K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2011, 10:10   #31
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af UllaSK Se meddelelser
Hej igen herinde.

Nu har jeg jo været gennem en enkelt arbejdsprøvning, og så siden da - på hele 7 måneder - kun været igennem en arbejdspsykologtest...som som helt klart viste, at jeg psykisk har 70 % restarbejdsevne, og derfra skal trækkes det fysiske....men tro mig, det er kommunen fuldstændig ligeglad med, nu ville de ha jeg skulle trækkes igennem trædemøllen igen....ny arbejdsprøvning osv.....men istedet for har jeg søgt pension...ikke fordi jeg egentlig tror jeg får den, men for at blive berettiget til fleksjobbet....og så kan man jo aldrig vide med den pension.
Jeg ku godt tænke mig hvis nogen kan henvise til gældende regler og love ang. henvisning af førtidspension og fleksjob ved fibromyalgi, slidgigt og evt leddegigt som jeg nu skal undersøges for..
Tusind tak på forhånd..
Kriterierne for fleksjob og førtidspension er ens for alle diagnoser, der er ikke forskellige krav alt efter hvad man fejler...

Men nøjagtigt hvordan de ser på det ude i kommunerne er svært at sige
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 10:23   #32
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg forstår ikke lige at du søger pension,hvis det er flex du vil have.

For bliver det afslag på en pension,så skal du jo alligevel afprøves til flex.

så i mine øjne er det jo bare at trække tiden 3-6 måndre med pensions søgningen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 10:28   #33
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg forstår ikke lige at du søger pension,hvis det er flex du vil have.

For bliver det afslag på en pension,så skal du jo alligevel afprøves til flex.

så i mine øjne er det jo bare at trække tiden 3-6 måndre med pensions søgningen.

Det kommer vel an på hvor hurtige de lige er i den pågældende kommune...
Og om ikke andet så burde man jo i det mindste få et klart svar på hvor man står?

Men jo, det kan jo medføre at forløbet bliver strukket noget ud, tidsmæssigt
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 10:35   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af UllaSK Se meddelelser
Jeg regner som sagt heller ikke med at få pension, men at få kommunen til at tage ansvar...når der i arbejdspsykologtesten står at jeg har rest arbejdsevne på 70 % psykisk og derfra skal så trækkes det fysiske, ja, så burde det jo hedde fleksjob....ordinært arbejde er for mig helt udelukket...
Nedsat arbejdsevne har jeg, men kommunen sylter min sag...
Om du er berettiget til fleks eller fp har ikke noget med dine diagnoser at gøre, udelukkende din arbejdsevne, og for at afklare din arbejdsevne skal du i en arb.prøvning.

Der må være en eller anden grund til, at din første arb.prøvning ikke er nok.

Havde du meget fravær i arb.prøvningen, eller stoppede du helt i arb.prøvningen før tid?

Eller er der andet der kan være skyld i, at du skal i en ny arb.prøvning?

Hvad blev der skrevet efter din første arb.prøvning?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 10:37   #35
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Kender en der gemmen 4 år fik lukket sygedagpengen og sylett flex,søgte pension.

I afslaget står der at grunden er hun saged nej tak til at være med i et milicinsk forsøg,for depratison.

Det var et Tilbud for 3 år siden og derfor sagde hun nej tak.,så nu er der vente tid på smerte center og turen der og ny arbejdsprøvning-den tidliger viste ca 8 timer med hendsyn.Og der mener jeg hun så også får en sykisk afklaring også.
Men det tager jo tid det hele.

Ja, komunerne er jo forskellige og syntes at regler og love bliver gradbøjet alt efter hvem der sidder med sagerne ,sådanne ser det da ud.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 28-11-2011 kl. 10:46.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flex eller pension ? nille60 Spørgsmål ang fleksjob 9 18-12-2009 00:02
Fleksjob eller pension? Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 9 31-07-2008 22:09
Pension eller penge zuza Politik og Samfund 1 22-01-2008 14:12
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32
Pension eller flexjob abbi68 - Slettet medlem Spørgsmål ang fleksjob 10 24-03-2006 10:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension