K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2011, 16:26   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg har også kun haft samtaler på cirka 15-20 min
ellers skal man bestille en dobbelt tid
det synes jeg også er fint nok
en læge er ikke en psykolog

skal selv til møde i denne måned med egen læge
har ikke været til møde over et halvt år
men via e konsultation, har vi hele tiden lavet en opdatering på det hele
men også egen sygeplejerske fra psykiatrien, som jeg har møde med hver måned
samt jeg bare kan ringe til
Min egen læge er jo ikke uddannet til noget omkring psykiske lidelser
men har været en fin støtte hele vejen omkring mine fysiske problemer
er også ham der er sendt mig rundt til en masse undersøgelser
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 16:28   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Det tror jeg simpelthen ikke på at der er en regel om. Altså at en læge ikke kan afsætte en dobbelttid til en patient.
Hvor har du det fra?
man kan altid bestille en dobbelttid
så det passer ikke, at læge skal sende en videre i systemet
hvis det tager længere tid end 15 min
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 21:44   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er rigtigt nok, en læge må ikke afsætte dobbelttider, det er stoppet fra sygesikringen..

Eller, det må de gerne, men de vil kun få løn for den ene tid...

Men man må gerne lave en tid hver dag til gengæld...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 11:11   #14
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Istedet for at påstå det ikke passer, så kunne man jo lige prøve at google det! Se fx her eller her

Hvis man kan få hjælp af sin læge i de 10-15 min der er sat af til konsultation er der jo ikke noget problem, men et direkte samtaleforløb er, ihvertfald i nogen regioner, sparet væk.

Et samtaleforløb hos en praktiserende læge har vel oftest været til netop at få vendt livssituationen ifbm fx en livskrise og ikke til folk med tungere psykiske problemer, så at lægen ikke direkte er uddannet til at håndtere mere alvorlige psykiske lidelser er ikke så relevant i denne sammenhæng, hvor lægen fohåbentligt i forvejen vil have sendt en patient med en mere alvorlig psykisk lidelse videre til enten psykolog eller psykiater.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 14:13   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Håber bevisbyrden kunne jo også vende den anden vej...

Der til har jeg ikke set en eneste sige at det ikke passer, jeg har set mennesker gøre som jeg fortælle at det har de ikke oplevet, og en fortælle at denne simpelthen ikke tror på det (og det er der da ikke noget galt i ikke at gøre)

Der til er det galamatias, i det det faktisk er blevet anbefalet at øge tiderne fordi 15 min ikke er nok især for de svageste, yder mere er der konsultationer som kræver dobbelttider, også uden de behøver have noget med psyken at gøre, bla ifb efterfødsels undersøgelser, og derfor er det super svært at tro på
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 15:37   #16
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Håber bevisbyrden kunne jo også vende den anden vej...

Der til har jeg ikke set en eneste sige at det ikke passer, jeg har set mennesker gøre som jeg fortælle at det har de ikke oplevet, og en fortælle at denne simpelthen ikke tror på det (og det er der da ikke noget galt i ikke at gøre)

Der til er det galamatias, i det det faktisk er blevet anbefalet at øge tiderne fordi 15 min ikke er nok især for de svageste, yder mere er der konsultationer som kræver dobbelttider, også uden de behøver have noget med psyken at gøre, bla ifb efterfødsels undersøgelser, og derfor er det super svært at tro på
Bevisbyrde?

Det er muligt at du tolker "Det tror jeg simpelthen ikke på" anderledes end mig, men for mig er det det samme som at sige, at det ikke passer....uanset har man altid mulighed for selv at google tingene hvis man ikke tror på det andre skriver - så er den vel egentligt ikke længere....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 08:14   #17
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej Alle

Tak for jeres besvarelser.

Jo jeg skriver dagbog. Den er dog ikke lige så udførlig (endnu) som de andre gange jeg har været i arb.prøvning. Der er jo ikke så meget at skrive om.

Og jeg må indrømme at jeg er ved at være godt p.... træt af at skulle bruge tid og ressurcer på at skrive dagbog, til et jobcenter, der gang på gang end ikke gider læse den. De sidste gange har man tydeligt kunne se i jobcentrets afgørelser at de kun har skimtet den første uges tid.
- man kan jo ikke tvinge nogen til at læse det...

Jeg kan heller ikke længere helt forlies med at jeg igen igen skal "udlevere" mig selv, for de "lytter" jo ikke til de skrevne alligevel. Ja for den sags skyld heller ikke til det jeg siger.

Eks. til det møde vi havde her i sidste uge, hvor jeg hørte at jeg var i match 1 gruppen, da talte min jobkonsulent konstant om depressioner.

Jeg måtte spørge på et tidspunkt, hvorfor det hele tiden blev nævnt. Jamen, var svaret, du får jo anti-dep. og du er gråd labil.
Ja, svarede jeg. For tusinde gang, jeg er ikke depressiv! Jeg får anti-dep. for ikke at falde i det "sorte hul" (for ikke at blive det -igen). For at holde mig oppe, fordi jeg er så KED AF min situation. Der er pokkers til forskel. Og jeg er grådlabil JA, det hænger sammen med mit piskesmæld. Det er bare en af generne!!!

Og som jeg også fik sagt, så er jeg bekymret fordi jobkon. får dette depression til at fylde det hele og det der virkelig fylder er jo mit kroniske piskesmæl og ditto hjernerystelse. - kan desværre ikke huske hvad eller om der blev svaret.

Een af Jer skriver at jeg bestemt ikke høre til i gruppe 1. Hvordan får jeg overbevist jobkon. om dette?

Tak til jer og god dag
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 10:14   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det har faktisk ikke ret meget med at tolke at gøre, det har noget at gøre med at man i forums skal passe meget på med at tillæge andres ord en mening som måske slet ikke er der, man skal læse hvad der står og ikke hvad man gerne vil tolke der skal stå.

Jeg tror ikke på folk bliver behandlet dårligt i det kommunale system.

Det er løgn folk bliver behandlet dårligt i det kommunale system.

Det er 2 forskellige udtalelser, at sige det er løgn er det samme som at sige at man (tror) man ved, mens ikke at tro på er det samme som at sige at man ikke ved det, men ikke kan forestille sig at det er sandt.... kan du se forskellen?

Det kan sagtens være der er tænkt det er løgn, men det kan værgen du eller jeg vide efter som vi ikke er tankelæsere, og derfor skal man passe meget på med at tillæge ordene en anden betydning end det der står.

Mht at google, så brugte jeg faktisk en time på det, og jeg har endnu ikke set et eneste sted hvor myndighederne har skrevet at lægerne kun får honorar for en konsultation, og ikke for dobbelt, og jeg har oven i været hele den vedtagede sundhedsplan i gennem (fandt den på region nords hjemmeside, den ligger endnu ikke på sundhedsministeriets side, eller det gjorde den ikke for et par dage siden og den er meget meget lang)
Jeg valgte at gå lidt mere i dybten med det fordi jeg fandt en artikel med samme påstand, men jeg har altså ikke set noget konkret.

Noget jeg ikke er ene om, der står intet sted i dine links at dobbelttider kun giver honorar for den første halvdel af tiden, der står kun at lægerne skal skære ned samtaleterapien, der til fremgår det ikke særlig tydeligt i de 2 links, om det er de alm praktiserende læger psykiatere psyk-sygehuse eller?? der skal skære ned.

Så efter en masse læsen er jeg faktisk ikke blevet en prut klogere på om lægerne får honorar for 2*15 i rap (dobbelttider) eller om de ved dobbelttider max får for 15 min, for jeg har stadig intet sted læst værgen at de gør, ej heller at de ikke gør.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det her rigtigt ? pippi75 Spørgsmål ang fleksjob 11 04-09-2012 23:32
kan det være rigtigt? tumnus Alt det andet 2 26-06-2012 18:25
Kan det være rigtigt? Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-09-2011 22:52
er det rigtigt.. pruttenQ34 Alt det andet 4 22-06-2009 08:44
er det rigtigt!!!! Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 1 23-07-2008 21:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension