K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2012, 22:31   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Godt du er så effektiv, curls

Den dom du beskriver længere oppe..har du et link til den?

Jeg er jo selv lidt i klemme i mit fleksjob, som du jo ved fra min egen tråd, og er da mægtig interesseret i alt der har med fleksjob og manglende skånehensyn osv. at gøre
Den har været meget i medierne... Fandt en af dem her, der står ikke direkte "sociale kapitler"... men... læs den... :
http://www.hoerelse.info/index.dsp?page=1962
og den her:
http://www.hoerelse.info/index.dsp?page=1947
og
http://www.hoerelse.info/index.dsp?page=1960
og
http://www.kromannreumert.com/da-DK/...dtgorelse.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:51   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Tak supersus, det var sådan jeg mente det hang sammen.

Blev bare i tvivl, da kollega sagde at mig kunne de jo ikke sådan opsige...men
det kan de altså, det forstår jeg. Og jeg forstår også, at jeg er billigere i drift, så
at sige.

Føj hvor er fyringsrunder dog lede
Hvis du kun arbejder 15 timer og har nogle hensyn der skal tages så kan det ikke være så meget mere du er billiger i drift .(der betales vel 12½ time til din løn af arbejdsskiveren)
Så du må jo gøre dit arbejde godt,siden det ikke blev dig der blev sagt tak for denne gang til
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:57   #13
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hvis du kun arbejder 15 timer og har nogle hensyn der skal tages så kan det ikke være så meget mere du er billiger i drift .(der betales vel 12½ time til din løn af arbejdsskiveren)
Så du må jo gøre dit arbejde godt,siden det ikke blev dig der blev sagt tak for denne gang til
Tak cleo, for lige at bringe dén positive vinkel ind over også - på
denne ellers ret trælse dag.

Jeg arbejder 15 effektive timer om ugen; ikke de store skånehensyn ud over
det nedsatte timeantal. Men uanset hvad så ER jeg billigere end min kollega, som
er fuldtidsansat (læs: ikke fleksjobber).

Men ja: jeg skal også huske at være glad for min indsats og "rose mig selv" for at være
blevet så god til det her job, at de trods alt vælger at beholde mig
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 16:03   #14
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Du vil være lige så nem at fyre som de ordinære ansatte, men du er billigere i løn ( pga tilskud ) til gengæld har du så nogle skånehensyn og kan derfor ikke alt det de andre kan.

Vi ser faktisk tit at flexer er de første der bliver fyret, da de ikke kan varetage alle opgaver i firmaet.
Det er ganske enkelt ikke korrekt det du skriver.
Der er tale om en person der er offentligt ansat, dermed er personen omfattet af de sociale kapitler.
Ifølge de sociale kapitler skal der en usandsynliggod grund til at fyrre en person i fleksjob, og inden en fyring overhovedet kan iværksættes skal der dokumenteres fra arbejdsgiver overfor medarbejder og faglig organisation at man par forsøgt.

Jeg blev fyret idet min arbejdsfunktion blev overtaget af elektronik, ingen tegn på at arbejdsgiver havde gjort en aktiv indsat for at finde nyt arbejde til mig, vi taler om en organisation med 35.000 ansatte !

Jeg forholdt mig til denne udtalelse fra ombudsmanden:
http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...ger/2011_20-7/
Og fik på den baggrund en erstatning på 60.000 efter skal, fordi reglerne ikke var overholdt.
Desuden havde jeg ret til diverse kurser i en beløbsramme op til 10.000

Så påstanden om at det skulle være lige så let at slippe af med en i fleksjob når det gælder en offentlig arbejdsgiver holder bare ikke.

Da jeg smed kortet med ombudsmanden på bordet kom der skred i sagerne.

PS.
Det er altså heller ikke rigtigt at vi i fleksjob er billigere for virksomheden, fordi der gives tilskud.
personligt var jeg en del dyrere på time basis end mine kollegaer ansat på alm. vilkår.
dette skyldes at der kun gives tilskud til grundlønnen, alt hvad man forhandler sig til ud over det, er der IKKE tilskud til, men man får tillægget for alle 37 timer man er ansat.
Det er fx gammel skønne at det skulle være billig arbejdskraft at ansatte en i fleks job.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 16:31   #15
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
kan ikke sådan opsiges ? - den misforståelse hersker desværre rundt omkring, kollegaerne tror at man er fredet- men !!!

Man Er ansat i Fleksjob på samme vilkår som alle andre i henhold til den overenskomst der gælder for ens fag.( se bort fra de sociale kapitler)

Og kan fyres af nøjagtigt samme årsager som andre : sygdom, omstruktureringer nedskæringer, mm.

Og har nøjagtig de samme rettigheder (varsler) i forbindelse med opsigelse, alt efter overenskomst.
Overenskomstmæssigt har du ret med hensyn til ligestillingen til ordinært ansatte.
Men er der tale om en virksomhed der er omfattet af de sociale kapitler ser det straks anderledes ud, med hvor hårdt virksomheden er forpligtiget til at arbejde på at fastholde medarbejderen der er ansat på særlige vilkår, fleksjob.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fyring tfvinter Spørgsmål ang fleksjob 11 13-05-2012 11:36
fleksjob evt fyring dennis0667 Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2011 14:29
Skærpet begrundelsespligt v. fyring af fleksjobber under kommunale sparerunder gunvor Den nyttige viden vi alle har 5 19-08-2011 22:37
sygdom -> fyring -> ???????? annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-12-2010 11:22
www.fyring.dk Stella Et godt link! 0 21-02-2009 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension