K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2012, 14:17   #21
Sunnydob
Elsker at være her på K10
 
Sunnydobs avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2009
Indlæg: 59
Styrke: 16
Sunnydob er ny på vejen
Det er helt galt det din praktiserende læge har gang i. H*n er kun generalist og har kun en begrænset ekspertise indenfor psykofarmaka.

Det eneste din læge bør tænke på er at sende dig til en ekspert (speciallæge i psykiatri), der kan udrede dig og finde den optimale behandling. (spørg dig for hvem der er god der hvor du bor)

Nå ja, udskift din praktiserende læge.. Har selv gjort det fornyligt og har fundet den sødeste læge jeg nogensinde har haft. (måtte igennem et par lægeskift indtil jeg fandt en hvor kemien passede og forståelsen for mig var der)
__________________
Det kræver et godt helbred at være syg
Sunnydob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2012, 20:25   #22
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
hej igen

Hej så har jeg været til en meget meget ubehageligt samtale med en læge i lokal psykiatrien.

Hun sagde ting som at asyl ansøger havde det værre ( hvad det lige har med sagen at gøre skal jeg ikke kunne sige ) og at jeg skar mig pga jeg ville have opmærksomhed og havde ondt af mig selv og at det var få at få min mor til at hente mig. Sjælden har jeg hørt så meget ****. Særligt det med at skære sig, det er nok det værste **** jeg længe har hørt. Det sidste jeg har er nok selvmedlidenhed, tværtimod og ringer sku ikke til min mor bagefter, siger det aldrig til hende !

Blev så vred og min mor som havde tigget og plaget om at komme med mig, havde først sagt nej, synes det er ubehageligt at hun er med, men gav hende lov og hun begyndte at græde fordi lægen var så ubehagelig.

Lægen sagde bla også jeg skulle overhøre når jeg var sulten ( har taget meget på pga medicin, er sulten hele tiden og bliver vildt dårligt hvis jeg overhøre sulten, får rysteture osv ) og give mig til at lave noget fornuftig !


Er så rasende på lokal psykiatrien i forvejen, har aldrig haft en eneste god oplevelse med dem nogensinde.
Har to gange stoppet et forløb hos dem pga såkaldte samarbejdsproblemer og sagde sidst jeg ikke gad give dem flere chancer, men det gjorde jeg så i går og fortrød.

De sagde at fordi jeg var henvist til lokal psykiatrien, så kunne jeg ikke få en henvisning til en psykiater, da de ikke ville samarbejde med nogen " udefra "

Den psykiater der havde " varetaget " mig på psykiatrisk skadestue for knap en måned side har slet ikke levet op til sit ansvar, han har ikke anet en kæft om hvad han har lavet, han har ikke engang kigget i mine papir. Der står bla jeg ikke må få cymbalta da jeg ikke kan tåle det, hvilket jeg selv havde glemt, men vidste ikke noget om at cymbalta indehold samme stoffer som venalfaxin, så lægen sagde at havde man prøvet cymbalta og blevet syg af det, som jeg blev for flere år siden, så måtte man ikke få venalfaxin.

Det spurgte psykiateren ikke engang om. Han har vel også været skide ligeglad.

Lægen i går forslog så at jeg trappede tilbage på lamotrigin, men skal starte helt forfra, med 25 mg om ugen indtil jeg når op på 400 mg, suk.

Psykiateren burde virkelig have tænkt med hovedet i stedet for røven og sagt jeg blot skulle øge lamotrigin.

Så nu ender jeg her hvor jeg er tilbage på cipralex på 20 mg og skal over de næste mange uger trappe op i lamotrigin til 400 mg og.

Og det er så det. Det er den hjælp jeg kan få. Min praktiserende læge havde jo højt og hellig lovet at jeg kunne få gratis psykolog hjælp i lokalpsykiatrien. Jeg havde indestillet mig på at det var løgn, men blev alligevel skuffet, da de sagde at jeg ikke kunne, ih nej det kan man ikke.

De kunne også tilbyde at få en sygeplejerske ud, det er så hende den samme som sidst, hvor vores kemi er grotesk dårligt, så det sagde jeg nej til.

Tak for ingenting i det her forbandene ****e system.

Har givet op nu, der er ikke mere at gøre, må klare mig selv og håbe jeg overlever.
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 07:39   #23
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen


det lyder til du har haft en hård omgang..

Jeg har prøvet at læse hele indlægget og har prøvet om jeg kunne holde lidt orden i alt det medicin du har været igennem.. (og hold da op en stak, når man stiller det sådan op..)

personligt har jeg selv en rigtig god læge som gør meget i at læse på nyt medicin og afprøve hvis det ser ud til at have positiv virkning..

jeg har selv depression(svær grad), PTSD (svær grad), og social angst..
jeg har fået en afklaring ved en yderst opmærksom og forstående psykiater...

jeg har været tilknyttet psykiatrisk afd. i knap et år, da lægen ikke helt kunne følge med.. Dette resulterede så i en forværring, dårlig behandling, rodet sammen med andre patienter for til sidst at de gav op og ville sende mig i gruppeterapi - med 10 andre i et lukket rum og over 25 mennesker til frokost som var obligatorisk.. super til en som ikke engang kan tage til fødselsdag blandt venner pga angst..

nå, tilbage til sagen.. jeg har heldigvis kun været halvt så stor en stak igennem når jeg tæller sammen.. (bla mirtazapin, arintapin, cymbalta, noritren og valdoxan.)

og er endt ud med valdoxan som det bedste bud.. det virker ok på mig, hjælper min depression, min angst og hjælper min søvn... havde en del bivirkninger de første par md men ikke noget man ikke kunne leve med..

tænker bare om det kunne være en løsning.. det er da et bud..

er selv lige sat i behandling med lyrica, den kunne jeg ikke undgå at se, men det er pga fibromyalgi, hvor jeg har været over 35 præperater igennem uden virkning.. men der er godt nok mange som har dårlige erfaringer så den er jeg lidt spændt på..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2012, 12:10   #24
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Tigul

Det er jo mere end uheldigt, at du igen skal blive mødt på denne måde i den lokale psykiatri. Efter min mening har denne psykiater overtrådt nogle lægeetiske grænser i voldsom grad. Men pga. af din sitaution ville jeg lade det ligge pt., evt. rase og bande over vedkommende i privat rum el. evt. sige: sikke en uproff. psykiater, sådan én har jeg i hvertfald ikke brug for om nogen.

Og så sætte ind for at få afsøgt, hvor du både kan møde forståelse, en ordentlig kemi, respekt for din situation og ikke mindst stor faglighed.

Jeg kender ikke det psykiatriske system (med din erfaring vil jeg sige gud ske lov), derfor kan jeg ikke konkret vejlede dig, hvor du skal henvende dig, men mit tidl. indlæg var en måde at få hul på til at nogle kunne pege på, hvor der er man bliver mødt som menneske, med respekt og ikke mindst ekspertice for at finde din vej til bedring. I din sitatuion og lign. kan det være svært at finde kræfter til handling, men slik sårene over endnu en rigtigt dårlig psykiater/behandling, og find disse kræfter i korte tidsrum og begynd at afsøge feltet for det sted og den person, du har brug for.

Hvis der er andre derude der har mere viden end jeg på dette område, så kom endelig ind på tråden.

De bedste hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Kontant-hjælp - tilskud til medicin og psykolog frkkaos Alt det andet 7 27-04-2012 22:15
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension