K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2005, 12:07   #1
elsemohr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2005
Lokation: Rødding
Alder: 65
Indlæg: 12
Styrke: 19
elsemohr er ny på vejen
Ekstra job

Jeg har netop fået stillet et spøtgsmål, som jeg ikke lige var sikker på. Der var en der spurgte mig, om man måtte have et job ved siden af Fleksjobbet? Må man det. Hvad siger loven.
elsemohr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2005, 13:57   #2
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Ekstra job

Hej

Her sidder jeg som helt almindelig lønmodtager med et 37 timers job.

Så tænker jeg, at hvis man er ansat som flekser så er det jo med en eller anden form for skånehensyn der gør at man ikke kan bestride et almindeligt fuldtidsjob, og derfor bliver ansat med skånehensyn, evt med nedsat tid, der svarer til de krafter man nu engang har.

Hvis personen så alligevel har krafter til at arbejde mere, burde det så ikke indgå i fleksjobbet til fordel for den arbejdsgiver man har? Vi er jo alle som skatteydre med til at betale for at der er sådan en ordning med tilskud. (Jeg synes personligt at det er en god ordning) Nu ved jeg jo ikke hvad omstændighederne er omkring den person Elsemohr kender er.....men umiddelbart føler jeg mig lidt stødt over hvis flekser må det.

Ved godt at jeg skriver det her med en fare for at der lyder et ramaskrig herinde ønsker ikke at støde nogen, men er nu engang sådan jeg har det.

Alle flekser med de problemer der nu engang er beskrevet herinde har min sympati, da det bestemt ikke er nem situation at stå i. Det meste af ens liv bliver omlagt af den ene eller anden grund, og selv med et tilskud i rø... er det svært at komme ud på arbejdsmarked/igen

var bare det jeg ville sige........hej
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2005, 22:31   #3
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Ekstra job

Du må som udgangspunkt gerne have et arbejde ved siden af fleksjobbet - men afhængig af arbejdet og timeantallet, kan man risikere at blive frataget sin fleksjobsbevilling!!

Først og fremmest vil der ske det, at der skal ske en ny vurdering, da der så er kommet nye oplysninger til, og det vil være i den vurdering, at man risikerer at miste sin fleksjobsberettigelse.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2005, 23:53   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Ekstra job

Citat:
Isch skrev:
Hej

Her sidder jeg som helt almindelig lønmodtager med et 37 timers job.

Så tænker jeg, at hvis man er ansat som flekser så er det jo med en eller anden form for skånehensyn der gør at man ikke kan bestride et almindeligt fuldtidsjob, og derfor bliver ansat med skånehensyn, evt med nedsat tid, der svarer til de krafter man nu engang har.

Hvis personen så alligevel har krafter til at arbejde mere, burde det så ikke indgå i fleksjobbet til fordel for den arbejdsgiver man har? Vi er jo alle som skatteydre med til at betale for at der er sådan en ordning med tilskud. (Jeg synes personligt at det er en god ordning) Nu ved jeg jo ikke hvad omstændighederne er omkring den person Elsemohr kender er.....men umiddelbart føler jeg mig lidt stødt over hvis flekser må det.

Ved godt at jeg skriver det her med en fare for at der lyder et ramaskrig herinde ønsker ikke at støde nogen, men er nu engang sådan jeg har det.

Alle flekser med de problemer der nu engang er beskrevet herinde har min sympati, da det bestemt ikke er nem situation at stå i. Det meste af ens liv bliver omlagt af den ene eller anden grund, og selv med et tilskud i rø... er det svært at komme ud på arbejdsmarked/igen

var bare det jeg ville sige........hej

Hej isch

Det kan jeg da godt forstå....har man fået bevilliget fleksjob så er det fordi man ikke kan klare mere end det der afklaret osv og hvis så kan arbejde i et andet job ved siden af ....ja hvorfor så fleksjob ?
Men jeg kender ikke hele billedet
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2005, 10:05   #5
elsemohr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2005
Lokation: Rødding
Alder: 65
Indlæg: 12
Styrke: 19
elsemohr er ny på vejen
RE: Enig

Jeg er selv fleksjobber og har været det i 4 år. Jeg er helt enig i at det er forkert, at tage job ved siden af fleksjobbet, det var også derfor jeg spurgte her på siden.

Vi er mange fleksjobbere her i huset , og vi har til dagligt med mange at gøre der er visiteret til fleksjob, så vi var nogle stykker der var noget forargede. Og det er vi stadig.

Da jeg blev spurgt, svarede jeg efter min egen overbevisning, at det måtte man ikke, for så var hele formålet med tilskuddet jo væk, så mente jeg at man lige så godt kunne gå op i tid på fleksjobbet.

Men for en sikkerheds skyld spurgte vi jobkonsulenten og her fik vi at vide, at det måtte man gerne i følge loven, men vi var alle enige om at det ikke er særlig smart.

Jeg ved ikke, om man her har et hul i loven eller om man igen har glemt at lovgive om dette. Nogle gange får man en fornemmelse af at det ikke har været særligt godt forberedt inden man begyndte med fleksordningen. Men vi må da håbe at det bliver bedre.

Man skal være rask når man er syg.

hilsen elsemohr
elsemohr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2005, 10:32   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ekstra job

Citat:
elsemohr skrev:
Jeg er selv fleksjobber og har været det i 4 år. Jeg er helt enig i at det er forkert, at tage job ved siden af fleksjobbet, det var også derfor jeg spurgte her på siden.

Vi er mange fleksjobbere her i huset , og vi har til dagligt med mange at gøre der er visiteret til fleksjob, så vi var nogle stykker der var noget forargede. Og det er vi stadig.

Da jeg blev spurgt, svarede jeg efter min egen overbevisning, at det måtte man ikke, for så var hele formålet med tilskuddet jo væk, så mente jeg at man lige så godt kunne gå op i tid på fleksjobbet.

Men for en sikkerheds skyld spurgte vi jobkonsulenten og her fik vi at vide, at det måtte man gerne i følge loven, men vi var alle enige om at det ikke er særlig smart.

Jeg ved ikke, om man her har et hul i loven eller om man igen har glemt at lovgive om dette. Nogle gange får man en fornemmelse af at det ikke har været særligt godt forberedt inden man begyndte med fleksordningen. Men vi må da håbe at det bliver bedre.

Man skal være rask når man er syg.

hilsen elsemohr
Hej elsemorh.

Kan kun giver dig og de andre ret i at kan man lidt mere end da man blev bevilliget fleks, ja så burde man lade den evne komme sin nuværende arbejdsgiver til gavn..

Men som Pia skriver så kan man jo også risikere at miste sin fleksbevilling hvis man har et bi-job..

Så helt risiko frit er det jo ikke..
Og jeg ville til hver en tid, fraråde en flekser at tage et ekstra job, syntes at det lyder som lidt af en risiko at løbe..

Og hvem af os har ikke haft dage hvor vi tror at vi er supermand

Jeg selv er ledig og når jeg keder mig allermest og er allermest træt af økonomien, så kan jeg da både få tanker om ordinært job, eller uddanelse..

Så skal jeg bare lige lave en ordentlig gang rengøring og lægge mærke til hvordan kroppen har det bagefter, så er tanken væk igen

Så hvem ved, en der får ideen om bi-job kan have en god periode og faktsik slet ikke vide hvad det vil indebære at få et ekstra job.B)B)

Og til sidst velkommen til
  Besvar med citat
Gammel 30-11-2005, 23:45   #7
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Ekstra job

Der er faktisk en del, der er blevet bevilget fleksjob og i fleksjobbet har de fundet ud af, at de kan mere og mere, og til sidst er det endt med at fleksjobsbevillingen er røget og personerne er blevet ansat på ordinære vilkår i deres tidligere fleksob - hvilket jo kun er positivt!!

Men altså, muligheden er der for at have et bijob - men fx et bijob på få timer om ugen, burde ikke gøre den store forskel - afhængig af hvad det er selvfølgelig.
Hvis man har en nedsat arbejdsevne der siger, at man ikke må have et hårdt fysisk belastende job, og man har et bijob der er hårdt fysisk belastende tjaaa, så vil fleksjobbevillingen helt sikkert blive taget op til fornyet overvejelse!!

kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ekstra skattefradrag carinae Spørgsmål ang fleksjob 2 23-02-2013 19:28
evt. ekstra indkomst/løn Josephine42 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-01-2012 19:02
Løntilskud- ekstra job Diddii Alt det andet 3 27-03-2011 18:57
Kan jeg få ekstra hjælp? Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-02-2011 20:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension