K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2012, 22:43   #1
Den nye
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Den nye er ny på vejen
Fleksjob- hvordan griber jeg det an?

Hej alle sammen. Ja nu har jeg meldt mig ind her da jeg nok er ved at skulle have et fleksjob. Lidt om mig. Jeg er en kvinde i starten af 30`erne, født handicappet (som altså er livsvarigt) og akademisk uddannet. Jeg har været sygemeldt siden november 2010 da jeg dengang arbejde på fuld tid - hvilket til sidst brast sammen da mit handicap spillede for meget ind. Jeg er pt. i praktik - en praktikplads jeg selv har fundet - da jobcenteret ikke magtede at finde noget. Har pt. været i praktik siden starten af januar og er intet mindre end lykkelig!! Super job, super opgaver, super hensyn, super chef og kollegaer...ja jeg er virkelig faldet til. Nu lyder det så som om min arbejdsgiver gerne vil beholde mig. Vi har snart møde med jobkonsulenten igen og overvejer at spørge om det er muligt jeg kan få tilkendt et fleksjob. Og nu er det så jeg ikke rigtig ved hvad der skal ske. 1) Kan jeg nægtes et fleksjob? 2) I så fald hvorfor? 3) Kan jobcenteret kræve anden arbejdsprøvning selvom min praktik forløber uden problemer? Det der gør at et fleksjob virker som en oplagt løsning er at 1) jeg kan maksimalt oppebære 30 timer om ugen - ellers brænder jeg sammen 2) jeg har bedre mulighed for at beholde de hjælpemidler jeg er blevet tilkendt i forbindelse med praktikken.

Er nogle her søde at guide mig/ruste mig lidt? Jeg ville allerhelst arbejde 37 timer, men jeg kan ikke og ar indset det ikke vil gå. Men jeg VIL arbejde og når nu jeg har en arbejdsgiver....er det så en smal sag eller kan det blive en langtrukken affære?

Kærlig hilsen og på forhånd tak fra

Den nye
Den nye er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 23:06   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Det kan sagtens blive en langtrukken affære selvom du har et fleksjob på hånden.

Hvad siger dine lægepapirer ifht fleksjob? Støtter de op om nedsat tid?

Du skriver, at du maksimalt kan oppebære 30 timer. Er det hvad du har arbejdet i din praktik og er det effektiv arbejdstid? Hvis det er effektiv arbejdstid, så må jeg indrømme, at chancerne for et fleksjob nok er små. Du vil formentlig vurderes til at kunne klare dig på egen hånd på ordinære vilkår. Folk får besked på at klare sig selv helt ned til 20 timer, så hvis du kan klare 30....

Men det er bare min umiddelbare tanke. Der kommer formentlig flere med større kendskab til fleksjob.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 23:08   #3
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Har du andre skånehensyn end nedsat tid? - hvis ikke tror jeg de vil sige du kan leve af de 30 timer altså som deltidsansat - det er der så mange der gør - deriblandt mig selv inden min ulykke....

Er du arbejdsprøvet i andre sammenhænge?
Er din situation stationær og er du uden yderligere behandlingmuligheder?

Skal vide lidt mere for at hjælpe ;-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan griber jeg det an?? ( erstatning ) SanneHansen Dit og Dat 6 29-06-2012 08:16
Fleksjob, hvordan... Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 7 21-12-2009 15:30
hvordan griber jeg det an? tije At søge førtidspension 31 17-08-2009 11:03
fleksjob hvordan?? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 1 15-06-2009 21:02
Hjælp, hvordan griber jeg det an? Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 27 09-11-2008 18:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension