K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2011, 15:24   #1
Massøren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Massøren er ny på vejen
Fortvivlet

Jeg er en kvinde på 36 år som nu skal starte om igen for 2. gang i mit liv. Da jeg var 25 år var jeg så uheldig at måtte stoppe mit arbejde p.g.a. et dårligt knæ.... Fik bevilliget revalidering og blev uddannet til sportsmassør og blev selvstændig..... Det var som et eventyr uden problemer med nogen af de (3) sagsbehandlere jeg havde & jeg havde ondt af alle dem som sad fast i systemet mens jeg bare skøjtede igennem.....
NU..... en skavank i ryggen jeg har gået med siden 20´erne men som ikke har voldt de store problemer er nu siden 1/9 2010 blevet kronisk(det er blevet godkendt) og det vurderes at jeg ikke længere kan være massør.

Tilstand : facetledssyndrom, irritation af bruskskive i rygsøjlen. har siden sygemelding været på DOLOL på høj dosis(16 stk/dag) trappede så meget ned at jeg endte på "efter behov"

Jeg har accepteret min tilstand ansøgte om revalidering... fik afslag da det blev vurderet at jeg sagtens kunne varetage div. ufaglærte jobs med skånehensyn.

Jeg er ikke bange for at vende tilbage på arbejdsmarkedet... rent faktisk er jeg næstren ligeglad med om jeg ender på et lager med skånehensyn... ser mig selv som meget samarbejdsvillig da jeg savner at komme ud og lave noget.

Problemet er nu

kommunen ville raskmelde mig.... men da jeg ikke var sikker på at jeg efter 6 mdr. ville kunne holde til at starte på 37 timer med det samme, da jeg endnu ikke har prøvet at leve med koniske skavanker og arbejde på fuld tid, ansøgte jeg om at komme i virksomhedspraktik under sygedagpenge.
Formålet med dette ville så være at jeg kunne afprøve de forslag som kommunen mente jeg kunne klare og på den må arbejde mig op på 37 timer... Skulle det ske at jeg ikke kunne klare det, havde jeg i det mindste gjort et forsøg og der kunne ændres i forløbet

Nuværende situation:

Afslag på virksomhedspraktik.... raskmelding fra d. 15/2....tvunget ud i 37 timers stilling... har snakket med min a- kasse som meddeler at hvis ikke jan kan garrantere X antal timer jeg kan arbejde... kan jeg ikke være i dagpengesystemet(dvs. jeg skal lyve) har fået beskeden af min sagsbehandler at hvis jeg efter kort tids arbejde får ondt i ryggen igen :"Så sygemelder du dig bare igen"

min ryg har hverken slidgigt bruskmangel eller er skæv... jeg er glad hvis bare jeg har et arbejde jeg kan leve af, gode kollegaer og en ledelse som behandler os ordentligt.
det eneste jeg beder om er hjælp til at finde ud af om jeg kan klare det... stille & roligt arbejer mig op til 37 timer uden frygt for at jeg igen hver dag skal fylde mig med de piller som er svære at trappe ud af for at kunne holde på et arbejde

Har siden beskeden fra kommunen i torsdags været på nettet, ringet rundt, tudet, været vred... faldt over denne hjemmeside..... HJÆLP mig

er det bare mig eller er det helt urimeligt
Der er mange der sidder mere fast end mig... har værrere skavanker end mig.... jeg har ikke lyst til at ende med værrere skavanker..... føler stadig at jeg har en rigtig god chance for at vende tilbage

HJÆLP MIG

Sidst redigeret af Massøren; 06-02-2011 kl. 15:39.
Massøren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 15:42   #2
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvad siger din læge?

Velkommen her på k10!
Din ide om praktik på sygedagpenge lyder da helt klart fornuftig.
Hvad siger din læge? Det er vigtigt at du har din praktiserende læges opbakning.
Du skrev "NU..... en skavank i ryggen jeg har gået med siden 20´erne men som ikke har voldt de store problemer er nu siden 1/9 2010 blevet kronisk(det er blevet godkendt) og det vurderes at jeg ikke længere kan være massør."
Hvem har vurderet at du ikke længere kan være massør? Hvordan er behandlingsmulighederne?
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 17:37   #3
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Massøren - og velkommen i det gode selskab.


Dejligt at se den positive indstilling du har omkring tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Det er et hårdt og nedslidende job at være massør, hvis ryggen ikke er velfungerende.
Du skriver, du har søgt revalidering - men fået afslag. I hvilken retning gik dine revalideringstanker?

Som Ida også har foreslået - kontakt din læge - måske kan du her hente hjælp til at få kommunen til at ændre afslag på virksomhedspraktik.

Omkring §§ kan jeg ikke hjælpe.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 17:48   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Massør.

Bliv her på DIN tråd fremover. Der kommer mange spørgsmål i fremtiden.
Sæt dig ind i følgende.:
http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Få ro på din situation..... ikke alt hvad der fortælles dig, er nødvendigvis sandt men ofte skal man finde løsningen når omgivelserne SKRIFTLIGT bliver tvunget til at fremkomme med løsninger. Her tænker jeg på din SB = kommunen.

Du nævner.: "Tilstand : facetledssyndrom, irritation af bruskskive i rygsøjlen. har siden sygemelding været på DOLOL på høj dosis(16 stk/dag) trappede så meget ned at jeg endte på "efter behov" som på kort og lang sigt er dit grundproblem.

Hvad har, og vil du/lægerne gøre ved det fremover? Det problem forsvinder ikke af sig selv..... har du modtaget nogen form for genoptræning?

Hvor bor du henne i landet.....Øst, Vest?

Læs her.: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 06-02-2011 kl. 17:56.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 19:40   #5
Massøren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Massøren er ny på vejen
[I]Ida Hvad siger din læge?

--------------------------------------------------------------------------------
Velkommen her på k10!
Din ide om praktik på sygedagpenge lyder da helt klart fornuftig.
Hvad siger din læge? Det er vigtigt at du har din praktiserende læges opbakning.
Du skrev "NU..... en skavank i ryggen jeg har gået med siden 20´erne men som ikke har voldt de store problemer er nu siden 1/9 2010 blevet kronisk(det er blevet godkendt) og det vurderes at jeg ikke længere kan være massør."
Hvem har vurderet at du ikke længere kan være massør? Hvordan er behandlingsmulighederne?

Ang. min læge har jeg helt klar hans opbakning...... vil efter at have siddet og kigget div. svar igennem kontakte ham igen

Min helbredstilstand: vurderingen om det ikke vil være hensigtsmæssigt at vende tilbage som massør kommer fra: egen Læge, Ringe rygcenter, lægekonsulenten og vigtigst mig selv.

Det eneste der måske kunne rette op på det vil være en operation, men da jeg har øget tendens til arvævsdannelse vil det kun være mulighed hvis jeg slet ikke kunne noget... andet end at ligge ned.

har deltaget i et super 12 ugers tilbud via kommunen som hed "PROFYS" udover hjælp til genoptræning, at komme ud og møde andre mennesker lærte jeg os´ meget omkring accept omkring min situation. De personer der kørte det skylder jeg meget... er sikker på at de var med til at hjælpe mig op på det niveau jeg er på nu.

Fedt tilbud( som kommunen selvfølgelig ikke vil køre mere pga. økonomi)

det eneste jeg kan gøre er at veligeholde min krop med div. øvelser styrketræning. som jeg altid har gjort

mht. smertestillende pga. mave/tarm problemer kan jeg ikke tåle gigtmedicin, det er derfor jeg tager dolol
Massøren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 19:43   #6
Massøren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Massøren er ny på vejen
Har altid haft det bedst med at arbejde med mennesker.... søgte om at blive socialpædagog.... ville arbejde med adfærdsvanskelige unge eller børn med down syndrom
Massøren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 19:46   #7
Massøren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Massøren er ny på vejen
phhmw Velkommen til.....

--------------------------------------------------------------------------------
Kære Massør.

Bliv her på DIN tråd fremover. Der kommer mange spørgsmål i fremtiden.
Sæt dig ind i følgende.:
http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Få ro på din situation..... ikke alt hvad der fortælles dig, er nødvendigvis sandt men ofte skal man finde løsningen når omgivelserne SKRIFTLIGT bliver tvunget til at fremkomme med løsninger. Her tænker jeg på din SB = kommunen.

Du nævner.: "Tilstand : facetledssyndrom, irritation af bruskskive i rygsøjlen. har siden sygemelding været på DOLOL på høj dosis(16 stk/dag) trappede så meget ned at jeg endte på "efter behov" som på kort og lang sigt er dit grundproblem.

Hvad har, og vil du/lægerne gøre ved det fremover? Det problem forsvinder ikke af sig selv..... har du modtaget nogen form for genoptræning?
se ovenover
Hvor bor du henne i landet.....Øst, Vest?

Jeg bor på Fyn

Læs her.: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141
Kigger på div. linksHilsen Peter
Massøren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 20:03   #8
Massøren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Massøren er ny på vejen
Har lige kigget mine dokumenter igennem.....

Er det korrekt at al dokumentation fra min læge skal komme direkte fra ham og vedlægges min resourseprofil???

Det eneste dokumentation der ligger af korrespondance mellem kommunen og ham er oplysninger om at der er foregået en telefonisk kontakt både mellem SB og læge.... Lægekonsulenten og Læge....
der forelægger ikke direkte udtagelser fra min læge.... kun fra rygcenter

ellers er det et referat fra SB omkring samtalen (andenhåndsigen)
og referat fra lægekonsulenten omkring samtalen mellem læge og lægekonsulent

er det kun i gamle dage at der skal forelægge en direkte udtalelse fra lægen???

selv den journal jeg sendte, da jeg i januar gled i sneen og røg ned på ryggen
er (dog korrekt ordlydende) skrevet på et nyt papir
Massøren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2011, 20:05   #9
Massøren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
Massøren er ny på vejen
til Peter

Bliv her på DIN tråd fremover. Der kommer mange spørgsmål i fremtiden.
Sæt dig ind i følgende.:
http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Linket virker ikke
Massøren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2011, 10:56   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Massøren Se meddelelser
Har lige kigget mine dokumenter igennem.....

Er det korrekt at al dokumentation fra min læge skal komme direkte fra ham og vedlægges min resourseprofil???
Skal og skal, ordet bør, er mere korrekt, for faktisk er det en vurdeing sin SB (sagsbehandler) skal tage... hvad er af relevant betydning og hvad er ikke. Det der evt mangler, altså det DU syntes mangler, er din opgave at sørge for ligger i din RP eller AEVJ (Ressourceprofil / arbejdsevnevurderingsjournal, som gerne er det samme)

Den nemmeste måde at gøre det på, er at gøre det til en irriterende vane at søge aktindsigt hver gang der sker noget nyt i din sag (du skal ikke forvente at kommunen selv sørger for det hvis du søger løbende aktindsigt, nogle er gode til det andre er ikke) og så laver du simpelthen din egen sagsmappe hjemme i din reol, hvor du har alt liggende, inklusiv div lægelige dokumenter. Den kan du jo aå tage kopier af og medsende, i det omfang du mener det er relevant.

MEN du kan altså også søge aktindsigt hos din læge ol relevante steder, og den vej få de dokumenter der mangler i din sag, disse sørger du selvfølgelig for at tage en kopi af, som du aflevere mod kvittering på din kommune (så kan de ikke komme og påstå at de ikke har fået dem for di kan bevise det modsatte)

Mht dok direkte fra din læge er svaret både ja og nej, nej fordi speciallægers udtalelser er lige så gode, hovedsagen er at det er en der er udd´et læge, og på det led er det ja, for det at du kommer og siger fx. at du ikke har sovet i nat, er kommunen hamrende ligeglade med, og kan tisse alt det på de gider, for det er ikke dokumenteret af en korrekt udd´et fagperson, du akn sige en masse, men uden dok, er det ubrugligt, altså med mindre kommunen lige syntes at de kan bruge det til et eller andet... så kan de lige vurdere at det er vigtigt, og der ved bruge det
Det er netop en af de helt store problemer med systemet, kommunen kan vurdere som det passer dem, også vurdere det sik modsatte af hvad lægerne siger, for alle afgørelser bygger på en konkret vurdering, og vurdere de, så er det altså lov, slut basta (og så gælder det om at anke og klage og... råbe rigtig rigtig højt)

Du bør læse "Bog om hvordan man vurdere arbejdsevnen" og finde formularen til aktindsigt. Bække dele finder du under nyttige links, de små grønne faner i toppen af denne side.
Bog om hvordan man vurdere arbejdsevnen, finder du som nr 9 talt nede fra, hvis du starter lige over kapitlet: "Skemaer til at Printe ud"
Lige under "Skemaer til at Printe ud" finder du aktindsigten

Som ny i system syg system, er der rigtig meget man bør læse lære og sætte sig ind i, det virker totalt uoverskuligt, når du åbner din bibel: "Bog om hvordan man vurdere arbejdsevnen" Vil du sige hold da k...t det får jeg ALDRIG kæmpet mig i gennem, og huske det hele kan jeg da slet ikke.

Rolig rolig *ss* du behøver ikke kunne huske, men den med lige at læse det i gennem (uden huske det hele brillerne) er slet ikke så tosset, for så kan man huske at man vist nok har læst et eller andet om, og så er det faktisk meget nemmere at finde, der til så lærer man det stille og roligt hen af vejen, og her på siden er man øhe de fleste rigtig søde til at... nå LUM (eller hvem det nu er) har ikke lige kunnet huske, og ikke 2 dage til at lede efter det i, men henvist til at det står et eller andet sted, så smider jeg da lige link til det, for jeg kan huske det (og det er faktisk noget af det jeg elsker ved denne side, det er ok at være som man er så længe man ikke jokker på andre på en negativ måde)
INGEN kan huske det hele, men det betyder ikke at det man så husker er ubrugligt, værgen når det er ens egen sag eller andres, så du behøver ikke gå i panik, det er helt ok at spørge, lige som søge maskinen er et godt redskab, for den giver svar på mange ting
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp jeg er fortvivlet!!! dezi Dit og Dat 13 02-02-2013 23:27
Syg ... Fortvivlet ... Og hvad nu ? JustFoundMe Alt det andet 3 20-08-2011 11:40
nyt fortvivlet medlem... rygsæktysker Alt det andet 2 21-11-2010 14:33
meget fortvivlet Ole-Oliver Spørgsmål ang fleksjob 1 02-09-2009 20:41
Fortvivlet... Dorthemusen Alt det andet 10 29-01-2009 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension