K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2011, 20:37   #1
smilieme
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
smilieme er ny på vejen
Er lost og har brug for lidt hjælp

Hej

Jeg har lige oprettet mig herinde i håb om nogen kan svare mig på nogen af alle mine spørgsmål.
Først er der her lidt om mig.

Jeg er 24 år og bor sammen med min kæreste og vores 3 børn. Jeg er på kontanthjælp og har været det siden 2004

I 2002 fik jeg problemer med min hjerte rytme, med anfald hvor hjertet slog 225 gange i minuttet, og i i 2004 fik jeg konstarteret at jeg havde et ekstra ledningsbundt i hjertet der sendte nogle forkerte impulser. I 2004 blev jeg opereret og ledningsbundet fjernet. Efter operationen fik jeg konstante smerter i hjertet, trykken og stikkende jag. Jeg fik problemer med koncentrationen pga smerterne. Jeg søgte læge og fik piller for smerterne, men uanset hvor stærke så hjælp de kun ganske lidt. JEg var ude af stand til at arbejde og kom på kontanthjælp, og har kæmpet en kamp for at bevise jeg var syg, og endte så ud i en depression. (hård opvæsk var med til at jeg ikke kunne mere) I alt har jeg været nede med 3 svære depressioner på 8 år.
Smerterne kunne ingen give en forklaring på, og jeg har været på mange sygehus men ingen svar.
Jeg har været på smertecenteret, hvor det viser sig jeg har kroniske smerter i hjertet, og muligvis personlighedsforstyrrelse.
De mener ikke der er nogen behandlingsmuligheder for smerterne, men et forløb ved en psykiater kan give mig en bedre livskvalitet men ikke ændre på min arbejdsevne.

De laver en status attest til kommunen, som de ikke rigtig mener kan bruges til noget trods der både er læger, psykologer der har skrevet deres vurdering.

Jeg for lavet en special læge erklæring ved en psykiater.
og det viser sig også jeg har en del diagnoser som han mener er noget jeg skal leve med, men at behandling ved en psykiater kan hjælpe mig med at håndtere mine "laster", han mener at en arbejdsprøvning eller aktivering vil forværre min tilstand, og at han vurdere at min situration kan vurderes som stationær efter 6 måneders behandling ved psykiater.


Mine diagnoser er kroniske smerte tilstand, forstyrret personlighedsstruktur blandet type (pga opvæskt), enkeltfobi angst, generaliseret angst, kronisk forstemningstilstand af depressiv type, og mental træthed.

Jeg er startet i behandling hos en pyskiater, men han mener bare jeg har en depression og jeg føler ikke han er til nogen hjælp og han ved knap nok noget om mig (han har ry for at være dårlig og bare give lykkepiller) Men der er desværre ikke andre i mit område. SÅ jeg overvejer at stoppe min behandling lige pt, og jeg har hellere ikke meget overskud til behandling samtidig med at kommunen presser sådan på.

Mine spørgsmål er så:
Kan det virkelig passe at jeg skal til samtale hver måned på jobcenteret? trods de ved at jeg ikke kan komme videre før jeg har været i behandling i 6 mdr?

Trods de ved at det kan tage min 6 mdr før jeg har det lidt bedre så presser de på med aktivering, må de det?

Jeg er så forvirret og ved ikke hvor dette hiver mig hen. Min psyke er slet ikke til alt det med kommunen, og jeg for ny sagsbehanlder hver 2 måned, og de læser aldrig ens papire også skal man forklare sin meget lange sag igen og igen.
JEg kan ikke få svar på mine muligheder og rettigheder og ved ikke hvad jeg kan søge.
jeg har spurgt ind til førtidspension men det kan der ikke blive tale om fordi jeg er en 86ér model og jeg ville få afslag.

Jeg har ikke haft psyke til at komme i arbejdsprøvning, men vil inderligt gerne snart lidt ud og have noget socialt, og være til gavn.

Hvordan kan jeg søge flex og hvor meget skal der til at man kan få det tilkendt?

Jeg har faktisk fundet et sted hvor jeg evt kan komme i arbejdsprøvning, men nu ved jeg ikke hvordan det foregår, nogen der ved hvor mange timer og hvor længe man skal det?


Håber der er nogen der kunne finde hoved og hale i hele den smøre og der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej
smilieme er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er lidt lost simsen Spørgsmål ang fleksjob 6 24-02-2013 02:13
Har brug for lidt hjælp Tin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 07-10-2011 10:16
brug for lidt hjælp! joan2 Alt det andet 14 26-03-2011 01:41
undskyld min påtrængenhed, men har brug for lidt hjælp Fonze Alt det andet 2 14-03-2011 19:15
har brug for at skrive lidt Appelsin Spørgsmål ang fleksjob 2 05-03-2009 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension