K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2011, 19:38   #1
Tin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 17
Styrke: 13
Tin er ny på vejen
Har brug for lidt hjælp

Hejsa

Jeg er en kvinde på 44 år, der for 2½ år siden blev opereret for en cancerknude i lillebækkenet. Under operationern blev der konstateret omfattende endometriose, hvilket bevirker at jeg i dag har konstante kroniske smerter i balle/lænd og ben. kort fortalt har jeg siden operationen været deltidssygemeldt, og har i 2 år forsøgt at arbejde mig op i tid. Dette lykkes ikke så kommunen valgte at lade mig afklare til fleksjob. Min arbejdsplads tilbød at afklare mig bredt, idet muligheden var til stede. Kommunen nægtede og forlangte at jeg blev afklaret på Reva (jobigen). Jeg har været igennem et forløb på 11 uger. Jeg blev fyrret fra mit job (pga. manglende samarbejdsvillighed fra kommunens side). I mandags fik jeg afslag på mit flexjob med begrundelsen "Der gives afslag på tilkendelse af fleksjob, idet arbejdsevnen ikke er dokumenteret varigt og væssentligt nedsat i ethvert erhverv. Der lægges vægt på, at det fremvist funktionsniveau i afklaringen ikke alene kan forklares ud fra de helbredsmæssige forhold. Der vurderes at være behov for en længerevarende virksomhedspraktik til nærmerer belysning af arbejdsevnen. Jeg er dybt rystet, for indirekte står der jo at jeg er fuld af løgn. Mine sygedagpenge stopper den 30/10-11. Hvad så? Hvis jeg skal i virksomhedspraktik skal jeg så gøre det uden indtægt? Jeg har naturligvis tænk mig at klage.
Tin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 20:23   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kan selvfølgeligt godt være at endometriosen er blusset op i forbindelse med operationen.

Men hvis du ingen gener havde inden operationen, kan det også være at operationen har givet dig nogle sammenvoksninger, og at det er med til at genere dig idag.

Det har intet med om operationen er lavet ordentligt at gøre, men nogle mennesker danner bare lettere arvæv end andre.

Du har også brug for en speciallægeerklæring, der beskriver tilstanden som varig uden behandlingsmuligheder - og helst med behov for skånehensyn i ethvert erhverv.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 20:45   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tin Se meddelelser
Der lægges vægt på, at det fremvist funktionsniveau i afklaringen ikke alene kan forklares ud fra de helbredsmæssige forhold.
Har du haft meget fravær i forb. med din arb.prøvning?

Ellers synes jeg du skal snakke med din læge om det og høre hvad denne mener.

Nogle læger er gode til, at forklare kommunen hvordan tingene hænger sammen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 21:28   #4
Tin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 17
Styrke: 13
Tin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Har du haft meget fravær i forb. med din arb.prøvning?
Ellers synes jeg du skal snakke med din læge om det og høre hvad denne mener.

Nogle læger er gode til, at forklare kommunen hvordan tingene hænger sammen.
Nej jeg har ikke haft meget fravær. Jeg er vurderet til at arbejde 18,5 timer.

Jeg har talt med min læge idag. Hendes kommentar var "De siger jo du er fuld af løgn" Hun sagde også at hun ikke har bestilt andet end at forklare mine nervesmerter.
Jeg kan se i min sag, at den kommentar med, "at det ikke alene skyldes de helbredsmæssige årsager" kommer fra en vurdering lægekonsulenten har lavet. Må lægekonsulenter komme med vurderinger?
Tin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 22:37   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, lægekonsulnter må ikke komme med vurderinger eller selv sidde og stille diagnoser - lægekonsulentens opgave er at oversætte andre lægers erklæringer, så sagsbehandleren kan forstå dem!!!

Men desværre er det blevet hverdag, at lægekonsulenternes arbejdsopgaver, ikke længere handler om at oversætte diagnoser og latinske begreber, men i stedet fejer andre lægers erklæringer af bordet med hjemmestrikkede teorier.

Det er ulovligt. Men ingen ved hvad man kan gøre så det stopper - andet end at anke div afslag og vedlægge bilag der fortæller, at lægekonsulenten ikke kun oversætter, men direkte og med fortsæt, stikker en kæp i hjulet så sagen bremses med et afslag....

Rigtig trist læsning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 00:13   #6
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Hej Tin.

Jeg kender en hverdag med smerter alt alt for godt, men som svært endo patient undre jeg mig over du skriver smerter i ben? Hvor sad endometriosen? Hvilken behandling har du fået efter operationen? Jeg er personligt blevet opereret for endo for 3 år i træk, kan dine smerter evt være pga. nyt endo væv/cyster!?

Er du blevet undersøgt for beskadelse af nervebaner? Du skal være opmærksom på alt efter hvor endometriosen skal du tilknyttes landsdelscentrene i Skejby eller Rigshospitalet.

Jeg sidder selv i saksen i kommunen, og har svært ved at blive erklæret stabil, har ellers papir på at min arbejdsevne er nedsat......

Har du fået afslag på forlængelse af dagpenge?
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 07:03   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tin Se meddelelser
Nej jeg har ikke haft meget fravær. Jeg er vurderet til at arbejde 18,5 timer.

Jeg har talt med min læge idag. Hendes kommentar var "De siger jo du er fuld af løgn" Hun sagde også at hun ikke har bestilt andet end at forklare mine nervesmerter.
Jeg kan se i min sag, at den kommentar med, "at det ikke alene skyldes de helbredsmæssige årsager" kommer fra en vurdering lægekonsulenten har lavet. Må lægekonsulenter komme med vurderinger?
Har du nogen lægepapirer hvor der står noget om din arbejdsevne?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 09:31   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det bedste ville være hvis din læge ville lave et journalnotat om, at din konstaterede arbejdsevne, PASSER med dine helbredsproblemer.

Du skal selvsagt klage, helst med dette fra egen læge.

Alternativt uden, især mhp at fremhøve lægens useriøse udtagelser.
Og din arbejdsprøvning. konklusioner mv.

hvordan ser din Ressourceprofil ud, Under Helbred og Samlet Vurdering?

Du bør klage både over evt sygedagpengestop, men afvendte afgørelse, og afslag på fleksjob.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 13:20   #9
Tin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 17
Styrke: 13
Tin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaTT Se meddelelser
Hej Tin.

Jeg kender en hverdag med smerter alt alt for godt, men som svært endo patient undre jeg mig over du skriver smerter i ben? Hvor sad endometriosen? Hvilken behandling har du fået efter operationen? Jeg er personligt blevet opereret for endo for 3 år i træk, kan dine smerter evt være pga. nyt endo væv/cyster!?


Er du blevet undersøgt for beskadelse af nervebaner? Du skal være opmærksom på alt efter hvor endometriosen skal du tilknyttes landsdelscentrene i Skejby eller Rigshospitalet.

Jeg er tilknyttet Skejby sygehus, og skal til en scanning om 5 uger. Jeg har lige fra starten fået at vide at det formentlig er en beskadelse af nervebaner. Axel Forman på Skejby sygehus skrev for 2 år siden "man kan ikke udelukke, at de trækkende smerter afspejler de cikatrielle forandringer, sekundært til endometriose lokaliseret omkring nerveplexerne i venstre side"

Jeg sidder selv i saksen i kommunen, og har svært ved at blive erklæret stabil, har ellers papir på at min arbejdsevne er nedsat......

Har du fået afslag på forlængelse af dagpenge?
Jeg har fået fjernet hele underlivet, livmoder, æggestokke og fedtforklæde. Der var endometriose på det hele. Så mon ikke også jeg har endometriose i bughulen.

Jeg er tilknyttet Skejby sygehus, og skal til en scanning om 5 uger. Jeg har lige fra starten fået at vide at det formentlig er en beskadelse af nervebaner. Axel Forman på Skejby sygehus skrev for 2 år siden "man kan ikke udelukke, at de trækkende smerter afspejler de cikatrielle forandringer, sekundært til endometriose lokaliseret omkring nerveplexerne i venstre side"

Først var jeg deltidssygemeldt i 1 år, blev derefter forlænget i yderligere 6 mdr., idet min læge mente der var en lille chance for at jeg kunne få det bedre. Efter de 6 mdr. erklærede min læge mine smerter for stationære og kroniske. Herefter valgte kommunen at forlænge mig 26 uger mere for at afklare mig. De 26 uger er gået her den 30/10.
Tin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 13:23   #10
Tin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2011
Lokation: Kolding
Indlæg: 17
Styrke: 13
Tin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Har du nogen lægepapirer hvor der står noget om din arbejdsevne?
Nej det har jeg ikke.
Tin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
brug for lidt hjælp! joan2 Alt det andet 14 26-03-2011 01:41
undskyld min påtrængenhed, men har brug for lidt hjælp Fonze Alt det andet 2 14-03-2011 19:15
Er lost og har brug for lidt hjælp smilieme Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2011 10:57
ny her, brug for lidt profhjælp. Martin h Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 20-10-2010 23:31
har brug for at skrive lidt Appelsin Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2009 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension