K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2013, 07:51   #1
57mercury
Cruiser bare rundt
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2013
Lokation: Roskilde
Indlæg: 7
Styrke: 0
57mercury er ny på vejen
Hjælp- på herrens mark

Hej Alle.
Jeg er ny her inde, og ville høre om der var andre der kender til eller selv har prøvet det. Men det drejer sig om at jeg har været på sygedagpenge siden Feb-2011 og til April-2013 så mente kommunen ikke at de kunne gøre mere så kunne jeg jo bare søge kontanthjælp eller melde mig ledig i min A- kasse, det skal lige siges at jeg har en arbejdsskade sag kørende da jeg kom til skade med ryggen i 2010. Men nu hvor de så har stoppet mine sygedagpenge og søgt kontanthjælp er mit spørgsmål så da jeg jo stadig ikke er rask og heller ikke selv meldt mig rask, at jeg i går modtog et brev fra jobcenteret om jeg var meldt ledig og at jeg skal møde til noget job samtale i jobcenteret hvordan kan de det når jeg jo lige kommer fra sygedagpengene og stadig væk er lige så syg som i April mdr. Er der nogle af jer der har prøvet det og hvad skal man sige når man kommer til det møde.
Hilsen 57mercury
57mercury er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:05   #2
dalsgård
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
dalsgård er ny på vejen
når man kommer på kontanthjælp får man en ny sagsbehandler.
I mit tilfælde blev jeg først indkaldt til en der mente jeg skulle i aktivering. Det syntes jeg så lige vi skulle vente lidt med. Vi kan så ikke nægte det, men det skal være på vores præmisser med skånehensyn og erhvervsevne.

Det viste sig så, at det af og til skete at man blev indkaldt til alm. samtale med sagsbehandler. Kort tid efter blev jeg indkaldt til en anden, der sidder med syge kontanthjælpsmodtagere. Det var en helt anden snak.

Tror du kan tage det roligt, men uanset hvad skal du holde på, at du er sygemeldt.
Evt. aktivering skal være tilpasset dig 100 %
dalsgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:12   #3
57mercury
Cruiser bare rundt
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2013
Lokation: Roskilde
Indlæg: 7
Styrke: 0
57mercury er ny på vejen
OK Dalsgård.
Så prøver jeg at tage det roligt men det er svært når man hele tiden løber panden mod en mur, og når ens Advokat siger du må ikke melde dig rask og ens læge siger det samme og så mener kommunen lige pludselig at man er rask
57mercury er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:43   #4
dalsgård
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
dalsgård er ny på vejen
ja, vi blev raske i det øjeblik regeringen lavede en ny reform.
Det er virkelig en lang og hård kamp, hvor man får lyst til at give op mange gange.

Men vi skal tænke på os selv, så må kommunen mene hvad de vil. Stå fast
dalsgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:48   #5
André
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 17
Styrke: 13
André er ny på vejen
Hej 57mercury.

Du kan ikke fratages sygedagpenge når der versere en,
arbejdsskadesag :

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade.

Med mindre der ligger en midlertidig afgørelse fra Ask, gør der det?.
André er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 09:03   #6
57mercury
Cruiser bare rundt
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2013
Lokation: Roskilde
Indlæg: 7
Styrke: 0
57mercury er ny på vejen
Ja Dalsgård det går pænt stærkt med at blive raske når man er i dette system og tro mig kunne ryggen klare det havde jeg for længst være ude at køre lastbil igen.

Og Andre´ den der har de fået på kommunen og de er pænt lige glade med den paragraf for det ligger sådan at mit første men grad lå under 5% og ingen erhvervsevnetab og den ankede jeg den gang og kom en masse undersøgelser igennem og så kom den op på 15% varigt men, og det ankede forsikringen jo så, og kommunen fast holder så den første dom fra ASK og da der ikke er noget nyt i sagen uden alle de ting de selv har sendt mig til genoptræning og arbejdsprøvning så mente de ikke der var mere at gøre
57mercury er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 09:03   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg fik miner sygedagpenge forlænget i al den tid min sag lå i ask...som der er en anden der skriver må de efter hvad jeg ved ikke tage dem..'

efter 1 år ville de tage mine sdp fra mig,så skrev advokaten at det kunne de ikke pga ask og så blev de forlænget indtiil min sag blev afgjort - ftp...
det burde din advokat jo kunne undersøge..min skrev det til sdp afdelingen og det gav ro
jeg kan dog ikke huske om de blev forlænget halv eller hele år af gangen..
utrolig at man skal have en advokat for at få sin ret - sådan virker det tit - DESVÆRRE ...
det er som om det giver mere respekt..

ps om de så skal ha anerkendt din skade i ask for at få forlængelse kanm jeg desværre ikke huske,,,
og det er yderst sjældent man høre folk har fået ¨så længe sdp som mig,,

men gå til advokaten...håber det ku bruges lidt - det er hvad jeg oplevede

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 09:16   #8
57mercury
Cruiser bare rundt
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2013
Lokation: Roskilde
Indlæg: 7
Styrke: 0
57mercury er ny på vejen
Hej Stribe
Jeg vil lige at den første sagsbehandler jeg havde på kommunen hun var guld værd men hu stoppede det svære og så har jeg haft 2 andre som bare har modarbejdet hele tiden men jeg har haft min fagforening med hele tiden og det er dem der har sendt klage brevene og lige nu ligger de så i ankestyrelsen
57mercury er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 09:28   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej det er godt du har nogen til at hjælpe dig,det burde jo bare ikke være så¨dan ..
jeg er glad for jeg havde advokaten - men hvad med dem der ingen har..der blir loven måske ikke overholdt - tænker jeg,
har du fået men -erstatning..og er det erhversevnetab der ligger i ask..
ved mig var men-erstatning inden for 1 år og erhversevnetab,der ventede de på jeg var afklaret hos kommunen og derfor kunne de ikke afslutte i ask ved m ig..nu endte det med ftp og ca 3 mdr efter var ask færdig og det var hurtig efter min mening,,
men vær tålmodig og ikke give op..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 09:40   #10
57mercury
Cruiser bare rundt
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2013
Lokation: Roskilde
Indlæg: 7
Styrke: 0
57mercury er ny på vejen
Hej Stribe
Ja det er trist at man i dag bliver nød til at have nogen ved sin side og selv om man har nogen ved siden af sig er det ikke altid at loven bliver overholdt. Og nej jeg har ikke fået noget af min men erstatning endnu for forsikringen ankede sagen igen, og før men erstatningen for man jo ikke erhvervserstatning.
Men jeg ved jo ikke om kommunen skal melde mig arbejdsledig for at få kontanthjælp syntes bare det er mærkeligt at sende sådan et brev når man stadig er syg og der ligger papir på det
57mercury er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
På herrens mark ajmj Spørgsmål ang fleksjob 10 24-12-2007 02:15
Mark sat på bænken zuza Accept fra vores omgivelser 2 18-08-2007 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension