K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2006, 15:32   #1
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt

Hej Pia

Jeg er ved at søge fleksjob, jeg var til møde med min sagsbehandler i mandags. Jeg har været sygemeldt siden august 2004, Delvist sygemeldt siden november 2004. Jeg arbejder p.t. ca. 20 timer om ugen, og det er hvad jeg skønner jeg kan klare fremover.
Mit arbejde er positive overfor at ansætte mig i et flexjob på 20 timer. Min sagsbehandler sagde jeg skulle i arbejdsprøvning i noget der hedder Job og plan tror jeg det var. Men efterfølgende har jeg fået det lavet om til at jeg kan komme i arbejdsprøvning i det job jeg har, så skulle der komme en konsulent ud og se hvordan jeg arbejder?
Mit arbejde siger også at jeg ikke kan få frihed til at gå i arbejdsprøvning et andet sted!
Men nu bliver jeg alligevel lidt i tvivl om det er en god ordning jeg har fået lavet at skulle i arbejdsprøvning, hvor jeg er, hvem sætter dagsordenen der, er det mig der efter mine 4 timer, siger nu kan jeg ikke mere og så går vi hjem eller? Måske var det så alligevel bedre med det her Job og Plan, og så må jeg evt. bruge ferie til det.

Hilsen
Marianne
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2006, 18:36   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt

Hej Marianne.
En arbejdsprøvning varer som regel 3 måneder, så du vil ikke kunne bruge din ferie på det.
Men ens arbejdsplads kan sagtens bruges som arbejdsprøvningssted. Kommunen som regel i form af en jobkonsulent, har så kontakt med din arbejdsgiver og dig, hvor i først og fremmest i samarbejde, skal sætte en dagsorden for hvilke skånebehov du skal have. Der skal så holdes opfølgningsmøde, hvor man evaluerer, om det er muligt at du fx går op i tid, eller om der skal ændres på dine skånebehov.
En arbejdsprøvning på sin nuværende arbejdsgiver, ser jeg som en god ting, da der så er stor mulighed for at de efterfølgende ansætter dig i fleksjob.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2006, 23:34   #3
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
RE: Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt

Hej Pia

Min arbejdsprøvning skal vare 3 uger kun!, Jeg ved ikke om det er godt eller skidt?.
Jeg tror det er fordi det nu skal gå meget stærkt det hele. Har fået at vide at mine sygedagpenge er forlænget 2 x 13 uger, men med tilbagevirkende kraft fra 010805, så de udløber her 010306, og nu har vi så kun ca. 1 måned til at ordne det hele i.
Kan en godkendelse til flexjon ordnes på så kort tid?

Hilsen
Marianne
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2006, 01:15   #4
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt

Hej Marianne.

Det er svært at svare på, om en ansøgning om fleksjob kan besluttes på så kort tid.
Men umiddelbart udfra det du skriver, må der have været en lang periode med udredning, og det jeg forestiller mig er, at for at kunne komme frem til en endelig afgørelse, mangler arbejdsprøvningen. Og så er det realistisk at træffe en afgørelse inden d. 1.3.06.

Nu mener jeg rent personligt, at man ikke kan vurdere en persons funktionsevne udfra 3 uger, men jeg tror, at grunden til at de har sat arbejdsprøvningen til 3 uger er, at der SKAL træffes en afgørelse inden d.1.3.06, for når du er forlænget på 2X13 uger, er der ikke yderligere forlængelsesmuligheder efter dagpengeloven.

jeg synes du sakl acceptere arbejdsprøvningen på din arbejdsplads, jeg kan ikke se du har noget at tabe ved det.

Kh Pia

PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2006, 16:50   #5
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
RE: Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt

Hej Pia

Tusind tak for svarene.
Jeg kan fortælle dig, at jeg er igang med arbejdsprøvningen nu.
Jeg tror også det spiller ind, at jeg har arbejdet på denne måde, altså de 20 timer om ugen ca. gennem det sidste år. , jeg ved derfor selv hvad jeg kan klare. Derudover tror jeg min sag er meget åbenbar ( men det tror vi vel alle på )

MVH
Marianne
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praktik efter sygemeldt på fleksjob MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 15 15-11-2012 22:51
sygemeldt fra fleksjob sannemus Spørgsmål ang fleksjob 50 06-09-2012 11:40
Delvist sygemeldt =kassetænkning? buster Politik og Samfund 2 24-09-2011 19:25
Sygemeldt på fleksjob Rexronjas Spørgsmål ang fleksjob 16 20-01-2010 20:58
Sygemeldt under ansøgning om førtidspension nielsn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-10-2007 20:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension