K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2008, 06:18   #1
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Relevante papirer til det sociale nævn ??

Jeg forventer, at min sag i kommunen på et eller andet tidspunkt bliver til en pensionssag. Når det sker, har jeg så nogen mulighed for, at sikre mig, at det sociale nævn får udleveret relevante papirer (altså dem som JEG finder relevante)?
Eller har jeg evt. først mulighed for at se det, når de har afgjort sagen, og derpå anke den?
Min erfaring er, at sagsbehandlerne surfer rundt i mine 5 speciallægeerklæringer, og snupper en linie her og en linie der, alt efter hvad der passer i deres kram, med det resultat, at jeg kommer til at fremstå som værende fuld af løgn, med alt hvad det indebærer af mistro og mistænkeliggørelse.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 08:42   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Trold!
Jeg har pt min pensionssag liggende i Beskæftigelsesankenævnet. Da kommunen havde sendt min sag afsted, gjorde jeg det, at jeg søgte aktindsigt hos Beskæftigelsesankenævnet og dermed fik en kopi af alle de papirer, kommunen havde sendt afsted. Min tanke var netop, som du skriver, at jeg ville sikre mig, at også de papirer JEG fandt relevant var med. Det var de. Kommunen havde i første omgang ikke sendt mine lægepapirer afsted, så dem rykkede ankenævnet for. Nu venter jeg så bare på snart 5. måned på svar derfra...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 08:46   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej trold

Der er sikkert en masse andre som kan fortælle dig 100% hvordan man kan gøre men jeg kan da oplyse hvordan vi gjorde da min mand(sagsbehandleren) søgte pension.

Vi oplevede også som du at sagsbehandleren plukkede lidt ud her og der i sin såkaldte redegørelse men inden den kom til nævnet udbad vi os en kopi af den.
Det har du ret til, husk det

På denne måde fandt vi jo ud af at det var en værre gang volapyk, for at sige det mildt, hun havde sammensat og jeg gik i gang med at indhente diverse papirer som lå i diverse afd, læger mm. -for samlet set havde sagsbehandleren ikke indhentet en snus fra diverse, altså måtte vi selv igang.

Når din sag så engang så kommer så langt som til nævnet så får du et brev hvorpå meget gerne skulle stå hvornår(dato, tid og sted) man træffer afgørelse og at du har mulighed for at give evt kommentarer yderligere.

Du har- og jeg vil mene skal- altid have aktindsigt i hele din journal, det kan på det varmeste anbefales. Du har selvfølgelig også altid mulighed for at søge aktindsigt i det sociale nævn, ret beset alle vegne, for der skal være en mere end alvorlig grund til hvis ikke du får det(iflg lovgivningen)
Har du ikke dette allerede nu så skynd dig at bede om dette. Helt klart en god ide
Det er jo netop den som skriver referatet der skaber historien, hvis du kan følge mig

Alt i alt er det sagsbehandlerens ansvar og vedkommendes valg HVAD han eller hun vælger at tage med i sin redegørelse -giver stof til eftertanke, jep

Håber jeg har kunnet hjælpe dig lidt og der vil sikkert komme andre som også kan råde dig.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 21-09-2008 kl. 08:52.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 08:51   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
lige et lille fif

Hvis man - undervejs i sagsbehandlingen - spørger sagsbehandler, vil du ikke se papir fra min fysio (eksempel), kan denne svare nej tak.

Meeeeeeeeeeeeeeeen............
Hvis du nu sender det til sagsbehandler uden at spørge først - ja så skal det jo ligge på sagen.

Gjorde det selv, - kommunen takkede nej til status fra fysio - som jo ellers ser mig med diverse problemer hver 14. dag. Jeg valgte alligevel at sende denne og vupti var det en del af sagen.

Mht. det sociale nævn kan man ikke forlange at sådan et stykke papir indgår, HVIS man først sender det til nævnet efter sagen er afsluttet ved kommunen.

Derfor mener jeg at det gælder om at sende det man ønsker til kommunen. Så har de set det uanset om de vil eller ej
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 21:39   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
hej trold
Vi oplevede også som du at sagsbehandleren plukkede lidt ud her og der i sin såkaldte redegørelse men inden den kom til nævnet udbad vi os en kopi af den.


Når din sag så engang så kommer så langt som til nævnet så får du et brev hvorpå meget gerne skulle stå hvornår(dato, tid og sted) man træffer afgørelse og at du har mulighed for at give evt kommentarer yderligere.
Rart og vide, at jeg kan bede om at se papirerne INDEN de bliver sendt til nævnet.
Jeg er/var godt klar over, at jeg har ret til at få foretræde for det sociale nævn inden de behandler min sag, MEN har jeg ved den lejlighed mulighed for, at gøre opmærksom på evt. mangler i de papirer de har fået udleveret ?, og evt. forsyne dem med de relevante papirer ?(jeg har selv kopi af alle lægepapirer).
Eller har jeg mulighed for at få lavet om på, hvad der skal udleveres til nævnet, INDEN min sag kommer for nævnet ?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 23:06   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har så også lige et tillæg spørgsmål.

Når man fra nævnet modtager brevet om at man har ret til at, kommentere sagen, kan man der så bede om ekstra tid til selv at indhente relevante papirer? lige som man i sagerne ved kommunen kan bede om udsættelse på rimelig tid, til netop at føre sig ajour, og kommentere ud fra de for en mere eller mindre nye oplysninger man få hentet hjem.

Jeg danser meget i mit hoved omkring min egen sag, jeg ved der er relevante ting som ikke er i min sag , hvilket jeg har valgt bevist, fordi de oplysninger øjeblikkelig ville fjerne det lidt ro jeg kunne tilsnuske mig (og som var/er så ekstrem vigtigt for mig i forhold til at komme i gang igen) Så jeg danser omkring, om jeg skal bede om at få det jeg kan få som er relevant, sort på hvidt, og kommentere mig til resten (og som helt sikkert vil få sagsbehandlers ønske om FP til at falde til jorden med et KÆMPE brag) eller om jeg bare skal lade som ingen ting, for det er jo ikke min opgave at sørge for at indhente de oplysninger. Og jeg vil sten sikkert først i sidste øjeblik blive enig med mig selv om, om det er en god eller en dårlig ide at få FP-sagen til at falde , bla fordi det kræver en pokkers masse arbejde fra min side i forhold til at finde ud af hvad så, hvis sagen falder ud fra de oplysninger, samt "regne ud" hvad kommunens mulige træk vil være, sat op imod hvad en FP vil betyde også på lang sigt,og det orker jeg simpelthen ikke, at sætte mig ind i lige nu, så det vil blive på falderebet, og så vil en udsættelse til at kommentere være MEGET nyttig. Derfor mit spørgsmål.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 13:00   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
LUM, jeg er ikke sikker på, at jeg kan give dig et fyldestgørende svar. Men hvis afgørelsen går dig imod (altså bliver noget andet end det du vil), så kan jeg forestille mig, at du kan anke den, og der kan du jo så begrunde din anke med, at der ikke er indhentet relevante ting til belysning af din sag. Noget i den stil.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 18:22   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej trold

Jeg ville helt klart gøre som lena fortæller: send diverse papirer til din sagsbehandler. Lav et lille skriv og vupti -kan vedkommende nemlig ikke påstå at han eller hun intet vidste om dette

Det er ti gange lettere for mit indtryk er at er redegørelsen først nået så langt som til nævnet så kan det være lidt svært at få dem til at "samle papirerne sammen" for yderligere at forholde sig til nye oplysninger.

Igen, det er sagsbehandleren som har det fulde ansvar for HVILKE oplysninger han eller hun ønsker der skal med OG som også vælger ud hvilke der har størst betydning, hvis du kan følge mig.

(I min mands tilfælde havde hun "glemt"!!!! at vedlægge et journalnotat fra Riget fra eksperterne hvoraf tydeligt fremgik at han på ingen måde måtte belastes og at der ikke var yderligere behandlings muligeheder=kronisk. Et 4 år gammelt notat!)
Lige en lille sidebemærkning

Når du så på denne måde har indsamlet alle relevante papirer kan du jo altid henvise til disse hvis eller når sagsbehandleren har "glemt" noget som du synes er vigtigt.

Under alle omstændigheder, lav en lille skriv om at du ønsker at få en kopi af sagsbehandlerens redegørelse når du har indsendt alle relevante før denne. Så har du af alle jo netop chancen for at se hvad der er med og ikke. Kort sagt tror jeg at du skal forvente at det er dig som må agere praktiske gris og sørge for at tingene er i orden, sorry.

Håber det har hjulpet dig bare lidt

PS: kom i tanke om at da vi indgav klage over fx børn og ungeafd havde jeg spurgt direkte til hvorfor man tilsyneladende ikke havde tværfaglighed i kommunen? Altså at kommunen havde til hver en tid haft muligheden for at indhente oplysninger om os alle(4 stk) MEN svaret var at det måtte de ikke iflg lovgivningen?!?! (Husk, de havde fået fuldmagt!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 22-09-2008 kl. 18:26.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 22:04   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Grunden til mit spørgsmål er, at kommunen bliver ved med at henvise til en gammel speciallægeerklæring fra 1999, hvori lægen skriver, at min ryglidelse er stationær, og at jeg ikke har belæg for de symptomer jeg beskriver (det er ikke lige de ord han har brugt, men samme mening).
For nylig har de gjort det i de papirer, de har sendt til anden aktør, som skal finde mig et flexjob.
Der er flere "interessante" ting i det.
For det første har samme speciallæge godt et år tidligere skrevet, at der ER sammenhæng mellem symptomerne, som jeg beskriver, og de ting der kan ses på røntgen.
For det andet fremgår det af alle røntgenbeskrivelser at min ryglidelse IKKE er stationær, der er forværring hver gang.
For det tredje ligger der i min sagsmappe (skulle der da gerne) en speciallægeerklæring fra 2005, og jeg ville da finde det mest naturligt at bruge den nyeste.
For det fjerde, har min tidligere sagsbeh. sagt, at lægepapirer der er over 2 år gamle er forældede. Hvorfor så bruge papirer der er næsten 10 år gamle, når der ligger nye i sagen?

Men som jeg forstår det (hvis jeg har misforstået det, er det fordi jeg er træt nu, kigger igen i morgen), så kan jeg ikke forhindre en sagsbehandler i, at benytte disse gamle lægepapirer som grundlag for en evt. pension, hvis det er det hun vil. Men må så vente på resultatet, og tage det med i en evt. anke.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 12:40   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
trold, for at svare på det sidste først: ja, det er sagsbehandleren som har det fulde ansvar for hvilke oplysninger der skal med i din sag -du har helt ret

Hvilke erklæringer kommunerne vælger at gå ud fra tror jeg handler om både økonomi men også om hvilken synsvinkel sagsbehandleren vælger sagen skal have og dermed hvilken "kasse" du skal puttes i -hvis du kan følge mig

Mig bekendt sker det mere end sjældent at kommunerne udbeder sig en fx rimelig ny statusattest da det jo vil koste en del "knapper"(på foranledning af min mands advokat fik min mand lavet en sådan hos sin egen læge og den kostede 1700 kr, men de var godt givet ud)

Ti hi, undskyld mig men kommer til at tænke på - når du fortæller om de forskellige udtalelser- om den min mand fik ang hans hofte.
Den første læge og sygehuset udtalte at den var slidt. Næste gang han var "turen" igennem var han på mirakuløs vis blevet rask -nu var den ikke slidt

Øh, som han selv kommenterede: de eneste dyr jeg kender der kan reparere sig selv er firbenet

Så jeg tror, ligesom meget andet at det også der handler om hvem der kigger på billederne osv

Ja, absolut, ank hvis du ikke er enig, kan klart anbefales
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§100 sag i det sociale nævn - behandlingstid ? Jave Alt det andet 3 13-02-2013 23:11
Det sociale nævn. velcro Alt det andet 9 20-04-2012 21:06
Så kom afslag fra Det Sociale Nævn om § 100 Indiansummer Alt det andet 1 08-11-2011 23:34
Det sociale nævn, og anke Mariepigen Alt det andet 6 06-08-2011 12:10
Det sociale Nævn. popiae Politik og Samfund 13 02-12-2008 00:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension