K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2015, 15:42   #1
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
sælge sig selv - eller ordningen - fleksjobordning ?

Hejsa

Kan I give nogen gode råd om, hvad man skal/kan sige til en arbejdsgiver for at sælge fleksjob-ordningen ?

Jeg står foran at skulle ha' afgjort, om jeg skal visiteres til fleksjob, modtage førtidspension (håber jeg ikke), eller om jeg skal afprøves lidt endnu (jeg har været igang i snart 1 1/2 år på revi).
Min chef på nuværende arbejdsprøvning-sted vil meget gerne beholde mig. Desværre er det ikke hende der afgør det, men en øvre chef - der går meget op i økonomi (og ikke så meget menneskerne/at give nogen en "chance" - er jeg blevet fortalt).
Hvad kan man sige, der kan være en fordel evt ?
Er der noget godt ved ordningen ?
Jeg arbejder pt. 3 timer om ugen, og er rigtig glad for mit arbejde.

Takker på forhånd for jeres input
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 16:40   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fx at arbejdsgiveren kun betaler for dine effektive timer og ikke skal anvende ressourcer på administration af ordningen. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 16:59   #3
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af deh Se meddelelser
Kan I give nogen gode råd om, hvad man skal/kan sige til en arbejdsgiver for at sælge fleksjob-ordningen ?
For det første er det ikke ordningen du skal sælge.

Du skal sælge dig og dine kvalifikationer !
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 17:05   #4
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
at arbejdsgiver får refusion fra første evt sygedag...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 18:11   #5
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
For det første er det ikke ordningen du skal sælge.

Du skal sælge dig og dine kvalifikationer !
Hejsa

Ja, normalt.
Men min chef vil gerne beholde mig.
Som sagt er øverste chef kun int i økonomi.. Ikke om jeg/andre er en god investering/medarbejder.

Så derfor spørger jeg - udover det åbenlyse, som du nævner - om der er fordele ved at ansætte en fleksjobber.
Mange kender jo slet ikke reglerne mv omkring dette, og siger måske hurtigt fra/nej tak.

Og takker for jeres svar - det vil jeg huske
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 06:04   #6
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg tror, at der er nemmere, at få et job udfra erfaring og kompetencer som fleksjobber jo flere timer man kan arbejde.

Min egen erfaring er, at det er svært at finde en arbejdsgiver, som vil ansætte en/kan se ideen med at ansætte en fleksjobber, når man som jeg kan arbejde ca 1 time et par gange om ugen.

Jeg har som tidligere nævnt ikke haft problemer med at finde et job udfra min erfaring og kompetencer.

Problemet har været at finde et job, som jeg kan holde til.

Så jeg det har været lidt op ad bakke at få arbejdsgivere til at se behovet eller gevinsten.

Jeg har så fokuseret på små opgaver/nicher, hvor jeg kan dække et behov eller lukke et hul.

Sidst redigeret af Fleksjobber; 20-07-2015 kl. 06:07. Årsag: glemt trådstarters spørgsmål
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 19:19   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Desværre er der med den nye ordning, indbygget flere forhindringer for dem på få timer.. Rent økonomisk for arbejdsgiveren..

Er man eneste ansatte, så er man med fx. 1 - 3 timer/uge ret tung rent administrativt.. Men også fordi der oftes skal laves/ betales for lønregnskab ude i byen. Samt at visse lovpligtige forsikringer er dyrere i snit for een person, end hvis der var flere.

Så udover den med refusion fra første fraværstime (sygdom) så er der næsten kun det med, at det ofte KUN er fleksjobbere der har råd til at arbejde så lidt.
Det har raske sjældent.

Men så er der bonusordningen, der kan give en arbejdsgiver 20.000 kr hvis de ansætter mindst 9 mdr. OG at timer uge max er 10 timer. (der ikke må overskrides.)

Se link: http://forebyggelsesfonden.dk/fleksj...ejledning.html
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2015, 20:06   #8
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Ang. Bonus for at ansætte en fleksjobber.

Det gælder ikke for offentlige arbejdspladser mere, som min er.

Jeg har været et sted, hvor bonusordningen blev misbrugt i høj grad, desværre.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 10:37   #9
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Jeg har nu fået en dato for mit rehab-møde, og jeg har fået afvide, at jeg ikke skal være nervøs. Men min sb siger, at der mangler nogle papirer i min sag, og at jeg kan risikere, at teamet vil påpege dette, og udskyde mødet.

Hvad gør man, når ens speciallæge ikke gider bruge tid på at svare mig skriftligt. Hun kunne jo booke en tid til mig - hvor jeg normalt ville møde fysisk op - men så istedet bruge tiden på at svare mig skriftligt via mail. Jeg ville jo meget gerne have papirer med fra hende til mødet også.
Generelt svarer hun bare, at hun "har travlt med patienter" - men det er jeg jo også. Og der er op til flere måneders ventetid. Og det går ikke, når min rehab-møde er i September jo.

Er der noget, man kan skrive til hende, fig. nogle regler eller andet, så hun ikke kan "krybe udenom" ? Jeg vil jo bare så gerne have alt dækket og på plads inden mødet

I øvrigt, tak for jeres gode svar og input !
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension