K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2012, 17:55   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Selfølgelig skal man have lov at have et socialt liv, og deltage i hobbies når man er syg...lidt livskvalitet skal der være.

Jeg har jo selv været møllen igennem, og ville aldrig kunne have magtet at have så aktiv en fritid samtidig med jeg var i jobtræning / udredning....og kan dårligt klare det nu her på mit 3 år som førtidspensionist.

Personen vil helst at det ender med en pension, men grundet de nye regler som træder i kraft 2013 er det jo nærmest umuligt, så det ender vel med en flex ? Jeg syntes jo bare at personen skal passe på ikke at få en skæv vurdering af sine ressourcer, da vi alle ved hvor hurtigt man kan blive kørt ned, og kræfterne slippe helt op.
må indrømme at det er helt op til ham selv, men ja hvis det er pension vi snakker om. så glem det hvis vi snakker om 3 timer og dagen
og ja ens social liv tæller med og vil tælle endnu mere med i den nye reform
når man vurdere. for ja social liv kan laves om til arbejdesevne
i hvertfald i følge systemet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 18:34   #12
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
Hvis det virkelig er rigtig, at ens sociale liv tæller med og vil gøre det endnu mere i den nye reform, er det lidt skræmmende for mig.

Jeg har selv tænkt tanken, men vidste ikke, at den nu er reel.
Jeg går på en slags skole for folk med psykiske lidelser og det er en af de største fornøjelser og glæder i min hverdag.
Selv kommunen skriver (og tilbyder), at der er forskellige tilbud til sådanne som jeg., for ikke at isolere sig og danne og få et netværk.

Jeg tænker nu, om jeg skal holde mig væk :-/
Det ville være et stort tab for mig, men hellere det end at ryge om igen med revurdering og alverdens pres og rædsler, som jeg ikke ville holde til og ud...
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 19:55   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Contanie....

Tror ikke du behøver at bekymre dig....

Der er stor forskel på om en person går ud og laver noget...der kan samlignes med et arbejde....og på om man deltager i noget for feks at personen ikke skal isolere sig...

Så jeg tror bestemt ikke at du skal bekymre dig over det du deltager i....

Kommunerne er jo nød til at skæve til hvad det er folk de laver i deres fritid...man frakender jo heller ikke alles førtidspensioner bare det at folk selv går ned og handler ind...da det jo også er en form for "arbejde"....

Hvis du stadig skulle være i tvivl om hvad du må og ikke må....så vil jeg forslå dig at du skriver et brev til kommunen hvor du spørger ind til det...

Du kunne evt spørge ind til om det "projekt/skole" du går i....om det er okay eller ej....

Så du kan få det på skrift at det er okay...

Det kan godt være at du lige skal vente lidt med at skrive til dem....da alle de nye regler ikke er vedtaget endnu....og man ikke ved om der evt kommer små ændringer til forslaget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 20:28   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Contanie Se meddelelser
Hvis det virkelig er rigtig, at ens sociale liv tæller med og vil gøre det endnu mere i den nye reform, er det lidt skræmmende for mig.

Jeg har selv tænkt tanken, men vidste ikke, at den nu er reel.
Jeg går på en slags skole for folk med psykiske lidelser og det er en af de største fornøjelser og glæder i min hverdag.
Selv kommunen skriver (og tilbyder), at der er forskellige tilbud til sådanne som jeg., for ikke at isolere sig og danne og få et netværk.

Jeg tænker nu, om jeg skal holde mig væk :-/
Det ville være et stort tab for mig, men hellere det end at ryge om igen med revurdering og alverdens pres og rædsler, som jeg ikke ville holde til og ud...
Nej overhovedet ikke
samt det er en del af din behandling
så nej det må du endelig ikke stoppe med
der findes jo også masser af støttecenter rundt omkring
det kan man udmærket gå til

men hvis du bruger en masse tid på sjov i din fritid, kan det skade din sag
eller er ved at male hele huset, men man dårligt kan gå ned til kommunen
hvis man så siger man overhovedet ikke kan noget som helst og slet ikke arbejde
det er på den måde det skulle forståes

men i følge loven tæller det sociale med når der skal vurderes om pension
husk lægepapir kun er 1 punkt ud af de 12 i en ressourceprofil
også om man kan bo for sig selv eller man skal bo på bosted
det er sådan nogen ting som nok vil veje endnu tungere fremover

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-11-2012 kl. 20:35.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 21:19   #15
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
Okay web ;-)

Jeg tror godt, at jeg kan følge dig, men tiderne er jo ligesom lidt meget usikre.
Derfor holder jeg lav profil alle vegne undtagen lige skolen.

Hvis jeg på et tidspunkt henvender mig til kommunen, så bliver det anonymt og mens jeg skriver det her, tænker jeg allerede, at det er en dårlig ide.
Måske fokus så netop bliver rettet hen på 'os'.

@ MTVRV1

Jeg e r på FP og skolen er derfor ikke en del af 'behandling'.
Den er netop sjov i min hverdag...
Igen. Hvis der skal kikkes på det, så må jeg jo holde op med at have et socialt liv
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 23:25   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Contanie Se meddelelser
Okay web ;-)

Jeg tror godt, at jeg kan følge dig, men tiderne er jo ligesom lidt meget usikre.
Derfor holder jeg lav profil alle vegne undtagen lige skolen.

Hvis jeg på et tidspunkt henvender mig til kommunen, så bliver det anonymt og mens jeg skriver det her, tænker jeg allerede, at det er en dårlig ide.
Måske fokus så netop bliver rettet hen på 'os'.

@ MTVRV1

Jeg e r på FP og skolen er derfor ikke en del af 'behandling'.
Den er netop sjov i min hverdag...
Igen. Hvis der skal kikkes på det, så må jeg jo holde op med at have et socialt liv
ok når du er på FP, så glem alt om og bare nyd den mulighed du har fået, for at være mere social. hele grunden til kommunerne har støttecenter så folk på FP kan få et socialt liv.

husk denne tråd handler om hvad man kan tillade sig mens man søger fleks eller FP
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 23:41   #17
Staccato
På vej til at lære K10
 
Staccatos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2012
Lokation: Sjælland
Indlæg: 5
Styrke: 0
Staccato er ny på vejen
Sagsbehandler behøver vel ikke få at vide alt hvad man laver i sin fritid. I dette omtalte tilfælde tror jeg det ville være bedst at tie stille med det, hvis der søges om fleksjob eller pension.
Staccato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 11:31   #18
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ok når du er på FP, så glem alt om og bare nyd den mulighed du har fået, for at være mere social. hele grunden til kommunerne har støttecenter så folk på FP kan få et socialt liv.

husk denne tråd handler om hvad man kan tillade sig mens man søger fleks eller FP
Jeg ved godt, hvad tråden handler om, men er nervøs alligevel.
Hvis man er FP'er efter 03, så kan ens sag jo blive revurderet...
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 11:34   #19
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
I denne praksisundersøgelse side 15

Står bla.

Kommunerne skal forsat være opmærksomme på at arbejdsevnen ikke uden videre er varig og væsentligt nedsat i følgende tilfælde:
  • Når borgeren har ressourcer til omfattende fritidinteresser m.v
  • problem med tilrettelæggelse af børnepasning eller syge børn.

Hele listen kan læses på linket.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 11:39   #20
nfm60
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Indlæg: 6
Styrke: 0
nfm60 er ny på vejen
Jev ved ikke med langtidssygemelding, men som fleksjobber må jeg have 4 timer om ugen som frivillig, så det vil jeg have mig i mente. Frivilligt arbejde og fritidsaktiviteter er selvfølgelig ikke det samme, men i de perioder jeg har været sygemeldt, har jeg ikke kunne have mange fritidsaktiviteter.
nfm60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skla man være sygemeldt får at få revalidering LINGLING Alt det andet 21 01-10-2013 14:50
flexjob uden at være sygemeldt ? ville Spørgsmål ang fleksjob 9 26-08-2012 21:38
Må man være aktiv i en forening når man er FP'er? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 15-11-2011 22:31
sygemeldt på deltid hvor længe?? lillesine Alt det andet 3 03-09-2011 08:29
At rejse og være sygemeldt ? Cillenolle Alt det andet 7 10-01-2010 21:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension