K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2012, 22:41   #1
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Forstår ikke brev mht ferie-håber nogen kan hjælpe?

Hej,jeg har været sygemeldt i et par mdr.og har nu fået en mail fra sagsbehandler,hvor der bla. står dette:

Attestation af feriekort i komunen sidestilles normalt med,at du raskmelder dig i den erklærede ferieperiode.
Du bør være opmærksom på,at da du er sygemeldt før feriens start,har du ret til at udsætte ferien.Hvis du ikke udsætter ferien,vil du ikke kunne modtage sygedagpenge under ferien,da der ikke skønnes at foreligge uarbejdsdygtighed,når der kan afholdes ferie med rekreativt udbytte.
Eventuel genoptagelse af sygedagpengeudbetalingen efter ferien vil være betinget af,at du er uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom .


Hvad betyder det?Kan jeg ikke få udbetalt hovedferien(3 uger) eller hvordan?
Håber nogen kan hjælpe
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 01:29   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det betyder at hvis du får dine feriepenge udbetalt og holder ferie...Ja så bliver du raskmeldt....da man ikke kan holde ferie under sygdom...eller ihvertfald ikke få udbetalt sygedagpenge samtidig med afholdelse af ferie...

Du skal lige huske at det kan gå hen og blive et problem når du kommer hjem fra ferien....da du jo så er raskmeldt...men så godt kender jeg ikke din situation...

Så Jow...du kan godt få udbetalt dine feriepenge....du bliver bare raskmeldt i den periode du skriver du afholder ferie...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 01:50   #3
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
pr 1. oktober 2012 kan du få hovedferien udbetalt oven i dine sygedagpenge uden modregning, men retten til ferie har vi ikke som sygemeldte.

Senere på året eller næste år, kan du få resten ud hvis du har mere end 3 uger til gode.

Godnat fra

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 21:27   #4
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Hej-tusind tak for svar
Jeg har ikke holdt sommerferie i år,gå grund af jeg er blevet sygemeldt,så jeg beder min sagsbehandler om udbetaling af hovedferien,og det kan jeg få udbetalt,uden modregning eller raskmeling?
Er det sådan?
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2012, 21:41   #5
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Nej din sagsbehandler har intet med det at gøre, det er der, hvor du har dineferiepenge fx. feriekonto, der kan du vælge at få dem udbetalt fordi du ikke har kunnet holde din ferie pga sygdom. Og først fra 1. oktober..
Men ja det er uden reskmelding og uden modregning i sygedagpengene.

Men kun hvis du er på sygedagpenge, hvis du er på kontanthjælp, så tror jeg (uden at vide det) at du skal leve af dem.

Hvis det er feriedagpenge, så tror jeg desværre ikke de kan udbetales, men der kender jeg ikke reglerne desværre.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 08:20   #6
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Øv har ikke fået det ordnet endnu da der har været så meget.for at være på den sikre side og få noget på skrift,har jeg sendt en mail til sagsbehandler som hun ikke svare.

Men altså er sygemeld,endnu ikke fyret,på sygedagpenge , burde jeg henvende mig på feriekonto og hæve dem-uden modregning eller raskmelding ?
Jeg er jo bange for at gøre noget forkert.
Og kan det tolkes som at med en sygemelding med bla.depression vil jeg have nytte af ferie?
"Da der ikke foreligger uarbejdsdygtighed,når der kan afholdes ferie med rekreativt udbytte"
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 08:31   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Kontakt fagforeningen, og hør hvad de siger, de plejer at have styr på det.


Jeg hævede mine uden modregning på sygedagpenge, de frarådede mig faktisk, at holde ferien da det kunnne være besværligt, at skulle raskmeldes og sygemeldes igen, og det kom fra sagsbehandleren...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 13:36   #8
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Du kontakter simpelthen din arbejdsgiver og beder om at få udbetalt din hovedferie. Som sygemeldt har du det der hedder lovlig feriehindring.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 08:30   #9
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Feriepengenestår på feriekonto,så det er dem jeg skal kontakte.Er ikke i fagforening.
Og Web skriver jo det ikke kan lade sig gøre,erdet pga det sb har skrevet?
Jeg har i går talt i Tlf med en på kommunen,der sagde at jeg godt kunne få op til 3uger udbetalt nu efter 1okt.ville i stole på det,når det ikke er på skrift?
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2012, 09:38   #10
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Du kan få din hovedferie udbetalt efter 1. oktober, når du p.g.a. sygemelding ikke kan holde ferie.

Du kontakter feriekonto og meddeler dette. De skal sikkert have en eller anden form for dokumentation, men det skaffer du fra kommunen, der kan bevidne, at du er/har været sygemeldt tilstrækkeligt længe.

Det næste er så, om det berører den ydelse, du modtager fra det offentlige.

Her skelnes der mellem sygedagpenge og kontanthjælp. Sygedagpengene berøres ikke af, at du får udbetalt dine feriepenge. Hvis du derimod får kontanthjælp, betagtes pengene som hjælp til forsørgelse, derfor ingen kontakthjælp før de er "spist op".
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.... busser24 Alt det andet 8 23-02-2011 01:08
Håber nogen kan hjælpe ErikS Spørgsmål ang fleksjob 10 27-12-2010 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension