K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2015, 22:15   #11
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Janne G Se meddelelser
Der er dog én ting, som jeg ikke forstår vedr. virksomhedspraktikken - eller forløbet inden opstarten på praktikken. Min daværende sagsbehandler præciserede ikke i henvisningen til anden aktør, hvilke skånehensyn der specifikt skulle tages i forbindelse med praktikperioden. Dette kan da kun karakteriseres som en "fodsejl" fra sagsbehandlerens side, eller?

I august 2014 udarbejdede den kommunale træningsenhed såvel en fysioterapeutisk samt ergoterapeutisk funktionsevnevurdering, som tydeligt beskriver mine skånebehov. Er disse vurderinger ikke gældende i forbindelse med afprøvning af arbejdsevne, eller?

Jeg tænker, det kan da ikke være rigtigt, at jagtsæsonen er gået ind for mit vedkommende - og Jobcenteret bare kan skyde løs på frit vildt (mig) i henhold til arbejdsprøvning/virksomhedspraktik. Med andre ord, der skal vel på forhånd tages hensyn til mine diagnoser, skånebehov med videre. Det handler vel ikke blot om at prøve sig frem og se, om det går? I så fald knækker jeg sammen fysisk.

Der må da være regler på området. Kan bare ikke finde dem?
Du kan selv medbringe beskrivelserne til anden aktør, så i kan arbejde ud fra dem som udgangspunkt... det tror jeg de vil blive glade for, så de heller ikke er på så bar bund som ellers.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 22:17   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Her er betingelserne...

Kære Janne G

Førtidspension.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

Fleksjob.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Rehabiliteringsteamets sammensætning.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Invalidebil viden om
http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ight=Stoktofte

Her skal du tænke 6 år frem.

Mit råd med dine diagnoser: søg om automatgear, kabinevarme, varme i sæder.

Grundet din uhyrlige beretning om dit forløb, har jeg kørt din beretning over i min tråd, hvor jeg indsamle viden om behandling uden succes eller i værste fald, forværringer.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=322083#post322083

Hilsen Peter

PS Jo, jagten er gået ind på dig: "Jeg tænker, det kan da ikke være rigtigt, at jagtsæsonen er gået ind for mit vedkommende"

Fordi, at alt hvad der foregår nu omkring din situation handler kun om at få dig tilknyttet til arbejdsmarkedet på fuld tid.

Det opdager du hen ad vejen, endda på skrift. Nøjagtig, som sclerosepatienter.

Du må ikke være naiv, langt de fleste, som omgiver dig i din sociale kommunale sag, har ikke den mindste viden eller indsigt i dine diagnoser endsige konsekvenserne deraf. Derfor råder vi som vi gør, du skal selv køre dig sag og sikre dig at alle oplysninger er til stede og at de er korrekte. Ellers spilder du meget kostbar tid, som du først opdager senere i forløbet.

Det du er i gang med er udviklingen af din arbejdsevne i juridisk forstand.

Du beskriver det jo selv klart og tydeligt:

"Men jeg har ALDRIG oplevet en system så ineffektivt og inkompetent, som jobcenteret i min kommune. Jeg har ingen sammenlignings grundlag - men er du gal, når man har jobbet indenfor det private i mange år - tror man, at man er havnet i Zimbabwe. Har indtil videre kun oplevet én hamrende dygtig og utrolig proaktiv sagsbehandler (i perioden fra den 4. december 2013 til nu). "

Sidst redigeret af phhmw; 26-02-2015 kl. 22:26.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 22:19   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er også dit ansvar at sørge for at anden aktør kender dine skånebehov.

Du har vel være med i processen med at vælge praktiksted og underskrevet en praktik aftale? Er skånebehovene ikke beskrevet i den?


p.s. sad lige og kiggede i min egen praktikaftale og kan se at i vejledningen til praktikaftalen (Vejledning AB 106 http://www.kl.dk/Vejledninger-og-var...dsats-id35195/) er en klagevejledning hvis du ikke er enig i afgørelsen om tilbuddet.

Sidst redigeret af Akvamarin; 26-02-2015 kl. 22:37. Årsag: ps
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 10:59   #14
Janne G
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2014
Lokation: Frederikssund
Alder: 61
Indlæg: 23
Styrke: 11
Janne G er ny på vejen
Akvamarine, anden aktør er informeret om mine skånebehov.

Jeg blev tilknyttet anden aktør primo november 2014. Da det ikke lykkedes dem at finde et praktiksted før medio februar, slog jeg til, da det nuværende dukkede op. Var til samtale med virksomheden den 13. februar og startede i mandags den 24. februar.

Kanon virksomhed, utrolig søde kollegaer og så videre. Intet at klage over i den forbindelse, snarere tvært i mod.

Anden aktør er bestemt også absolut okay.

Men det er Jobcenteret, som på ingen måde agerer proaktivt eller målrettet.

Fik en opringning i går fra en ny sagsbehandler. I øvrigt den 4. indenfor en periode på 15 måneder! Hurra, hvor det går. Hun fortalte, at jeg selv skulle finde de korrekte hjælpemidler og maile prisen til Jobcenteret, hvorefter de ville sende en rekvisition.

Så lige i mine papirer, at den forrige sagsbehandler havde skrevet, at jeg i forbindelse med praktikstart, skulle have hjælp fra en ergoterapeut i henhold til hjælpemidler. Halløj, det har Jobcenteret da vist lykkelig glemt at foranledige.

Jeg har ikke underskrevet aftalen endnu, da jeg ville have forsikring om, at hjælpemidlerne var på plads.

------------------------------------------


Peter, automatgear, sædevarme og kabinevarme er et must. Derudover skal bilen have en vis højde, så jeg ikke skal kravle ind.

Du kan tro, at jeg ikke længere vil agere naivt - og tro, at Jobcenteret udelukkende vil mig det bedste. Den 10. marts har jeg et telefonmøde med en specialkonsulent fra DUKH, da de undrer sig over sagsforløbet. Derudover har jeg booket en tid hos advokatfirmaet Elmer & Partnere, da jeg vil ha' styr på samtlige juridiske aspekter i min sag.

Vedr. min beretning om fysioterapeutisk behandling - vil jeg gøre dig opmærksom på, at min nuværende fysioterapeut, som er tilknyttet min reumatolog og privatklinikken - er fantastisk. Den understøttende behandling og træningsmetoderne, som han benytter hjælper mig virkelig. Når jeg skal lære en ny øvelse, optager han mig på min iPhone, så jeg har træningsprogrammet med hans guidelines på video. Super manual. Men den tidligere fysioterapeut, som var lokal, havde ikke kompetencer til at træne sådan én som mig. Det er utrolig vigtigt, at man finder den korrekte fysioterapeut, ellers går det helt galt. Det har jeg heldigvis nu :0)

Peter, jeg ville være lost, endda total lost, hvis jeg ikke havde et kompetent bagland af behandlere, herunder reumatologen, den praktiserende og fysioterapeuten, som tog og tilstadighed tager mine gigtsygdomme og mig alvorligt - også når jeg bliver ked af, at jeg ikke længere kan sejle kapsejlads og hoppe på nakken af en hest - eller blot genoptage mit gamle erhverv.
Janne G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 11:23   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Jeg har ikke underskrevet aftalen endnu, da jeg ville have forsikring om, at hjælpemidlerne var på plads
Godt. Og se da om du ikke kan få ergoterapeuten på. Hjælpemidler skal tit tilpasses brugeren og der kan være andre ting omkring indretning af arbejdspladsen sådan en kan hjælpe en med.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 13:32   #16
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat: "I august 2014 udarbejdede den kommunale træningsenhed såvel en fysioterapeutisk samt ergoterapeutisk funktionsevnevurdering, som tydeligt beskriver mine skånebehov. Er disse vurderinger ikke gældende i forbindelse med afprøvning af arbejdsevne, eller?"

Ved min virksomhedspraktik/udredning af arbejdsevne havde praktikstedet ingen ting modtaget til trods for der lå en rapport fra Ergoterapeut igennem flere mdr. i eget hjem.

Jeg udleverede denne rapport til praktikstedet, som herefter gav Kommunen besked på at udredning af arbejdsevne ville de ikke gå i gang med før end hjælpemidler var stillet til rådighed i virksomheden af Kommunen

Er det en mulighed for dig, at vise virksomheden fysioterapeutisk samt ergoterapeutisk funktionsevnevurdering ?
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 18:14   #17
Janne G
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2014
Lokation: Frederikssund
Alder: 61
Indlæg: 23
Styrke: 11
Janne G er ny på vejen
Det overvejer jeg også, Akvamarin. Hvis jobcenteret skulle nedlægge veto mod dette - får jeg gæster af visitationen den 10. marts. Så nupper jeg den med hende.

Ighk62, er da absolut en mulighed. Har dem liggende på min laptop, så ingen problemer der. Anden aktør har dog netp oplyst mig om, at hun har sendt al den dokumentation til virksomheden, som hun havde modtaget fra Jobcenteret.
Janne G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 20:59   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er skønt og positivt..

Kære Janne G

... når man møder professionelle mennesker på sin vej.

Dem må vi ikke glemme at fremhæve, som du gør:

Vedr. min beretning om fysioterapeutisk behandling - vil jeg gøre dig opmærksom på, at min nuværende fysioterapeut, som er tilknyttet min reumatolog og privatklinikken - er fantastisk. Den understøttende behandling og træningsmetoderne, som han benytter hjælper mig virkelig. Når jeg skal lære en ny øvelse, optager han mig på min iPhone, så jeg har træningsprogrammet med hans guidelines på video. Super manual. Men den tidligere fysioterapeut, som var lokal, havde ikke kompetencer til at træne sådan én som mig. Det er utrolig vigtigt, at man finder den korrekte fysioterapeut, ellers går det helt galt. Det har jeg heldigvis nu :0)

Men gennem min erfaring med optræning og vedligeholdstræning sker det desværre ikke særligt ofte. Det koster tid, smerte og penge for patienten og samfundet, når de professionelle ikke kan opnå resultater.

Det glæder mig at du er i gode hænder.

Til din information om hvorfor han ikke kan tilbyde tilskud for sin behandling:

http://fysio.dk/praksis/Praksisdebat.../#.VPC-Fmadg4Y

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-02-2015, 21:54   #19
Janne G
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2014
Lokation: Frederikssund
Alder: 61
Indlæg: 23
Styrke: 11
Janne G er ny på vejen
Peter, jeg er blevet super bevidst om, at en fysioterapeut ikke blot er en fysioterapeut. Jeg tror, at det er lige så svært at finde en god fys, som det er at finde en nål i en høstak. Men her har jeg været utrolig heldig - og jeg har fundet fundet nålen ;0)

Fik en akuttid hos ham i eftermiddags - og han fik øjne så store som tekopper, da han så mine fingre og håndled (uden overdrivelse). Fik håndledssupporterne og besked på at holde "lapperne" i ro indtil smerterne forsvandt ved bevægelse. Men han tvivlede på, at jeg fremover kunne arbejde intensivt på en pc'er.

Samtidig fik jeg massage i nakken og ryggen, for at løsne muskulaturen - hvilket lettede på nakkesmerterne.

Anden aktør ringede til mig i formiddags og fortalte, at hun ville foreslå, at jeg gik ned i ugentlig timeantal fra 9 timer til 6 timer (2 x 3). Det gør jeg. Kan og tør i øvrigt ikke andet.

Jeg fik ligeledes talt med advokaten i telefonen, som fortalte mig, at jeg ikke skulle lade mig manipulere af sagsbehandlerne fra Jobcenteret. Jeg ville med garanti blive udsat for manipulationer omkring arbejdstid. I stedet for at gå i dialog med dem og forsøge at forsvare mig, skulle jeg rette henvendelse til min reumatolog og bede hende udarbejde et skriv (attesteret til mig og ikke jobcenteret), hvor hun beskriver, at mine gigtsygdomme forværres ved et øget timeantal (hvis dette bliver tilfældet). Efterfølgende skal jeg aflevere et kopi af skrivet i jobcenterets reception (med kvittering for modtagelsen) attesteret til sagsbehandleren.

Skrivet er juridisk gyldigt - også selv om det ikke er udarbejdet på en af KL's officielle dokumenter (lægeerklæringer/statusattester). Efterfølgende vil sagsbehandleren så sikkert plædere for, at man i så fald ikke kan afklare min arbejdsevne tilstrækkeligt, hvorfor jobcenteret ikke vil indstille min sag for rehabiliteringsteamet. Det skal jeg blot ryste på hovedet af, og bede hende om, at dokumentere dette på skrift. I så fald er det et afslag, som jeg kan anke. Alternativt søge førtidspension på det foreliggende grundlag.

Jeg er ikke i tvivl om, at jeg fremover skal tage action og hånd om min egen sag - og kommunikationen med jobcenteret vil fremover blive strickly business.

Heldigvis har såvel reumatolog, praktiserende læge samt min fys set mine fingre og håndled, så evidensen er på plads. Ikke at forglemme en opringning til 1813 (i forgårs nat), hvor jeg var ved at gå i brædderne af smerter (min praktiserende læge har ligeledes modtaget denne epikrise).

Men jeg er målløs, forundret og hamrende gal i skralden på det system, som jeg kun kan karakterisere som inkompetent og hamrende uanstændigt. Jeg tænker bestemt også på alle de sygdomsramte mennesker, som ikke har ressourcer til at kæmpe mod systemet - eller har økonomiske midler til at opsøge den bedste behandling hos speciallæger og øvrige behandlere. Eller de mennesker, som er så uheldige at havne i kløerne på en praktiserende læge, som er af den overbevisning, at han/hun er bedre til at diagnosticere end en speciallæge på det pågældende område - hvorfor patienten må kæmpe for at blive henvist - eller helt opgive projektet.
Janne G er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2015, 16:39   #20
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Du skriver længere oppe i tråden, at jobcentret bad dig om selv at indhente priser på relevante hjælpemidler. Med min erfaring med jobcentret, er det langt bedre at gøre tingene selv, frem for at få jobcentret indover. Jobcentret er så langsomme og inkompetente – at det gælder om at de gør så lidt som muligt.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension