K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2011, 21:50   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Uhæderlige ministre truer demokratiet

"Er det undskyldning nok for ministres løsagtige forhold til landets love, at det dog ikke drejer sig om barnemord og voldtægt?"

http://politiken.dk/debat/kroniker/E...onZQE.facebook

"...Et nærliggende svar vil være, at man skal afskaffe levebrødspolitikerne og derigennem vanskeliggøre mulighederne for at opbygge en magtbase, som kan misbruges til personlig vinding i den lille og store korruptions tjeneste.

I stedet skal jobbet som medlem af Folketinget opfattes som et midlertidigt borgerligt ombud, hvorefter man vender tilbage til sit tidligere arbejde i samfundet. Jobgarantien kan sikres gennem en lovmæssig orlovsordning for folketingsmedlemmer...."

JEP, næsten lige mine ord: Folketinget skal afspejle DK´s samfund, høj som lav og hvorfor ikke, ligesom man forsøger med kønskvotering, 2 Direktører, 2 Kontanthjælpsmodtagere, 2 Flexere, 2 Jord-og Betonarbejdere -osv osv...

Dette tror jeg ville give et langt mere realistisk billede af dagens DK og det kunne da være interessant at se, hvordan DK SÅ ville se ud ikk´

Ps: beklager, at jeg kun har linket ind for dem som er på FC -men pt er Politikkens egen side ikke i funktion, skal prøve at linket ind igen så snart det er muligt.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 22:37   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jo det kunne være meget skægt at se hvordan lille DK så ville se ud, dog tror jeg at vi økonomisk ville blive kørt i sænk meget meget hurtigt, for sætter man fx over 50% af medlemmerne som landets laveste (misbrugere overførselsindkomster osv osv) så tror jeg nu nok VI ville forsøge efter bedste evne at hytte netop denne gruppes skind, og på den måde lave gevaldigt rag i den.

Samtidig kan man heller ikke gå ind og sige at denne gruppe ikke må være med, eller at der ikke må være overvægt af en bestemt gruppe i en periode, man er nød til at tage efter person nr, ellers strider det imod grundloven og er diskriminerende, og derfor vil jeg betakke mig, nok vil jeg gerne have bedre forhold for os svageste, men jeg har altså ingen interesse i at landet bliver kørt totalt neden om og hjem, det vil selv sagt ikke gavne nogen.

Endnu mindre godt vil det være hvis "deltagerene" ikke kan stilles til ansvar for deres beslutninger, for så er det da først man vil hytte egen gruppes skind.

Nej tak, om end jeg er helt enig i at politikerene ikke dækker landets befolkning særlig godt, og lige der kunne kvote ideen være en fordel, ved fx at sige en skal være højt-lønnet en på overførselsindkomst en handicappet osv osv for på den måde at få dækket flest befolkningsgrupper på taburetterne, på den måde vil der også komme flere outsidere i de store partiers pladser, frem for ene af mellem og højt udd´ede

Men det går de kære politikere ALDRIG med til, for sæt nu de skal side til bords men en FP´er, eller en gak gakker i kørestol, sæt nu det smitter fyyy føj for søren da.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 22:45   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hmm, interessant tankeeksperiment

-og vi kan jo nok blive enige om, at man ikke skal så langt som til Tinge, for at afspejlingen af DK´s samfund ikke er helt som den burde være.

Man kunne jo hver især tage et kig på blot vores kommunalbestyrelser rundt om i landets kommuner: hvor mange Jord-og Betoner, VVS, FTP mfl -er der i disse?

Man er jo nødvendigvis ikke kun en håndens eller åndens m/k -gudskelov, findes disse værdier i begge "typer" ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 22:48   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...hmm, til det med fedt markeret af Buster, mister man så ikke grebet om både det ene og det andet virke...

...men heller ikke godt, som det fungerer nu...

Preben Wilhjelm i Enhedslisten tidligere? Dér har jeg da så sovet i timen...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 00:08   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
man skal da bare sætte lønnen ned, og afskaffe ministerpensioner og ordningen med at de kan få medlem af folketingets løn, udbetalt længe efter de er overgået til arbejde i det private eller offentlige med særdeles ok løn.

så de kun får en alm højtlønnet løn.. så vil dem som brænder for sagen stille op og dem som brænder for mængden i deres egen pengetank vil næppe være der så længe..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Demokratiet løbet løbsk-Totalitarismen er død buster Politik og Samfund 10 22-01-2011 00:31
Dummere end demokratiet tillader buster Politik og Samfund 0 29-11-2010 08:54
’Demokratiet er altid truet’ buster Politik og Samfund 2 03-03-2010 12:12
Borgmester truer borgere Stella Politik og Samfund 15 03-01-2008 12:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension