt til at passe sine børn, idet der ikke kan anvises anden pasningsmulighed, eller at afstanden mellem bopæl og arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende pga. transportvanskeligheder eller transporttid."
Så groteks som systemet er, kan man frygte at kommunen alligevel trods lægerklæring, vil se det som selvforskyldt ledighed hvis din sygdom er blevet forværret pga transport tid, da du jo selv har valgt at flytte så langt væk..

Måske du kunne få din læge til at skrive at din tilstand er forværret af andre grunde :|
Ved godt at det ikke er helt fint i kanterne, men når systemet åbenbart er så råddent som det er, ja så er man jo nød til at hoppe med på de betingelser der er...

Ingen kan vel være tjent med at miste deres eksistensgrundlag eller at skulle igennem hele møllen igen med visitering arbprøve og lægeundersøgelser fordi man er så "HELDIG" at finde manden i sit liv efter man har være så "HELDIG" at finde sit fleksjob..

Jeg håber for dig at det hele går godt, og er da glad for at høre at du har din læges støtte..
EVT meld dig ind i LAFS og bed om hjælp råd og vejledning der..

Og lad os andre vide hvordan det går med dig, og din sag, det er intressant for os andre at følge og se hvad der sker ..



MVH
Hejdien..
og held og lykke ..
  Besvar med citat
Gammel 15-02-2006, 23:56   #6
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Mindre timer og transporttid

Jeg tror ikke der som sådan ligger en definition på hvad der er urimelig transporttid. Jeg tror heller ikke der ligger en definition på, hvornår transporttiden kan anses om en balastning af en sådan grad, at man kan sygemeldes - men vil prøve en af dagene og se om der ligger nogle sm´er på det.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbudt arbejde, dog på mindre timer end jeg er visiteret til! Mani Spørgsmål ang fleksjob 18 13-12-2011 12:47
Glostrup hospital, transporttid? Tutteren Dit og Dat 4 24-11-2011 17:07
Transporttid ? Diddl Spørgsmål ang fleksjob 4 11-05-2010 14:45
arb. prøvning - transporttid=sygdom V_Brask Alt det andet 10 21-01-2010 10:06
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension