K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2012, 16:43   #11
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Der er godt nok en del af de ting der ikke er brug for hvis man bor til leje.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 17:28   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, mange af de ting du har listet op har man jo brug for uanset om man bor til leje eller er ejer, om man bor i hus eller lejlighed.
Aaah okay Vovse - jeg har intet af det fra Pinnys liste, over halvdelen aner jeg ikke engang hvad er

Men min vicevært har det hele - og mere til

Jeg har nogle skruetrækkere, og de kan ALT......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 23:00   #13
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Vi flyttede fra rækkehus

Nybyggeri, med pligt til at slå "frimærket"- aka plænen, men boligforeningen stillede selvkørende rotoklippere (og benzin) til rådighed.

Selv havde jeg ganske lidt værktøj (skruetrækkere, hamre og tænger- til hobbybrug). Så at flytte til et lille gammelt og slet vedligeholdt hus med haven fuld af hønsehuse og nedgravet nethegn mv, var afgjort noget, der krævede værktøj.

Man behøver ikke alt, hvis man ikke tapetserer, kan man undvære det grej. Hvis man ikke har brændeovn kan man undvære økser. Og så videre! Listen er kun tænkt som vejledende.

Hov: Jeg har vist glemt at nævne en rørtang. Meget er nu rart at have, når der er brug for det... Håndværkere er meget dyre, og de er ikke alle lige gode: Ved mit wc var tilførselsslangen ikke monteret korrekt, det betød, at kugleventilens hane rustede af på 6 år= slangen røg af wc-et, og vi måtte afbryde *alt* vand i hele hytten. Det var så noget vi selv kunne lave ret billigt, men det var en lang week-end før, byggemarkedet havde åbent...

Jeg har selv pudset vægge op i stuen og sat glasvæv op, og det er afgjort IKKE noget, jeg gider gøre igen. Så murerværktøj kan nok også udelades for mange!

Hov: Når man renser tagrender, så er en barnesandskovl/planteske i plast- og haveslange + stige goe at have.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 08:22   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har nogle skruetrækkere, og de kan ALT......
Hmmm, jeg syntes du skrev, at du intet havde fra Pinny's liste.


Abraxus, nu skrev jeg jo heller ikke, at det var alt fra pinny's liste man har brug for i en lejlighed.


Pinny's liste:
"Af andre "usynlige udgifter" er der:
Stige, trillebør, kost, skovl, sneskovl og spade.
Diverse beskæresakse, skruetrækkere (også en polsøger), hammere (flækhammer til brænde), økse, save og grensave (af foldemodellen).
Malegrej (pensler, tape, ruller, skaft til ruller, afdækningsplast og flydende brun sæbe (til at rense pensler og tøj med). Sandpapir, spartler, pudseklods. Tapetlineal, tapetbørste, tapetglatter og tapetsaks.
Tommestok, waterpas.
Pudsebræt, mørtel, cement og murerske evt murerhammer.
søm og skruer. Boremaskine, akkudimser (med bitssæt), platbor, diverse bor til træ,metal og murværk. Dorn (til når man skal bore i fliser og beton), dyknagle (til at dykke dykkere- en slags små søm). Diverse rawplugs, de er lidt dyrere end dem, der følger med diverse ting til ophæng, men det kan betale sig at købe dem løse. Her har vi fx ubrændte lerstensvægge, så dem med selvforankring er bedst.
Diverse tænger: Skævbider, bindetang, knibtang og fladtang.
Haveredskaber: Spade, lugejern, rive, kultivator, lugeklo, graveske (evt løgsætter) og haveslange.
Plæneklipper mv. Vælger jeg man el-værktøj: Så køb 20 meter ledning på rulle- med jord, og sørg for ledningen er over venstre skulder bagom nakken og så ned foran og under højre arm. (venstrehåndede omvendt). Der fås i dag gode batteridrevne hækkeklippere. Men jeg har aldrid cuttet ledninger. (Min mand har- og sønnen!).

Udover det, så er et udendørstermometer godt (behøver ikke at være noget fancy), og et i stuen. Mine kostede vist 100 kr- tilsammen
."

Jeg har de ting som jeg har markeret med rødt, derudover har jeg skruetvinger, syl, kabeltromle, topnøglesæt, vandpumpetang/papegøjetang.

Jeg har aldrig boet i andet end leje-lejligheder, nu er jeg så flyttet ind i en med et frimærke af en have (derfor spade og rive).

Nogle af tingene har jeg fået/arvet, noget af det fra min ene bror, noget er helt tilbage fra min farfar, boremaskinen og topnøglesættet har jeg fået af x'en fordi han havde 2, tidligere deltes min mor og jeg om min morfars gamle boremaskine.

Tingene er anskaffet lidt af gangen, f.eks. i forbindelse med flytning hvor jeg lige har stået og manglet noget til et projekt, andet er købt når det har været på tilbud i trælasten.

Det er en god ting, at kunne låne sig frem, men hvis først man bruger det jævnligt, så synes jeg det er rart at have det selv.

Tapetsere-værktøjet er købt over vores vedligeholdelseskonto (vi har b-ordning) i forb. med tapetsering af lejlighed, jeg syntes ikke jeg kunne være bekendt, at skulle låne min venindes mors, igen.

Fordelen ved godt værktøj er jo, at det kan holde i generationer hvis man passer på det.

Min seneste "anskaffelse" er en skævbider, lidt større end den jeg havde i forvejen, den lå i den værktøjskasse, som min bror havde stående i mit gamle kælderrum, og stammer fra min farfar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 21:00   #15
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Sidste vinter købte jeg

En meget billig sneskovl, men den er udmærket, langt bedre en en almindelig skovl. Nemmere at bruge, og ikke så tung.

Den blev (som næsten alt andet) kørt hjem på min mukkebik.
Fiskars ergonomiske- er som regel for tunge og høje- til mit brug.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 00:38   #16
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Pinny

jeg faldt lige over denne sneslæde som er god til dårlig ryg .. kender du den ?

http://www.e-pages.dk/djurslandsposten_dk/206/80

det er bare en tilfældig artikel hvor den er omtalt, sådan en ønsker jeg mig .. ikke pga ondt i ryggen godtnok, men hader at rydde sne, og det må da gå hurtigere med denne brede model ..
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 05:58   #17
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Den ser da...

Okay ud, men spørgsmålet er mere, hvordan, den er i brug. Også på andet end meget jævne flader. Og om den er for høj/tung, med de sidste vintres snelast var det ikke ligefrem 5 cm frostsne...

Mine flisegange er højest ujævne og begroede, så min "frække" sneskovl er udmærket. (Den har knaldblåt blad og et godt træskaft- og kostede 50 kr i restudsalg i Brugsen... ) Desuden skal vi rydde på en hulvej, der jo heller ikke ligefrem er uden huller...

Fiskars laver gode værktøjer, solide, men ikke alt- de laver er topgodt. Det gælder mange producenter!

Tak for linket! (Y)
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 16:48   #18
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej

du går da godtnok sent i seng (eller står tidligt op)

Det gode ved denne skulle være den skubbes ind i sneen, og derefter trækkes væk .. jeg forestiller mig det sparer noget på ryggen
Hvordan den er på ujævnt underlag ved jeg ikke. Den er meget brugt i sverige ..
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 16:35   #19
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Jeg tror ikke på det redskab

Og ja, jeg står tidligt op- og går sent i seng.

Det er fidusen ved "Fortidspension", jeg skal aldrig mere tidligt op, og stresse over dét. (Nå ja- dyrlægen undtaget).
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er jeg købt eller solgt Høeg Spørgsmål ang fleksjob 12 01-07-2011 17:55
hvornår ved osten, at den er købt V_Brask Alt det andet 3 02-01-2010 01:01
Købt eller solgt ? søsser s Dit og Dat 12 15-12-2008 16:30
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension