K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2011, 14:56   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Kio

Rigtig god vejledning, du allerede har fået fra Ricky.

Vil blot sige, at jeg synes også, at revalidering (ligesom Popiae nævner) må være mulighed for dig. Hvis de mener, at du har et varigt nedsat arbejdsevne i det fag, du er i, så må revalidering være muligheden. (revalidering nævnes i et af punkterne i § 27 i sygedagpengeloven) Fleksjob kan først komme på tale, hvis alle andre muligheder er afprøvet (såsom revalidering, hvis muligt).

Hvis du mener, der mangler noget i de oplysninger, som du har fået vedlagt i dit partshøringsbrev, så få fat i oplysningerne (f.eks. nyere lægeoplysninger som kommunen ikke har/eller ikke er opmærksom på). Eller blot kommentere på de ting i de vedlagte akter, som du mener ikke er rigtigt/eller vil tilføje noget.

Selve afgørelsen vil du så få efter partshøringen. (hvis de giver afgørelsen mundtligt, så bed gerne om at få den skriftligt, da de skal begrunde deres afslag på forlængelse af sygedagpenge).

Forvaltningsloven § 23
:
§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.

Sidst redigeret af curls; 18-12-2011 kl. 15:19.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 15:09   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Modsat partshøringer, som ikke skal, men dog bør være skriftelige, så skal AFGØRELSER være skriftlige... eneste undtagelse er hvis det er en positiv afgørelse for en borger, men det kan vi vidst ikke kalde et stop af en ydelse...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 18:29   #13
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sniffe Se meddelelser
Hej Kio
Du har fået super vejledning her, indtil nu.
Vil bare lige sparke en fodnote ind:
Du har ret til at svare med en oplysning om at: du har bemærkninger til Jobcenterets høring, men du har brug for hjæp til partshøringen.

Denne oplysning vil give dig lidt tid til at sammensætte et brev, og den vil også give dig tid til at sætte dig ind i alle de begreber og §§ der er for dine muligheder.
Jeg ved om nogen, hvordan smerter alene er stressende, og du får det bestemt ikke bedre af at være stresset, blot fordi du skal svare inden en bestemt dato.

Du kunne evt. skrive en dato til efter jul, hvor du selv mener, at du er "opdateret" på love og §§.

Og hold kontakten med os på K10 til at få mere hjælp.

Sniffe
Hej Sniffe

Tak for dit gode råd, det er værdsat.

Desværre er det ikke muligt, da jeg efter råd her inde fra, i dag har sendt en email (har fået en email-kvittering), og i morgen tager ned og aflevere præcist de samme kommentarer i form af brev personligt, så jeg kan få en kvittering på at de har modtaget den.

Den skal jo leveres inden d. 23-12 og jeg aner ikke hvornår der er juleferie derinde. Modtog brevet i går lørdag, og det skulle ikke ane mig at der er ferie lukket hele næste uge, der stå intet om ferielukning inde på deres site: www.jobnet.dk/København/Sygedagpenge

Iøvrigt starter kvindehåndbold lige nu

God Jul.

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 18:35   #14
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Modsat partshøringer, som ikke skal, men dog bør være skriftelige, så skal AFGØRELSER være skriftlige... eneste undtagelse er hvis det er en positiv afgørelse for en borger, men det kan vi vidst ikke kalde et stop af en ydelse...
Hej Ricky.

Må det så betyde, at når de modtager mit svar i morgen mandag, og så beslutter at se bort fra min kommentarer, så skal jeg have et brev om, fra hvilken dato, de beslutter jeg ikke mere er sygemeldt på ?

Jeg mener, kan de finde på at skrive et brev til mig om at nu er du ikke mere sygemeldt Kim, og det gældende fra f.eks mandag d 26 dec 2011, og jeg så først modtager brevet fredag d 30 dec 2011.

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 18:37   #15
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej Kio

Rigtig god vejledning, du allerede har fået fra Ricky.

Vil blot sige, at jeg synes også, at revalidering (ligesom Popiae nævner) må være mulighed for dig. Hvis de mener, at du har et varigt nedsat arbejdsevne i det fag, du er i, så må revalidering være muligheden. (revalidering nævnes i et af punkterne i § 27 i sygedagpengeloven) Fleksjob kan først komme på tale, hvis alle andre muligheder er afprøvet (såsom revalidering, hvis muligt).

Hvis du mener, der mangler noget i de oplysninger, som du har fået vedlagt i dit partshøringsbrev, så få fat i oplysningerne (f.eks. nyere lægeoplysninger som kommunen ikke har/eller ikke er opmærksom på). Eller blot kommentere på de ting i de vedlagte akter, som du mener ikke er rigtigt/eller vil tilføje noget.

Selve afgørelsen vil du så få efter partshøringen. (hvis de giver afgørelsen mundtligt, så bed gerne om at få den skriftligt, da de skal begrunde deres afslag på forlængelse af sygedagpenge).

Forvaltningsloven § 23
:
§ 23. Den, der har fået en afgørelse meddelt mundtligt, kan forlange at få en skriftlig begrundelse for afgørelsen, medmindre afgørelsen fuldt ud giver den pågældende part medhold. En begæring herom skal fremsættes over for myndigheden inden 14 dage efter, at parten har modtaget underretning om afgørelsen.
Hej curls

Takker og bukker for dine gode råd.

God jul.

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 18:46   #16
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Hej Ricky.

Må det så betyde, at når de modtager mit svar i morgen mandag, og så beslutter at se bort fra min kommentarer, så skal jeg have et brev om, fra hvilken dato, de beslutter jeg ikke mere er sygemeldt på ?

Jeg mener, kan de finde på at skrive et brev til mig om at nu er du ikke mere sygemeldt Kim, og det gældende fra f.eks mandag d 26 dec 2011, og jeg så først modtager brevet fredag d 30 dec 2011.

Mvh Kim
Det kan jeg ikke forestille mig (men vil intet udelukke mht. kbh's kommune)

Om ikke andet, så skal de jo svare på de ting vi påpeger i partshøringen, og der er jo den krølle at du jo skriver til dem, at hvis de ikke følger din henstilling, så skal de betragte brevet som en klage
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 19:19   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Hej curls

Takker og bukker for dine gode råd.

God jul.

Mvh Kim
Hej Kim,

Hvad med din fagforening 3F har de ikke også kunne hjælpe dig med evt. rundbordsamtaler med din sbér undervejs ? og klagen ikke mindst. Den peger dog på det rigtige indtil videre. Vær ganske rolig, de fleste af os, der har være under sygedagpengeloven, har ikke kendt til forlængelsesreglerne, dem lærer man først om når man er på vej ud.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 20:13   #18
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Kim,

Hvad med din fagforening 3F har de ikke også kunne hjælpe dig med evt. rundbordsamtaler med din sbér undervejs ? og klagen ikke mindst. Den peger dog på det rigtige indtil videre. Vær ganske rolig, de fleste af os, der har være under sygedagpengeloven, har ikke kendt til forlængelsesreglerne, dem lærer man først om når man er på vej ud.
Hej Enteneller

Hvad er en sbér ? (hehe)

Jo, da jeg i 2008 fik min nakkeskade og blev sygemeldt og rendte til undersøgelser på hospitalet og sagen kørte hos Arbejdsskadestyrelsen, tog jeg kontakt til den daværende Socialrådgiver i min afd. Jeg har været medlem dernede i over 20 år og kendte alle sammen, bare ikke hende.

Hun var ikke fem flade frikadeller værd, mere inkompetent Socialrådgiver skulle man lede længe efter, mødet tog ca 2 min, der var ikke noget at komme efter sagde hun dengang.

Jeg kan lige nu se at der er kommet en ny, hende kender jeg ikke.

Pga vores økonomi, meldte jeg mig ud af den faglige afd. for ca 1 år siden så jeg sparer ca 450 kr pr mdl, og et krav er at man er medlem af den faglige del for at få hjælp.

God Jul.

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 20:29   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Kio,

En sbér er en sagsbehandler for dig i jobcenteret, som du og alle andre har jeg også haft en del, men vi kan jo stadig trods alt stille krav til dem, så det er det jeg spørger til i din sag.

Ok med fagforeningen, det har heller ikke virket for mig, men hvad kan du så gøre !?? Venter du kun på et stop af spd. eller tænker over forlængelser ? Disse skal retmæssigt være i forhold til sdp. loven:http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2011, 21:01   #20
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Kio,

En sbér er en sagsbehandler for dig i jobcenteret, som du og alle andre har jeg også haft en del, men vi kan jo stadig trods alt stille krav til dem, så det er det jeg spørger til i din sag.

Ok med fagforeningen, det har heller ikke virket for mig, men hvad kan du så gøre !?? Venter du kun på et stop af spd. eller tænker over forlængelser ? Disse skal retmæssigt være i forhold til sdp. loven:http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Hej Enteneller.

Undskyld, men jeg forstår ikke hvad du mener.

God Jul.

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter København: liste over sagsbehandlere, læger, mm. man skal undgå. Lotte68 Skal kommuner ikke overholde loven? 186 03-01-2018 18:17
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41
Brev fra jobcenter... annagw Alt det andet 13 11-08-2010 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension